Navigatieupdate november 2018

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3083
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Das wel vreemd @jalex;
Ik ken die situatie niet helemaal, maar staan de wegen niet goed op de kaart of stuurde de navigatie je naar een parallelbaan?
(dat was rond Rotterdam ook een tijdje, maar daardoor reed je niet per se verkeerd).
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Het is daar inderdaad een rare situatie en misschien zelfs een fout in de nieuwe kaart.
Direct na de afslag van de A9 (Gaasperdammerweg), wordt de rechter rijstrook van de A1, de afslag naar Weesp/Muiden.

Omdat ik in Weesp woon, en het daar goed ken, heb ik daar normaal de navigatie nooit aanstaan, maar ik zal dit binnen kort eens doen.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Nee, hij wou me echt de A9 op sturen. Een parallelbaan ligt daar niet eens. Het zoals Rinootje hierboven aan geeft. Ik dacht in eerste instantie dan ook dat hij bedoelde dat ik de afslag na de A9 moest nemen maar hij gaf toch echt aan dat ik de A9 op moest.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Niwaheli
3rd Gear member
Berichten: 252
Lid geworden op: 30.10.2014 - 12:52

Deze week ook een update van Volvo On Call binnengehaald. De kaart, van Google Maps, ziet er anders uit.
Bestemming versturen vanaf de smartphone naar auto, dus van Google naar Here, gaat probleemloos.
V70 T5 '14/MY '15
Gebruikersavatar
Speedyace
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21

Gisteren vanuit Enkhuizen naar Amsterdam en alles werd goed aangegeven via de nieuwe weg N307 (was de N302).
Maar op de terugweg, zelfde N307 reed ik volgens de navigatie op een gegeven moment door de weilanden. Dus dit laatste stukje weg is nog niet bekend.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3083
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Niwaheli schreef: Deze week ook een update van Volvo On Call binnengehaald. De kaart, van Google Maps, ziet er anders uit.
Bestemming versturen vanaf de smartphone naar auto, dus van Google naar Here, gaat probleemloos.
Aha, ik dacht ook al iets te zien aan de kaart van de On-Call app. Zie dat er inderdaad een update is geweest paar dagen geleden waarbij nu Google maps gebruikt wordt. Best wel een verbetering, diverse bedrijven en sportclubs staan aangegeven en gemakkelijk te vinden.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Schorpioen
5th Gear member
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
Locatie: Westland

PGV70 schreef:
Niwaheli schreef: Deze week ook een update van Volvo On Call binnengehaald. De kaart, van Google Maps, ziet er anders uit.
Bestemming versturen vanaf de smartphone naar auto, dus van Google naar Here, gaat probleemloos.
Aha, ik dacht ook al iets te zien aan de kaart van de On-Call app. Zie dat er inderdaad een update is geweest paar dagen geleden waarbij nu Google maps gebruikt wordt. Best wel een verbetering, diverse bedrijven en sportclubs staan aangegeven en gemakkelijk te vinden.
Ik ken hem eigenlijk niet anders dan met de kaart van Google Maps.
Jammer dat deze niet ook in de auto getoond en gebruikt wordt.
Here is niet echt een topper. Staan bij ons in de buurt veel fouten op en het is niet dat de wegen er sinds kort liggen.
Beetje vreemd ook dat je als gebruiker zelf kaarten kunt aanpassen. Heb ik bij TomTom en Google nog nooit gezien of hoeven doen.
Ook de verkeersinfo is niet denderend. Ook niet via internet. Het lijkt wel of hij je van file naar file leidt in plaats van er omheen.
Krijg om de haverklap dat de route ivm verkeersdrukte is aangepast maar ik merk er niets van.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Neptukker
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04.05.2018 - 09:26

Het installeren van de nieuwste kaarten is me gelukt (was de eerste keer). Helaas blijkt een voor mij belangrijke weg er niet op de staan. De nieuwe N18 tussen Groenlo en Enschede, geopend 2 mei 2018, staat er niet op en dat is knap onhandig.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Kaartmateriaal loopt nu eenmaal altijd een jaartje achter, ik heb het ook bij andere merken auto’s (en losse systemen) nooit anders meegemaakt. De update frequentie van Volvo ligt (voor het Sensus systeem met de iPad) enorm hoog, dat komt wel goed dus!
C40 Ultimate Twin
V70ORD5
4th Gear member
Berichten: 584
Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
Locatie: Weet het niet meer

De nieuwe verbinding A6-A7 bij Joure staat er op. Rotonde op de snelweg is gelukkig verdwenen, nu ook op de navigatie.
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018
V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018
Audi A3 1.4 TFSI 2013
Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Vanochtend reed ik vanuit de kant van Hilversum naar Muiden. Meestal heb ik de stem uit staan (ik voer op bekende trajecten alleen de route in voor de verkeersinfo) maar nu niet. Kom ik bij Muiderberg, hoor ik in ene “rechts aanhouden”. Huh???. En ook op het scherm werd de rechterbaan aangegeven. Terwijl je daar toch echt rechtdoor moet als je in Muiden uit wilt komen.
Vanaf de Amsterdamse kant richting Muiden ging ook al niet goed. Kennelijk heeft de Sensus het niet zo op Muiden :'( :'(
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
komer
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 20.07.2017 - 12:05

Ik zie al reeds enige tijd dat er bij de releasedatum geen datum meer staat maar een getal: 1524757705
Het versienummer is echter gelijk aan de release van april 2018 (betreft de Sensus navigatie)
Is er nu wat nieuws of gewoon de oude meuk?
Volvo V40 D3 2013
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

komer schreef: Ik zie al reeds enige tijd dat er bij de releasedatum geen datum meer staat maar een getal: 1524757705
Het versienummer is echter gelijk aan de release van april 2018 (betreft de Sensus navigatie)
Is er nu wat nieuws of gewoon de oude meuk?
Een of andere lolbroek heeft er de Linux tijd neer gezet.
Als je dit getal in de Epoch Time Converter neerzet, kom je uit op "Donderdag 8 November 2018 08:21:15"

Dit is dus gewoon de november 2018 release (en niet de april 2018 ;) )
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

jalex_h schreef: Vanochtend reed ik vanuit de kant van Hilversum naar Muiden. Meestal heb ik de stem uit staan (ik voer op bekende trajecten alleen de route in voor de verkeersinfo) maar nu niet. Kom ik bij Muiderberg, hoor ik in ene “rechts aanhouden”. Huh???. En ook op het scherm werd de rechterbaan aangegeven. Terwijl je daar toch echt rechtdoor moet als je in Muiden uit wilt komen.
Vanaf de Amsterdamse kant richting Muiden ging ook al niet goed. Kennelijk heeft de Sensus het niet zo op Muiden :'( :'(
Deze situatie heb ik inmiddels een paar keer meer bij de hand gehad en ik snap nu hoe het hier zit. Vlak na, ca. 100 meter, de afslag naar Almere kun je, als je links aan houdt, de spitsstrook op (als'ie ten minste open is). En wil je naar Muiden, dan moet je zeker niet de pitsstrook op want dan kun je er bij Muiden niet af. vandaar dat de Sensus je dus op de hoofdrijbaan wil houden. Alleen noemt zij dat dan "Sla rechts af" en ongelukkigerwijs begint ze dat te roepen als je op dat moment ook rechtsaf naar Almere kunt. Kijk je goed naar de rijbaanpijltjes onder aan het scherm, dan zou het duidelijk kunnen zijn. Maar ik vermoed dat dit de verwarring alleen maar vergroot omdat de grote pijl erboven (en in de teller) aan geeft dat je rechts af moet slaan :'( :sick:
Als ze zou roepen "Rij recht door" dan is dat en duidelijker en bovendien ook de werkelijkheid. Immers, wil de spitsstrook op, dan moet je links uitvoegen, dus linksaf slaan. Wil je dat niet, dan ga je dus gewoon recht door.
Nu is he alleen duidelijk als je weet hoe het zit. En dan heb je de Sensus niet nodig.

PS en OT: in mijn telefoonboek staat de dealer als Volvo Reede. Als ik die via de voicecontrol op roep (en dat gebeurt de laatste tijd vaker dan me lief is), dan zegt Sensus terug dat ze "Volevo Reede" belt. Als je het als Volvo al niet eens voor elkaar kunt krijgen dat je auto's je naam niet goed uit kunnen spreken.... :sick:
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
komer
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 20.07.2017 - 12:05

Rinootje schreef:
komer schreef: Ik zie al reeds enige tijd dat er bij de releasedatum geen datum meer staat maar een getal: 1524757705
Het versienummer is echter gelijk aan de release van april 2018 (betreft de Sensus navigatie)
Is er nu wat nieuws of gewoon de oude meuk?
Een of andere lolbroek heeft er de Linux tijd neer gezet.
Als je dit getal in de Epoch Time Converter neerzet, kom je uit op "Donderdag 8 November 2018 08:21:15"

Dit is dus gewoon de november 2018 release (en niet de april 2018 ;) )
Grappig, tja zeker een ontwikkelaar die zich een lolletje belooft heeft dus.
Maar ik vraag me nu af, is het een nieuwe release of niet? De "timestamp" is dus een halfjaar nieuwer maar het versie nummer ongewijzigd. ( V30.18.03)
Volvo V40 D3 2013
mdaerden
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 09.03.2017 - 13:03

Kan er mij iemand helpen met zo'n update via usb stick? Ik doe meestal de updates online, maar ik krijg steeds vaker de melding dat de update te groot is en dat ik naar support.volvo.com moet. Alleen lukt het mij niet om een USB stick klaar te maken die in de auto gelezen wordt. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar als ik de stick in de auto insteek gebeurt er niets. Ik kan enkel via Mac downloaden, maar dat zou toch ook moeten werken. Zie ik iets over het hoofd? Of hoe activeer je de update in de auto?
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3083
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

mdaerden schreef: Kan er mij iemand helpen met zo'n update via usb stick? Ik doe meestal de updates online, maar ik krijg steeds vaker de melding dat de update te groot is en dat ik naar support.volvo.com moet. Alleen lukt het mij niet om een USB stick klaar te maken die in de auto gelezen wordt. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar als ik de stick in de auto insteek gebeurt er niets. Ik kan enkel via Mac downloaden, maar dat zou toch ook moeten werken. Zie ik iets over het hoofd? Of hoe activeer je de update in de auto?
Het zou vanzelf moeten gaan als de stick in de auto geplaatst wordt.

Voor wat betreft de USB stick: deze moet helemaal leeg zijn, 32 GB en FAT32 geformatteerd.
Voor wat betreft de auto: welk systeem Sensus heb je, van wanneer is de auto? Sensus met wereldbolletje (vanaf ergens 2014 als ik het goed heb) kan je per USB updaten, eerdere Sensus versies (vanaf 2011) moet IAM module van de auto een kleine software update hebben om gereed te zijn voor updates per USB.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
mdaerden
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 09.03.2017 - 13:03

PGV70 schreef:
mdaerden schreef: Kan er mij iemand helpen met zo'n update via usb stick? Ik doe meestal de updates online, maar ik krijg steeds vaker de melding dat de update te groot is en dat ik naar support.volvo.com moet. Alleen lukt het mij niet om een USB stick klaar te maken die in de auto gelezen wordt. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar als ik de stick in de auto insteek gebeurt er niets. Ik kan enkel via Mac downloaden, maar dat zou toch ook moeten werken. Zie ik iets over het hoofd? Of hoe activeer je de update in de auto?
Het zou vanzelf moeten gaan als de stick in de auto geplaatst wordt.

Voor wat betreft de USB stick: deze moet helemaal leeg zijn, 32 GB en FAT32 geformatteerd.
Voor wat betreft de auto: welk systeem Sensus heb je, van wanneer is de auto? Sensus met wereldbolletje (vanaf ergens 2014 als ik het goed heb) kan je per USB updaten, eerdere Sensus versies (vanaf 2011) moet IAM module van de auto een kleine software update hebben om gereed te zijn voor updates per USB.
Het is een V90 modeljaar 2018, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Is er een verschil tussen FAT32 of FAT. Ik kan via Disk Utility op mijn Mac niet FAT32 formatteren.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3083
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Ok, ja een V90, sorry, herinner me nu weer andere posts van jou over winterbanden en drive modes.
Voor dat systeem is trouwens een 64GB USB nodig.
Verschil tussen FAT en FAT32 zou ik niet weten.
Is het misschien een idee om ipv de Mac een ' gewone' PC te gebruiken, kijken of het dan wel lukt?
Ben benieuwd, succes!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3083
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Ik vond wel dit:
https://www.admfactory.com/how-to-forma ... in-mac-os/

en ook dit:

FAT32 is an older file system that's largely relegated to USB flash drives and other external drives. Windows uses NTFS for its system drive, and it's also ideal for other internal drives. exFAT is a modern replacement for FAT32, and more devices support it than do NTFS — although it's not as widespread as FAT32.

en

For a hard drive to be able to be read from and written to on both a Windows and macOS computer, it must be formatted to ExFAT or FAT32 file format. FAT32 has several limitations, including a 4 GB per-file limit. This is a file system limitation that affects both macOS's and Window's, and the only workaround is to format the drive to exFAT.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”