xonon lampenset

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Sybren
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.02.2005 - 17:08
Locatie: Heemskerk

Beste mensen,
op speurders.nl kwam ik onderstaande advertentie tegen.
Is dit echt of nep. Wie kan mij helpen?

http://www.speurders.nl/autosdiversen/o ... .3076.html

Groeten,
Sybren
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

is niet goed!
Echte xenon valt niet op je normale installatie aan te sluiten,
ivm andere spanning en werking.
Dit zijn gewoon normale lampen, maar dan met een kleurtje volgens mij.
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

nog iets raars: 12 V 60/55 Watt; lichteffect van 130 Watt!!
Hoe kan dat nou? Je hebt 55 Watt of 130 Watt, anders niet!

Volgens mij kan je dan beter de BlueVision van Philips nemen.
Zelfde effect volgens mij.
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

Is deze verlichting toegestaan vraag ik mij af. Ik heb deze verlichting namelijk en volgens de verkoper van Otosam kan het. Ik heb mijn twijfels, maar heb aanstaande vrijdag de apk. Zal de normale lampjes er wel bij geven. Maar qua licht is t wel veel beter zicht.dat zonder meer. Ik wacht t wel af.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

In die reclame staat een hoop lulkoek.
Op het plaatje staat H4, maar de verkoper zegt dat het speciaal voor H1 en H7 is bedoeld.
Verder zegt ie dat er minder stroomgebruik is, maar in de specificaties staat gewoon 55w/60w

Volgens mij gewoon zielige neppers met een ordinair kleurtje
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

Ik heb m ff gemaild. Is een rijschoolhouder(?). Zegt dat deze goedgekeurd zijn. Ik zie t wel met de apk aanstaande vrijdag. Heeft trouwens geen ordinair kleurtje hoor. Gewoon erg wit licht
Guestuser

Het lampje is 55/60 Watt........maar geeft een effect van 130 Watt? Moet je mij eens vertellen hoe dat mogelijk is dan?

En 100 Watt lampen erin pleuren zie ik ook sommige doen. De vraag of je reflectors dat leuk vinden stellen we in deze dan maar niet hehe :shock: Lekker smeulen in de loop der tijd.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Sorry, dacht dat het van die rare blauwe lampjes waren.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Battlecruiser S80 schreef:Sorry, dacht dat het van die rare blauwe lampjes waren.
Dat zijn het toch ook?
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

t zelfde principe en (uit)straling als die philips Bleuvision volgens mij. Iig geen blauwe gloed. Het zijn niet van die blauwe stadslichtjes ofzo.
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

VolvoBart schreef:Het lampje is 55/60 Watt........maar geeft een effect van 130 Watt? Moet je mij eens vertellen hoe dat mogelijk is dan?
Dat heeft Ludo (op het andere forum) er ook in zitten, érrug duur :oops:
Guestuser

Enig idee dan welk product dit is en hoe het werkt?

Ik bedoel, als je een 55 Watt sterk lampje hebt kun je mij niet wijs maken dat het brandt op 130 Watt.......zonder iets ertussen. En dat die uitspraak bedoelt wordt als 'geeft een effect van 130 Watt' vind ik ook best een 'It's Amazig Mike' gehalte :D

Vandaar dat ik toch wel eens benieuwd ben wat het nou werkelijk voor een set is en mocht het inderdaad zou zijn, hoe het dan werkt.
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

VolvoBart schreef:Enig idee dan welk product dit is en hoe het werkt?
Kijk hier maar ff
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

Afbeelding[/img]


Hier een foto van mijn Volvo met die lampjes. Werkt gewoon goed.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Maar lampjes van de Gamma doen het ook goed...
Kijk maar naar links
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

Inderdaad. Maar dit geeft toch ander helder licht. Never mind....
Guestuser

Toch ben ik nog steeds erg sceptisch tegenover die lampjes Mehn......dat ze bestaan lees ik nu zelf, maar ik geloof er nooit zo in. Witter licht wil niet automatisch zeggen 'beter' of 'feller' licht he :? No hard feelings, maar zo ben ik nou eenmaal :oops:

Trouwens, de Philips lampen waar Edwin over praat; 'Ze hebben nu ook een nieuw soort met 3 kleuren erin maar of dat wat is?? '......ook niet echt wauw als je het mij vraagt. Officieel heten ze trouwens 'Nightguide'. We hebben ze hier in een S40 P11 gemonteerd om te vergelijken, maar niemand liep er eigenlijk warm voor. Niet iets wat ik iemand zou aanraden eerlijk gezegd :?
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Battlecruiser S80 schreef:Maar lampjes van de Gamma doen het ook goed...
Kijk maar naar links
OOK... EEN VOLVO RIJDER KEN NIET ZONDER DE GAMMA. :lol: :lol: :lol:
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

VolvoBart schreef: Witter licht wil niet automatisch zeggen 'beter' of 'feller' licht...
dat klopt, het geeft wat feller licht nét voor de auto maar beter is het écht niet.
om over de prijs maar te zwijgen, ik had er véél meer van verwacht. :?
't is zoals je zei : 'It's Amazig Mike'
Sybren
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.02.2005 - 17:08
Locatie: Heemskerk

Kan ik hier allemaal uit opmaken dat het dus gewoon commercieel gezwets is en dat de lampen van philips hetzelfde effect hebben?
Weet iemand misschien wat de lampen van philips kosten?
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”