Van V6 naar V6 turbo

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Mathieu_p
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.02.2013 - 23:45

Soms heb je wel eens idee dat je denkt: zou dat kunnen?

Is het mogelijk van een PRV V6 een V6 turbo te maken.
Renault gebruikte hetzelfde blok voor de Renault 25 turbo.
Zou je de spruitstukken + turbo over kunnen zetten en zo een V6 turbo maken?
En de nog betere vraag: zou het passen?

Misschien iemand ervaring mee?
Volvo for Life
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Had n renault v6turbo geen awd?
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20403
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Zoek eens op Youtube en dan met name bij Zweedse hobbyisten: die maken de mooiste dingen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Renault heeft de PRV motor voorzien van een turbo in de 25 en later ook bi-turbo in de Safrane. Ding perste er 260 pk uit. In principe zou dat aan te passen zijn, zelfs het blok had geen aangepaste compressie verhouding (de PRV motor had van zichzelf al een vrij lage compressie verhouding).
Als je de turbo's en aanverwanten al kunt vinden kost dat denk ik een aardige duit, nog afgzien van evt aanpassingen die gedaan moeten worden.
De vroege PRV motoren blonken overigens niet uit in betrouwbaarheid.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Mathieu_p
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.02.2013 - 23:45

edraket schreef:
Als je de turbo's en aanverwanten al kunt vinden kost dat denk ik een aardige duit, nog afgezien van evt. aanpassingen die gedaan moeten worden.
De vroege PRV motoren blonken overigens niet uit in betrouwbaarheid.
Voor het vinden van de turbo's en aanverwanten is een oplossing te vinden.
Vraag is alleen heb je het er voor over?
Als het technisch kan. (ombouwen en inbouwen) is alleen de vraag: wat kost het? interessant.

Welke aanpassingen bedoel je?
Hebben we het dan over het ombouwen van de motor of het aanpassen van de motorruimte?

De vroegere PRV motoren blonken inderdaad niet uit in betrouwbaarheid. Dat klopt.
Maar daar wil ik het ook niet mee gaan doen.
Mijn plan is om het met de latere serie te gaan doen. Die van na de aanpassingen.
Volvo for Life
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Mogelijke aanpassingen: schutbord aanpassen ivm ander uitlaatspruitstuk/turbo., injectoren veranderen, software aanpassen enz. Is best ingrijpend. Je kunt dit het beste met een goede tuner doen, maar verwacht niet dat je voor een grijpstuiver klaar bent.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20403
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vergeet de remmen niet: die verdienen dan ook een upgrade.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”