Verlagen van V70 laatste generatie, iemand??

Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Ja, maar binnen een half jaar had ik er coil-overs onder gezet, ik kon dan de hoogte en hardheid instellen, dat miste ik bij de koni's.

Hoewel het prima reed, kon ik met de coil-overs lager en nog iets meer comfort behouden, maar sportief wanneer ik dat wilde en hem iets harder zetten (kwestie van een minuutje).

Een setje BC-racing is mijns inziens meer waar voor bijna hetzelfde geld.
Gebruikersavatar
T5 gek
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
Locatie: Grunn

Koni schokdempers zijn toch ook in hardheid verstelbaar? Rijhoogte heb ik geen behoefte aan verstelbaarheid. Ik wil hem niet verder dan Max 3 centimeter laten zakken. Ik wil er ook nog fatsoenlijk mee op vakantie kunnen etc.

In der tijd heb ik Koni geel met weitec 50mm verlaging gereden. En dat viel me qua comfort super mee. Beter dan een schroefset van Vogtland. Waar ik met dezelfde auto ook mee gereden heb.
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic


Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Niet allemaal van Koni, maar de gele wel dacht ik.

Het voordeel van een goede coil-over (KW bijv.) is dat het toch nog best wat meer comfort én meer sportieviteit kan bieden dan een sportieve schokbreker met eibach veren.

Ik heb nu zelf twee wagens op coil-overs (KW en BC-racing), 1 op bilstein B6, en de V70R heeft 4C, ik was het minst tevreden over de bilsteins en de gele koni's icm H&R respectievelijk eibach verlaging.
Gebruikersavatar
T5 gek
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
Locatie: Grunn

Aha. Ik heb de gele Koni's besteld. En die is in hardheid verstelbaar. Ik ga het meemaken.
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic


Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
Gebruikersavatar
T5 gek
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
Locatie: Grunn

Update:

Ik heb de koni's eronder nu. Maar niet met verlagingsveren, gewoon met de originele veren zijn ze gemonteerd. Wauw, wat een werelds verschil. Hij stuurt nu super strak. En is toch nog behoorlijk comfortabel. Het deinen en diep inveren met remmen en accelereren is nu over. Mega verbetering van de auto en zijn handeling.
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic


Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Hoe heb je ze ingesteld? De gele zijn alleen op de rebound instelbaar. Helemaal dicht zijn ze best stug te noemen, maar wel strakke handling, open gedragen ze zich ongeveer als de normale volvo dempers. Achter zijn ze ook instelbaar overigens ondanks dat daat geen draaknop op zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
V70Bolhaarslaan
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 15.11.2019 - 13:22
Locatie: ENSCHEDE

Wellicht een te simpele gedachte - maar mijn V70 D4 2014 heeft luchtvering achter (dit is nivomat verwacht ik als ik het topic lees?) - en zoals te verwachten zorgt deze ervoor dat de auto altijd mooi vlak ligt, ongeacht de belading achter / kogeldruk.

Wanneer ik de voorkant zou verlagen, is dat dan niet iets wat mijn luchtvering dan automatisch zou compenseren aan de achterkant om weer vlak te liggen?
Volvo V70 2.0 D4 181PK Nordic+ Momentum Executive Line '14 + Obbetuning + EGR
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
redracer
4th Gear member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

nee dit wordt niet gecompenseerd , het is ook geen echte luchtvering maar een gewoon een schokdemper/veer constructie . Alleen de schokdemper (nivomat) hiervan werkt op zeer hoge druk en houd de auto omhoog door zichzelf op te pompen.
V70Bolhaarslaan
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 15.11.2019 - 13:22
Locatie: ENSCHEDE

Okee thanks! Daar gaat mijn hoop op een simpele oplossing..
Volvo V70 2.0 D4 181PK Nordic+ Momentum Executive Line '14 + Obbetuning + EGR
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
frans81
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 24.12.2018 - 19:27

achter zou je een adapter kunnen plaatsen, te bestellen bij Vparts.se dan gaat je achter ook omlaag met behoud van je nivomats.
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Is het ook mogelijk om bij een V70 met standaard onderstel de veren van het Volvo sportonderstel te monteren?
Deze zullen waarschijnlijk duurder zijn dan de veren van Eibach (ca € 250), maar de verlaging van Eibach vind ik net iets teveel.

Icm met een fijn setje Koni geel zou dat mooi kunnen zijn.

Iemand ervaring en wat kosten de veren van het Volvo sportonderstel?
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De originele Volvo veren zijn verrassend gunstig geprijsd. Denk dat je niet meer kwijt bent dan een Eibach set bijvoorbeeld.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Kees Jan schreef: 09.02.2020 - 20:07 Is het ook mogelijk om bij een V70 met standaard onderstel de veren van het Volvo sportonderstel te monteren?
Deze zullen waarschijnlijk duurder zijn dan de veren van Eibach (ca € 250), maar de verlaging van Eibach vind ik net iets teveel.

Icm met een fijn setje Koni geel zou dat mooi kunnen zijn.

Iemand ervaring en wat kosten de veren van het Volvo sportonderstel?
Als je de artikelnummers daar van weet te achterhalen doe ik met je mee.
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Ok, de prijs valt dus mee.
Onderdeelnummers zullen zo bij de dealer te krijgen zijn, ik ben alleen benieuwd of deze 15 mm lagere veren te monteren zijn op een standaard onderstel.
Als het past moet er natuurlijk wel uitgelijnd worden.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
quickstep
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08

Als je de orginele Volvo onderdelen kan kopen, vervang je dan de dempers en de veren (beiden dus)?
Dit lijkt mij het beste resultaat gegeven.

Een Einach pro set (Bilstein + Eibach) verlagen de Volvo V70 mij net iets te veel, voorkeur heeft de orginele Volvo verlaging.

Als iemand toch toegang eheft tot het Volvo onderdelensysteem dan zou ik graag willen weten of er nog meer onderdelen anders zijn tussen een Volvo V70 met en zonder sportonderstel. Bijvoorbeeld draagarmrubbers?
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Zo kijk ik er ook tegen aan.
Zijn de omliggende onderdelen verder gelijk?

Maandag ben ik bij de dealer voor onderhoud aan de V40 en zal deze vraag ook stellen.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
quickstep
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08

@Kees Jan: heel graag!
Het is een beetje uitzoek werk, maar aan de reacties hierboven te lezen, zijn er behoorlijk wat V70 rijders die graag een een 'orgineel' Volvo sportonderstel ingebouwd willen hebben.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Dynamic, standaard en comfort delen allemaal dezelfde rubbers. Rdesign heeft andere rubbers in draagarmen achter, subframes en de losse armpjes in de ophanging achter. Ook de torsiebalk/stabilisatorstang heeft andere rubbers omdat die dikker is. Als het je alleen om verlagen gaat zou ik daar niet aan beginnen, voor een stijver rijgedrag wel.
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

OK dus er zijn meer onderdelen anders.
Het gaat mij om het rijgedrag, dat het optisch mooier is is meegenomen maar niet het eerste belang.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
quickstep
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08

Ik ben vanmiddag langs mijn volvo dealer geweest met de vraag om de artikelnummers van de veren en dempers uit te zoeken voor het verlaagde onderstel.
Zeer behulpzaam, echter is mij duidelijk geworden dat Volvo verschillende types veren/dempers gebruikt heeft in de periode 2008-2016, vanuit het systeem is niet vast te stellen welke demper bij een verlaagd onderstel en motor past (of is uitgelevrd). Op het scherm zag ik 6 verschillende types!

Mogelijke oplossing is aan de hand van verschillende VIN bij gelijke motor/versnellingsbak vast stellen wat de goede dempers zijn geweest voor een verlaagd onderstel....

To be continued...
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”