diesel01 schreef: ↑16.11.2021 - 11:31
De Duitsers hanteren vom O bis O, Oktober bis Ostern.
Kort samengevat ben je verplicht om banden te hebben waar de weersomstandigheden om vragen, heb eens onder aan een bult gestaan bij Kassel waar niets aan de hand was en een paar 100 meter omhoog sneeuw en ijsregen, dan doe je met zomerbanden niet heel veel.
Nog eerder dus.
Zomerbanden en gladheid zijn geen vrienden.
Hoewel.... op een dichtgevroren meer
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Frankrijk verplicht ( waar sneeuw valt dus Oostkant ) nu ook de winterbanden eindelijk. afgelopen winter drie keer auto s los getrokken uit de kant waaronder een BMW X5 die op zomersloffen de berg in kwam. Zelfs de Renault van het staats waterleiding bedrijf reed hier vorig jaar op zomerbanden in de winter. Nu hebben ook de postauto s winterbanden hier.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Urb expeditie: Frankrijk weet ik niet, wel bij ons op 800-1100m hoogte, waar ik woon vriest s nachts wel, al zegt de meteo van niet ha ha, en vorig jaar kwam de eerste sneeuw rond 15 december en is blijven liggen tot begin maart.
Echter ook hier op die paar km2 zijn de klimaat effecten zicht- en voelbaar. Sinds 2010 zijn de skiliften definitief gesloten, en nu feitelijk monumenten van een ander klimaat, omdat men geen sneeuw garantie meer kan afgeven en zijn de winter ondernemers vertrokken.
Waar wij wonen was zeker tot 2005 een druk bezocht winter sport centrum voor de startende ski er en langlaufen op zijn Frans Ski de Fond voor families. geen zwarte pistes.
De Alpen ligt op 1500m nog geen sneeuw zag ik net.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
En hier raakt men al in paniek als de weerman het woord "sneeuw" in de mond neemt ... Ook een reden dat ik graag naar de Zweedse dashcam trucker kijk op YouTube.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
ach ik heb hout geladen in het noorden van Noorwegen daar. Eerlijk gezeg was een keertje leuk om te doen, maar de NL truck waar ik op reed was niet voorbereid op de winter en ik ook niet eerlijk gezegd. . Ellende met gasolie, ellende met starten ondanks standkachel , bevroren luchtleidingen ..Ik ging van huis met de opdracht te lossen en laden voor Schenker in Oslo.....
Moesten er natuurlijk ijs kettingen, geen sneeuwkettingen, om de trekkende as trekker en de ABS as van de oplegger de middelste.Moesten gehuurd of gekocht worden weet ik niet meer, had een z.g. mega trekker bij me met kleine wielmaat en ware ramp, anieway leuk om te vertellen nu maar toen in 2007 meen ik niet leuk.
Dat koste mij zeker 2 uur wegens totale onervarenheid.. Die Zweden stoppen, kettingen, wat rammelen, stukje vooruit en hoppa vast die handel. kwartiertje per ketting was al veel.
BLijft ook nog je beperkte ervaring met rijden onder die omstandigheden. Uiteindelijk door een Zweed trucker op sleeptouw genomen in ruil voor paar flessen drank.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Msuidgeest schreef: ↑04.12.2021 - 22:10
En hier raakt men al in paniek als de weerman het woord "sneeuw" in de mond neemt ... Ook een reden dat ik graag naar de Zweedse dashcam trucker kijk op YouTube.
Haha, zeker waar!
Maar daar strooien ze zout. Hier zand en grus/split. Daar kachel je zo doorheen.
Rijdt stukken beter dan de Nederlandse sneeuwpap.
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Bover schreef: ↑05.12.2021 - 10:12
ach ik heb hout geladen in het noorden van Noorwegen daar. Eerlijk gezeg was een keertje leuk om te doen, maar de NL truck waar ik op reed was niet voorbereid op de winter en ik ook niet eerlijk gezegd. . Ellende met gasolie, ellende met starten ondanks standkachel , bevroren luchtleidingen ..Ik ging van huis met de opdracht te lossen en laden voor Schenker in Oslo.....
Moesten er natuurlijk ijs kettingen, geen sneeuwkettingen, om de trekkende as trekker en de ABS as van de oplegger de middelste.Moesten gehuurd of gekocht worden weet ik niet meer, had een z.g. mega trekker bij me met kleine wielmaat en ware ramp, anieway leuk om te vertellen nu maar toen in 2007 meen ik niet leuk.
Dat koste mij zeker 2 uur wegens totale onervarenheid.. Die Zweden stoppen, kettingen, wat rammelen, stukje vooruit en hoppa vast die handel. kwartiertje per ketting was al veel.
BLijft ook nog je beperkte ervaring met rijden onder die omstandigheden. Uiteindelijk door een Zweed trucker op sleeptouw genomen in ruil voor paar flessen drank.
Her scheelt wel of je 5 maanden of paar dagen in de sneeuw rijdt. En een fles drank opent al gauw wat deuren
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022