Volvo V40 van 2014 met D2 motor

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

Is deze motor een produkt van de PSA groep?

Het gaat om een Rebel Bleu D2 R-Design uitgevoerd, met net 80000km op de klok van 12-2014, moet 14900euro kosten, catalogusprijs 30850euro, volgens waardebepalings informatie is de kostprijs zelfs onder de inkoopprijs..zou een koopje zijn dan..zit 6 maanden Bovag garantie bij , heeft 900 km terug nog een beurt gehad, dus instappen rijden de eerste 19000km, denk erover om deze voor ons schoonzoon aan te schaffen, vind het an sich een heel mooie leuke kleur icm het R Design pakket en leuke volle V40.

Echter de motor..de relatief lage prijs icm de 'lage' km stand voor een diesel....Ik twijfel hierdoor..zit er een addertje?



Wie kan mij adviseren?
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 11 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Diesels hebben het momenteel zwaar in de huidige marktomstandigheden, een D2 is n prima machine.
Met n omslagpunt van rond de 10.000km al snel n zinnige aankoop.
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

De opgegeven gebruikswaarde´s , zijn deze realistisch? Rond de 1 liter diesel op 30 kilometer gemiddeld ongeveer?

Is deze D2 motor nu een PSA produkt of een echt Volvo produkt? Dezelfde motor als in de Volvo focus V50? Heb van horen zeggen een wegwerp motor na een x aantal km´s.. Ben zelf de eerste D5 motor gewend van Volvo als diesel motor, deze is-was super imo.
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het is n door Ford en PSA ontwikkelde motor die door Volvo in skövde in Zweden gebouwd wordt.
Verbruik tussen de 4 en 5 ltr op 100km
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volvo focus staat er wel erg denigrerend.
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

Ga er zowieso eens een paar nachtjes over slapen, mooi is deze V40 iig absoluut, heeft 900 km terug nog zijn laatste beurt gehad, de wagen komt van Svala Haarlem vandaan, zegt mij zo verder niets.
In pricipe instappen en zo´n 19000km´s rijden tot de volgende beurt, is het van belang dat je wel zeer punctueel moet zijn met de beurten voor deze D2 motor, niet bv 3000km erover gaan, dan zouden er ´problemen´ kunnen komen, is dit bla bla bla?
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

OGA244 schreef: Volvo focus staat er wel erg denigrerend.
Vind dit nu ook een model die het niet waardig is om het Volvo label te mogen dragen, leuk is ie misschien met de 2.4 benzine, of de og D5 motor dan, maar dan nog, voelt echt als focus aan en ik zie er zo een stukje vandaan ook veel focus in, vandaar, blikkerig..vind de V50 echt enorm tegen vallen, luidruchtig, soms rammelend etc, maar dat is mijn mening en ervaring he. Heb een tijdje in ene gereden met de 2.4 170PK motor , dat was wel leuk, echter de rest om de motor heen vind ik echt belabberd.
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Klopt wel, n D2 heeft n vrij klein carter.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat de V40 en V50 de naam Volvo niet mogen dragen, over blabla gesproken....
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

Misschien ben ik te verwend ...vind de V50 gewoon tegenvallen, mijn ervaring en mening,.Vond de V40 phase II anders een hele fijne Volvo, over de nieuwe V40 heb ik nergens geschreven dat die de naam Volvo niet waardig zijn, heb er nog nooit ene gereden. Rijd ruim 20 jaren Volvo onderhand dus denk dat wel een beetje ervaring ermee heb.

Als ik de V50 een Volvo onwaardige auto is dan vind ik dat, schijnbaar trap ik hiermede jou op je piemeltje oid...tjonge jonge
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het is idd jouw blabla..
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

Ik vraag hier enkel om informatie , deel mijn mening, niet meer niet minder, zal mijn bek wel houden en elders onderzoek doen. Dank iig voor jou informatie.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Jij ook bedankt
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

De d2 is een prima motor in de v40 als je snelweg kilometers rijdt. Ga je echter korte stukjes rijden, wat geldt voor de meest moderne diesels, dan gaat hij sputteren. Egr, roetfilter problemen zijn niet vreemd voor dit blok. Het forum staat vol informatie over de d2, dus als je meer wilt weten is er genoeg te vinden. De 1.6 d2 is geleverd in veel modellen.
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

Is het Egr systeem nog 'af te doppen' oid? Of werkt dit trucje niet meer tegenwoordig? Zo werd de Egr omzeild, roetfilter..tussen de keuringen door er tussen weg halen en een buis pas maken zodat ea vóór een apk keuring makelijk uit te wisselen is dmw een bouten systeem, 3 stuks aan elke zijde, of werkt dit ook niet meer zo?

Had namelijk onder mijn oude S60 D5 een Retrofit Roetfilter zitten...nooit problemen mee gehad. Kenteken van deze S60 is 23-NL-XJ, heb deze S60 ergens midden 2010 verkocht aan een ander met iets van 289000km op de klok,toen ik deze S60 D5 reed is het dualmassavliegwiel en de koppelingsset volledig vervangen omdat het vliegwiel wat geluiden begon te maken met koude motorloop en de start en afzet momenten, gestjilp enzo..het begin van het einde zeg maar, diegene die de S60 van mij gekocht heeft, heeft er ruim 7 jaren vrij probleemloos in kunnen sturen. De afgelopen 3,5 jaren een Mercedes-Benz S-Klasse gereden met een enorm benzine slurpende V8 in het vooronder, maar wat een heerlijke wagen, echter al met al, een Volvo kan mij toch meer bekoren. dusss....

Nu weer terug in een prachtige heerlijke Volvo S70 exclusieve 170Pk automaat van eind 1998 met vele leuke opties, zelfs achterbankverwarming erin, een goedwerkende ijskoude airco/climat control etc, een originele fabrieksaf R voorbumper erop en achterspoilertje op de kofferdeksel in de kleur antraciet metallic, een prachtige kleur, glimt als een malle, nergens roest deukjes of wat dan ook , zeer goed onderhouden wagen , al de beurten aantoonbaar door de Volvo Dealer uitgevoerd, met een relatief lage kilometerstand, echt een heel net ding, fijn rijdend, als nieuw eigenlijk , al zijn onderhoud tijdig gehad..Vind dit echt een vd uber Volvo's van weleer, voor mezelf hoeft het niet meer zo om het nieuwste van het nieuwste wbt Volvo wagens te kopen, deze oudere Volvo's kunnen nog jaren goed mee bij goed onderhoud. en heb er zelf zeer veel plezier van. Alles bij elkaar heb ik zeker ruim 20 jaren Volvo gereden buiten enkele andere merken om in de andere jaren, heb ruim 30 jaren mijn rijbewijs. Volvo is imo toch de duurzaamste en betrouwbaarste wagen zoals ik dit ervaren heb tot nu toe.

Wel denken mijn vrouw en ik erover om voor onze schoonzoon en ons dochter deze gebruikte V40 D2 in rebel Bleu mét R-Design pakket aan te schaffen, een prachtige wagen , zeer mooi interieur etc, spreekt mij zeker aan, echter had/heb ik mijn twijfels bij deze motor, vandaar dit topic geopend met vragen, in deze V40 waar het over gaat ligt de D2 motor met 115PK , niet de 120PK versie... Beetje verwarrend misschien, maar aan de ene kant, de betreffende V40 heeft net nog geen 80000km gereden is van 12-2014 en ziet als nieuw eruit..Ben gisteren even wezen kijken, ook heeft ie net 900km geleden op 20-04-2018 een beurt gehad bij Svala Haarlem, dus instappen en iets van 19000km rijden voor een volgende beurt, de 2.0 service beurt, stickertje van de 2.0 beurt zit geplakt in onderhoudsboekje en is bij 78423 uitgevoerd, de km stand is op dit moment 79415KM..De lak rondom is geheel schadevrij, echt een mooie nieuwstaat wagen van buiten én binnen, de prijs is netjes, heb er al genoeg over geschreven, laat het hierbij, wij denken nog even en dan..zal het wel gebeuren denk, wel eerst even zelf een proefrit maken voordat ik onze schoonzoon erbij haal, weet wel dat hij de Volvo kleur rebel bleu geweldig vind.. Zal een aangename verrassing voor hen zijn mag ik hopen.

Plaatje vd S70, waar mijn vrouw eigenlijk het meeste in stuurt :'(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 13 keer totaal gewijzigd.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Egr is niet af te doppen bij de 1.6 en 2.0d2 niet, ook roetfilter weghalen gaat niet lukken. Onderhoudsinterval is 20dkm of 1keer per jaar. Voor de lange stukken fantatische auto, voor de korte stukken moet je rekenen op hogere onderhoudskosten.
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

Ok dank je, de V40 zal hoofdzakelijk gebruikt worden door de week voor woon werk verkeer snelwegkilometers, van Harderwijk naar Zwolle en vice versa (door ons dochter) 43 kilometer heen en 43 kilometer terug dagelijks, samen dus zowieso 86 kilometer daags voor haar werk 5 dagen per week, schat een x 20.000km woon werk verkeer op jaarbasis en daarbij komen dan de 'plezier prive' kilometers, dan zullen er ook enkele kortere stukjes mee gereden worden,verwacht niet extreem, als er bv een brief gepost moet worden lopen zij naar de brievenbus 300 meter verderop, naar de boodschappen winkel met de auto, altijd handig als je 1x per week de boodschappen doet om dit met de auto te halen daar het best veel is wat je niet zo in 2 tasjes ff meeneemt op de fiets oid, in de weekeinden ook regelmatig langere einden rijden naar bv Scheveningen en andere leuke uitjes en etentjes in het land.

Zou bovenstaande problemen kunnen geven? Maw zijn het in principe wat té weinig kilometers? Om genoemde 'ellende' te voorkomen? Op jaarbasis verwacht ik dat zij rond de 30.000km zullen rijden, , natuurlijk kost elke wagen geld aan onderhoud, dat is absoluut geen probleem, zou ook Volvo dealer onderhouden gaan worden, desnoods betalen wij deze facturen nog. Verwacht dat dit niet nodig zal zijn, hun kennende, zij zijn beiden perfectionistisch ingesteld, goede dingen kosten gewoonweg geld.

En ach, een leuke Volvo rijden kan soms wat extra geld kosten, maar kijk wat voor een rijgenot je ervoor terug krijgt.

Wil opmerken dat ik destijds in mijn oud S60 D5 om de tankbeurt 2 van die paarse flesjes van Wijnns injectorcleaner in de tank kiepte vóórdat ik deze aftankte,had hiervan een volle doos van in de schuur staan, dit gaf mij een prettig gevoel en naar mijn idee en gevoel presteerde de motor er goed op, de injectoren zouden tevens gesmeerd wordenetc door dit spul en had meerdere 'voordelen' volgens dat flesje , het kan tussen mijn oren zitten maar toch.. deze was dat: https://www.werkenmetmerken.nl/nl/wynn_ ... _BwE#37695

Denken er nog heel even over..
Vooralsnog, dank voor een ieder zijn input in deze!

Het gaat om de V40 op onderstaande foto's.

Met een vriendelijke groet,

Zwollywood. :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 13 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Succes met de beslissing, wel een heel fraai kado als het door gaat!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
zwollywood538
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01

Dank u, zal jullie op de hoogte houden omtrent het verloop..

Met vriendelijke groet,

Zwollywood.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Dat zijn prima afstanden voor deze auto, punt is dat als je korte stukjes rijdt, de auto niet kan regenereren en dan loopt het roetfilter vol. Met als gevolg storingen of erger. Egr is ook een dingetje, je zou kunnen vragen of ze bij aankoop de egr klep kunnen reinigen. Dan heb je er voorlopig geen last van.
Veel plezier met het geven van een mooi cadeau!
Plaats reactie

Terug naar “V40”