Pagina 1 van 1

Volvo 440 1.8 automatic

Geplaatst: 12.08.2018 - 04:45
door Wouterzz
Beste,

Sinds kort heb ik mijn eerste auto gekocht een Volvo 440 1.8 automatic.
Ik rij er nu een tijdje mee en wat mij opvalt is dat mijn auto gaat haperen op lage snelheid.
Gebeurd vaak nadat ik van de snelweg kom of aan het file rijden.
Weet iemand wat ik hier aan ken doen?

Met vriendelijke groeten,

Wouterzz

Re: Volvo 440 1.8 automatic

Geplaatst: 24.05.2019 - 10:44
door w1nd0wsb00t
Beste Wouterzz,

Betreft jouw volvo een CVT model?

Met vriendelijke groet,
Mark

Re: Volvo 440 1.8 automatic

Geplaatst: 24.05.2019 - 10:53
door Walter
die is herkenbaar aan het ontbreken van de 1-2-3 keuzemogelijkheid, dus alleen P-R-N-D

Re: Volvo 440 1.8 automatic

Geplaatst: 24.05.2019 - 11:05
door w1nd0wsb00t
Walter schreef: die is herkenbaar aan het ontbreken van de 1-2-3 keuzemogelijkheid, dus alleen P-R-N-D
Dit dus! En laten we niet de "L" keuzemogelijkheid vergeten! ;)

Ik heb zelf een Volvo 440 1.8i CVT uit 1993 met 90.000km op de teller. Deze heeft soortgelijke problemen.

Lange verhaal over mijn problemen:

Al een tijdje merk ik als je een aardig stukje hebt gereden en alle componenten warm zijn dat hij bij afremmen tot stilstand en van stilstand tot kruipsnelheid hij begint te schokken. Als je bijvoorbeeld in de file zit wordt dit na mate de tijd verder gaat als maar erger. Sinds kort wordt het ook als maar erger en nu begint het nu ook al zonder dat je even in de file hebt gestaan, waarschijnlijk door de buitentemperatuur.

Mijn vermoede was altijd dat het door slijtage komt en dat hij bijna aan revisie nodig is. Maar sinds kort heb ik een koelingssysteem gezien wat de versnellingsbak moet koelen. Dit systeem werkt hoogstwaarschijnlijk niet goed meer.
Met het testen van een infrarood thermometer is te zien:

Dat de bak 80/90 graden is.
De slangen van de radiateur is 50/60
De radiateur zelf is maar 30 graden

Mijn vermoeden is dat ergens een verstopping zit.