Mijn schoonvader heeft een Volvo 960 2.5 l met 165.000 km, op LPG. De riem van de airco is in de distributieriem gedraaid. De motor draait nog stationair. De Volvo garage beweert dat de kosten heel hoog zullen zijn. Als ik onder de motorkap kijk, merk ik dat de distributieriem in een gesloten metalen kast zit. De Volvo mechanieker heeft de distributieriem niet gecontroleerd, maar wel gevoeld dat de distributieriem niet meer op zijn plaats zit.
Weet er iemand raad hiermee?
Volvo 960 1996
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20748
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat een raar verhaal: beide riemen zijn namelijk gescheiden van elkaar. De distributieriem zit achter een kunststof bescherming en de aircoriem die ook de dynamo en stuurpomp aandrijft, kun je gewoon zien.
Kun je een foto plaatsen hoe dat er uit ziet?
Kun je een foto plaatsen hoe dat er uit ziet?
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01
Weet u zeker dat de multi-riem in de distributie geschoten is? De motor draait nog stationair schrijft u, zou toch verwachten wanneer de distributie niet meer goed is,cq van tijd af is, de motor niet meer (goed) zal draaien, wanneer de distributieriem niet meer goed op tijd staat hoor je wanneer die nog wel draaien wil veelal net een tractor geluid, bij 2 tandjes verkeerd ofzo, dit lijkt me anders hooguit een gevalletje van de distributieriem weer 'op tijd' te zetten, daar de motor nog wel gewoon stationair draait. (Zonder bijgeluiden??)BOOGY schreef: De motor draait nog stationair. De Volvo garage beweert dat de kosten heel hoog zullen zijn. Als ik onder de motorkap kijk, merk ik dat de distributieriem in een gesloten metalen kast zit.
Wel schijnt het zo te zijn dat wanneer de spanning van een gemonteerde distributieriem eraf is geweest het beter is om een nieuwe distributieriem te plaatsen.
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
zoals wel meer gebruikelijk is hier - je hoort/ziet of leest nooit meer iets van de starter. Berichtje is hier op 09-08 op het forum geplempt, sindsdien is TS ook niet meer actief geweest. Ik antwoord niet meer op dit soort berichten.
laatste Volvo (960) verkocht
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Garage had een nieuwe alternator geplaatst, 20 km later was die volledig uitgerafeld en stukken in de distributie gedraaid. Ik hoorde al een vreemd geluid (de rafels die tegen de motorkap kletsten) en was aan het uitrollen naar een plekje naast de baan toen plots de motor uit viel. Later de kop open gezien bij de garage: alle inlaatkleppen een klein beetje krom...
Grotendeels op kosten van de garage een koprevisie gekregen.
Grotendeels op kosten van de garage een koprevisie gekregen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06.08.2018 - 17:39
Volgens de technieker van Volvo draaide de motor niet meer stationair. Hij "draaide nog wel rond". Dit betekent dat de motor niet vast zit. De wagen heb ik ondertussen aan een Volvo 960 liefhebber verkocht voor een prikje. Hijzelf is technieker en dacht dat inderdaad enkel maar enkele kleppen kunnen geplooid zijn. Ik hoop dat hij er nog jaren plezier mee heeft. Want het zou zonde zijn om zo'n pracht van een wagen naar het stort te moeten voeren.