Na 16 mnd 2 XC90's T8 gehad, nu einde verhaal voor mij en Volvo
Geplaatst: 29.05.2018 - 15:38
Het is even stil geweest en veel mensen wilde graag weten hoe het nu met de 2e Volvo is.
In Jan 2017 heb ik mijn eerste nieuwe Volvo XC90 T8 gekocht met Full Options, inclusief luchtvering
Daar is een hele thread over
viewtopic.php?t=75430&page=fst_unread&highlight=
Na zoveel problemen te hebben ondervonden, heb ik samen met de Dealer en Volvo Nederland besloten een nieuwe Volvo XC90 te bestellen
Ik dacht dan ben ik van alle problemen met o.a de luchtvering af.
Een nette regeling vanuit Volvo Nederland gekregen, mede op aandringen van mijn Volvo dealer.
Een kleine bijbetaling voor gebruik van de XC90 en de vele gratis leenauto's en op naar een nieuwe start
Dus dag Volvo XC90 T8 My 2017, Hallo Volvo XC90 T8 My 2018
Wat was ik blij dat ik op mijn verjaardag 2 januari 2018 mijn nieuwe Volvo kreeg.
Ik koos zelfs voor de zelfde kleur, zelfde opties ( wat toevoegingen in de vorm van een sportstuur, Media Server en Tv Voorbereiding )
Wat kleine opstart problemen voor de aflevering:
Een deuk in het zijscherm, gelukkig makkelijk met krasje deukje opgelost en tijdens het aanbrengen van de Nano bescherm coating liet spontaan de verf los van de bumper.
Ach je kan niet altijd geluk hebben dacht ik nog.
Ik heb zelf een eigen New Motion laadpaal, ik rij zelf veel in de stad dus kan heel vaak rijden op electra en tank niet veel.
Na een week toch maar een keer de motor gestart en wat was dat toch voor een lawaai.
Ik dacht dit is geen Benzine motor maar een Diesel motor, sterker nog het lijkt wel een John Deere Tractor.
Gedurende de eerste minuut zoveel lawaai en daarna werd het een stuk minder tot een bijna stille motor.
Dus snel naar de dealer, 96 Km op de teller.
Daar aangekomen was het geluid weg.
Ik dacht zal de nieuwigheid zijn dus laat ik rustig aan doen met de motor.
Soms starte ik de motor en had je inderdaad dat geluid maar ach het zal wel goed komen.
Hoe vaak komt het voor dat je 2 maal achter elkaar een maandag ochtend auto treft.
Misschien bij een of ander Koreaans merk maar toch zeker niet bij het vertrouwde Volvo Merk.
Het was tijd voor een werkbezoek aan Australie en daar was het 35 graden en hier zo'n beetje -25 graden
De auto heeft 3 weken stil gestaan ( stond nog maar 1100 km op )
Terug in Nederland dacht ik laat ik de auto maar eens starten.
Nou de John Deere tractor was veranderd in een Chinook en Apache samen ( welke regelmatig over mijn huis vliegen )
Maar hoe goed ik ook keek, er vlogen geen Helicopters over en het geluid kwam toch echt uit mijn Volvo.
Dus half Maart is de auto naar de dealer gegaan.
Gedurende de hele periode een gratis leenwagen gekregen maar tot vorige week nog maar een dag in mijn EIGEN XC90 gereden
Gedurende de hele testen zijn er meer km's gereden als ik met mijn auto heb gereden.
Het probleem ligt ergens in de motor maar waar.
Ik had geen zin om een nieuwe motor te krijgen en heb de koop ontbonden.
Na lang onderhandelen is de koop nu ontbonden en is er een financiële regeling getroffen
Goed het kost je altijd geld.
Mijn Auto Volgsysteem van Technocon is niet vergoed en ik had 3 jaar abonnement vooruit betaald.
Wat kleine kosten zoals de Nano lakcoating ben ik kwijt.
Zelf heb ik wat spullen die ik nu nog moet gaan verkopen
4 maal 21" 8-Spaaks velgen in Silver Bright / Diamond Cut met 275/40 R21 banden met Nokian winterbanden ( 350 km gereden ) geen enkele beschadiging en voorzien van een speciale modesta coating.
Speciale Centrax Sneeuwkettingen voor de 21 Inch velgen
Een tweedelige mat voor de Kofferbak kleur zwart
Een set winter matten kleur zwart voor de bestuurder, passagier , achter passagiers en de 3e rij
1 oplaadkabel Mennekes lengte 5 meter
1 oplaadkabel Mennekes lengte 3,5 meter
Tussennet voor de kofferbak veilig af te schermen
( ik zal deze binnenkort in de te koop map zetten )
Wat nu het ergste is, je hebt genoeg geld om een andere auto te kopen, maar niets kan ik vergelijken met de XC90T8
Ik blijf het nog steeds een super auto vinden en alhoewel ik niet emotioneel ben, merkte ik het wel toen ik de spullen uit de auto haalde.
Ik baalde dat er een monteur een leeg flesje Cola in mijn auto had laten liggen terwijl de auto al was overgeboekt naar Volvo Nederland en dus eigenlijk ook niet meer van mij was.
16 maanden volop problemen met 2 nieuwe XC90's.
Samen in 2 Xc90's maar 3100 km gereden in 16 maanden.
En de auto hiervoor, een Volvo XC70 heeft mij in 9 jaar alleen buiten de beurten een accu laten vervangen.
Waar is de tijd dat je nog kon vertrouwen op de goede oude Volvo's
Ik durfde het niet aan voor de 3e keer een nieuwe XC90 te bestellen.
Met pijn in mijn hart zeg ik , dag Volvo misschien tot een andere keer.
In Jan 2017 heb ik mijn eerste nieuwe Volvo XC90 T8 gekocht met Full Options, inclusief luchtvering
Daar is een hele thread over
viewtopic.php?t=75430&page=fst_unread&highlight=
Na zoveel problemen te hebben ondervonden, heb ik samen met de Dealer en Volvo Nederland besloten een nieuwe Volvo XC90 te bestellen
Ik dacht dan ben ik van alle problemen met o.a de luchtvering af.
Een nette regeling vanuit Volvo Nederland gekregen, mede op aandringen van mijn Volvo dealer.
Een kleine bijbetaling voor gebruik van de XC90 en de vele gratis leenauto's en op naar een nieuwe start
Dus dag Volvo XC90 T8 My 2017, Hallo Volvo XC90 T8 My 2018
Wat was ik blij dat ik op mijn verjaardag 2 januari 2018 mijn nieuwe Volvo kreeg.
Ik koos zelfs voor de zelfde kleur, zelfde opties ( wat toevoegingen in de vorm van een sportstuur, Media Server en Tv Voorbereiding )
Wat kleine opstart problemen voor de aflevering:
Een deuk in het zijscherm, gelukkig makkelijk met krasje deukje opgelost en tijdens het aanbrengen van de Nano bescherm coating liet spontaan de verf los van de bumper.
Ach je kan niet altijd geluk hebben dacht ik nog.
Ik heb zelf een eigen New Motion laadpaal, ik rij zelf veel in de stad dus kan heel vaak rijden op electra en tank niet veel.
Na een week toch maar een keer de motor gestart en wat was dat toch voor een lawaai.
Ik dacht dit is geen Benzine motor maar een Diesel motor, sterker nog het lijkt wel een John Deere Tractor.
Gedurende de eerste minuut zoveel lawaai en daarna werd het een stuk minder tot een bijna stille motor.
Dus snel naar de dealer, 96 Km op de teller.
Daar aangekomen was het geluid weg.
Ik dacht zal de nieuwigheid zijn dus laat ik rustig aan doen met de motor.
Soms starte ik de motor en had je inderdaad dat geluid maar ach het zal wel goed komen.
Hoe vaak komt het voor dat je 2 maal achter elkaar een maandag ochtend auto treft.
Misschien bij een of ander Koreaans merk maar toch zeker niet bij het vertrouwde Volvo Merk.
Het was tijd voor een werkbezoek aan Australie en daar was het 35 graden en hier zo'n beetje -25 graden
De auto heeft 3 weken stil gestaan ( stond nog maar 1100 km op )
Terug in Nederland dacht ik laat ik de auto maar eens starten.
Nou de John Deere tractor was veranderd in een Chinook en Apache samen ( welke regelmatig over mijn huis vliegen )
Maar hoe goed ik ook keek, er vlogen geen Helicopters over en het geluid kwam toch echt uit mijn Volvo.
Dus half Maart is de auto naar de dealer gegaan.
Gedurende de hele periode een gratis leenwagen gekregen maar tot vorige week nog maar een dag in mijn EIGEN XC90 gereden
Gedurende de hele testen zijn er meer km's gereden als ik met mijn auto heb gereden.
Het probleem ligt ergens in de motor maar waar.
Ik had geen zin om een nieuwe motor te krijgen en heb de koop ontbonden.
Na lang onderhandelen is de koop nu ontbonden en is er een financiële regeling getroffen
Goed het kost je altijd geld.
Mijn Auto Volgsysteem van Technocon is niet vergoed en ik had 3 jaar abonnement vooruit betaald.
Wat kleine kosten zoals de Nano lakcoating ben ik kwijt.
Zelf heb ik wat spullen die ik nu nog moet gaan verkopen
4 maal 21" 8-Spaaks velgen in Silver Bright / Diamond Cut met 275/40 R21 banden met Nokian winterbanden ( 350 km gereden ) geen enkele beschadiging en voorzien van een speciale modesta coating.
Speciale Centrax Sneeuwkettingen voor de 21 Inch velgen
Een tweedelige mat voor de Kofferbak kleur zwart
Een set winter matten kleur zwart voor de bestuurder, passagier , achter passagiers en de 3e rij
1 oplaadkabel Mennekes lengte 5 meter
1 oplaadkabel Mennekes lengte 3,5 meter
Tussennet voor de kofferbak veilig af te schermen
( ik zal deze binnenkort in de te koop map zetten )
Wat nu het ergste is, je hebt genoeg geld om een andere auto te kopen, maar niets kan ik vergelijken met de XC90T8
Ik blijf het nog steeds een super auto vinden en alhoewel ik niet emotioneel ben, merkte ik het wel toen ik de spullen uit de auto haalde.
Ik baalde dat er een monteur een leeg flesje Cola in mijn auto had laten liggen terwijl de auto al was overgeboekt naar Volvo Nederland en dus eigenlijk ook niet meer van mij was.
16 maanden volop problemen met 2 nieuwe XC90's.
Samen in 2 Xc90's maar 3100 km gereden in 16 maanden.
En de auto hiervoor, een Volvo XC70 heeft mij in 9 jaar alleen buiten de beurten een accu laten vervangen.
Waar is de tijd dat je nog kon vertrouwen op de goede oude Volvo's
Ik durfde het niet aan voor de 3e keer een nieuwe XC90 te bestellen.
Met pijn in mijn hart zeg ik , dag Volvo misschien tot een andere keer.