Het is op het forum al meerdere keren opgemerkt dat o.a. Polestar en Heico geen tuning voor de T4 VEA aanbieden. Hoor vanuit verschillende hoeken dat dit v.w.b. de GT dit er mee te maken heeft met de 6-traps bak die qua vermogen aan de top van z'n kunnen zit. Gaan ook verhalen rond dat na tuning bij Rica GT (6 traps) bakken het niet hebben overleefd.
Heeft iemand de exacte cijfers? Ben erg benieuwd hoeveel PK/Nm de GT-bak aan zou moeten kunnen. Thx alvast.
Wat kan een T4 VEA Geartronic 6-bak maximaal aan?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
GT6 'oud' is AW TF-80SD, daar duwt Volvo(polestar) zelf 480nm doorheen
GT6 'nieuw' is AW TF-71SC, de fabrikant zegt dat het bij 300nm wel op houdt. De D3 met 320nm heeft echter ook die bak...
http://www.aw-europe.be/products/at-lineup-fwd
GT6 'nieuw' is AW TF-71SC, de fabrikant zegt dat het bij 300nm wel op houdt. De D3 met 320nm heeft echter ook die bak...
http://www.aw-europe.be/products/at-lineup-fwd
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Thx Jelmer, precies waar ik naar op zoek was. Apart idd dat die bak er dan bij de D3 in zit. Dan lijkt chiptuning van m'n wagen er niet echt in te zitten (zou dat juist doen om meer koppel te krijgen).
Of de 8-traps laten monteren...
Of de 8-traps laten monteren...
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8115
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Of inruilen
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Geïnformeerd bij Volvotune naar mogelijkheden en kreeg dit gedetailleerde antwoord:
"Jou motor de B4204T19 190pk 300nm single turbo kunnen we aanpassen naar 225pk met 400nm max.
(natuurlijk kunnen we dit ook lager instellen)
De automaat (TF-71SC) heeft een max continue koppel indd van 300nm.
We hebben nog geen idee hoe deze zich gaat houden, tot nu toe hebben we geen problemen ondervonden met het verbranden van de olie oid .
De tf80 versie heeft een max continue van 440nm, we hebben Volvo's lopen met over de 520nm deze doen we wel voorzien van een powerflush bij de interval die Volvo voor schrijft voor taxi en aanhangwagen trekken (om de 60.000km)."
Heel mooie waardes die bereikt kunnen worden natuurlijk maar ik wacht voorlopig denk ik totdat duidelijk wordt wat de bak aan kan. De D3 heeft dezelfde bak en die heeft 320nm dus zal best wat marge zijn maar hoe veel verantwoord is kan ik nog onvoldoende inschatten.
"Jou motor de B4204T19 190pk 300nm single turbo kunnen we aanpassen naar 225pk met 400nm max.
(natuurlijk kunnen we dit ook lager instellen)
De automaat (TF-71SC) heeft een max continue koppel indd van 300nm.
We hebben nog geen idee hoe deze zich gaat houden, tot nu toe hebben we geen problemen ondervonden met het verbranden van de olie oid .
De tf80 versie heeft een max continue van 440nm, we hebben Volvo's lopen met over de 520nm deze doen we wel voorzien van een powerflush bij de interval die Volvo voor schrijft voor taxi en aanhangwagen trekken (om de 60.000km)."
Heel mooie waardes die bereikt kunnen worden natuurlijk maar ik wacht voorlopig denk ik totdat duidelijk wordt wat de bak aan kan. De D3 heeft dezelfde bak en die heeft 320nm dus zal best wat marge zijn maar hoe veel verantwoord is kan ik nog onvoldoende inschatten.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- eta76
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
- Locatie: Zuid-Holland
RZA, ik zie jouw naam ook in alle topics....
Ik heb dus ook pech met mijn D3, welke dezelfde TF-71SC bak heeft. De XC70 D5 AWD '08 ook ruim over de 500Nm heen... Dus 300Nm is dan toch wat behelpen.
Obbe (VolvoTune of nu ObbeTuning) heeft toevallig vandaag verteld dat 380Nm toch wel de max is. Gezien er toch wel wat trillingen vrij kwamen na rijden met 400Nm.
Ik heb net een mailtje gestuurd aan KC Performance, omdat die op hun website hebben staan dat ze bakken reviseren en kunnen versterken. Mocht ik antwoord krijgen zal ik dat hier ook melden. Sterken is beter
Edit: Toevoeging:
https://go4trans.com/transmission/tf70sc/
Ik heb dus ook pech met mijn D3, welke dezelfde TF-71SC bak heeft. De XC70 D5 AWD '08 ook ruim over de 500Nm heen... Dus 300Nm is dan toch wat behelpen.
Obbe (VolvoTune of nu ObbeTuning) heeft toevallig vandaag verteld dat 380Nm toch wel de max is. Gezien er toch wel wat trillingen vrij kwamen na rijden met 400Nm.
Ik heb net een mailtje gestuurd aan KC Performance, omdat die op hun website hebben staan dat ze bakken reviseren en kunnen versterken. Mocht ik antwoord krijgen zal ik dat hier ook melden. Sterken is beter
Edit: Toevoeging:
https://go4trans.com/transmission/tf70sc/