Speakers vervangen Volvo S60 met HU850 RTI

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
iiijordi
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 25.09.2016 - 19:37

Hallo iedereen,

Ik rij een S60 van 2005 met de hu850 met RTI. Dus met de centrespeaker enz.

Nu merkte ik bij de koop van de auto al, dat de speakers in de achterdeuren én in de hoedenplank opgeblazen zijn :(

Graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om mijn speakers te gaan vervangen (wss voor niet originele volvo speakers). De centre speaker mag blijven zoals hij is.

Weet er iemand welke maten en of eventueel pas ringen en andere aansluitingen nodig heb?

Zou een hoop schelen als iemand dit al eens heeft gedaan, zodat ik niet 2x alles los hoef te halen :D

Thanks alvast!!
Laatst gewijzigd door iiijordi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

Ik zou contact opnemen met Doeke.
Hij verkoopt de originele en de verbeterde versie's.

Heb je de juiste afmetingen en specificaties.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Wel op de impedantie letten vd speakers Volvo is hier afwijkend in dan de meest gangbare speakers, ander gaat je versterker eraan.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
iiijordi
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 25.09.2016 - 19:37

Johan s60 schreef: Wel op de impedantie letten vd speakers Volvo is hier afwijkend in dan de meest gangbare speakers, ander gaat je versterker eraan.

Als ik het goed heb is dit 8 ohm?
iiijordi
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 25.09.2016 - 19:37

Plein69 schreef: Ik zou contact opnemen met Doeke.
Hij verkoopt de originele en de verbeterde versie's.

Heb je de juiste afmetingen en specificaties.
Ben nog aan het twijfelen, maar er zijn al veel betere speakers, als de originele, te krijgen.
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Aftermarket zijn er zeker goede speakers te krijgen. Maar dat is geen garantie tot succes. Speakerringen kan wel, maar ik heb al meer dan eens gezien dat dat niet écht mooie oplossingen zijn. Sluit niet mooi aan op deur en deurpaneel, extra gaten in de deur, dun en zwak kunststof... dan kun je beter je defecte speakers uit het frame snijden en aftermarket speakers in het bestaande frame hangen. Overigens zijn er voor de hoedenplankspeakers niet eens speakerringen verkrijgbaar.
De High Performance van de faceliftmodellen, zoals jij hebt, is aanzienlijk minder van kwaliteit dan de High Performamce van vóór de facelift. Zie onderstaande foto, links High Performance van vóór de facelift, rechts High Performance van ná de facelift.

Mijn advies zou zijn; alle speakers vervangen voor High Performance van vóór de facelift.

Mocht je Premium willen, en dat is écht goed spul, dan kun je de achterdeurspeakers en hoedenplankspeakers zo vervangen. Voordeur heeft een ander deurpaneel nodig, dus dat is al wat ingrijpender. Overigens heb ik zowel High Performance als Premium speakers op voorraad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
EricC70
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 13.10.2013 - 14:10

Hallo Doeke,

Je hebt er veel verstand van! Dank voor delen van je info. Zijn de Premium speakers allemaal van dynaudio en de high performance van een ander merk?
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

In de S60/V70/XC70 op het P2 onderstel (dus zoals in jouw avatar) is Premium geen Dynaudio. Het is niet duidelijk wie de fabrikant is. Sommigen zeggen Harman Kardon, zou kunnen, maar het bewijs daarvan heb ik nog niet gezien. De gehele range speakers voor deze modellen is 'merkloos'. Bij de V70 classic, V70 XC en nieuwere V/XC70 (P3 onderstel) is Premium juist weer wel Dynaudio.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
EricC70
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 13.10.2013 - 14:10

OK Dankje!

Ik dacht dat misschien die Dynaudio speakers ook los via Dynaudio te bestellen zijn en dan goedkoper dan via Volvo. Maar dan moet je dus wel weten of het Dynaudio is en welke types dat dan zijn.

Harman Kardon zou idd ook een optie zijn, maar ik had zeker op Dynaudio gewed, mede vanwege de historie.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”