Prijzen C30
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40671
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat stond hier al.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Ikki, weet jij of de 2.0 benzine een Ford motor is of een Volvo 4-cylinder variant van het bekende 5-cylinder blok?Ikki schreef:Hallo allemaal,
Aangezien we vandaag in de Gentse Volvo fabriek de eerste show modellen hebben gezien van de Nieuwe Volvo C30 moet het toch van mijn hart, dat dit wel echt een heel mooie wagen is geworden. Het is wel voor het eerst dat ik als Volvo Arbeider kan zeggen dat dit een wagen is naar mijn hart. Echt super mooi is hij. Nu de modellen die we hebben gezien zijn een T5 2.5 en een D5 2.4
De C30 lijn zal er dus als volgt gaan uit zien:Alleen de prijzen die zijn ook hier in het Gentse waar we de wagen meken niet bekent. Wel wordt er over gespeculeerd. Als we de optimistische berichten mogen aannemen zal de instapper hier in België verkrijgbaar zijn vanaf 17.000 Euro. De minder optimisten spreken dan over de instapper vanaf 20.000 Euro.
- T5 2.5 5 cil turbo 162kw/220hk
- 2.4i 5 cil 125/170
- 2.0 4 cil 107/145
- 1.8 4 cil 92/125
- 1.8F 4 cil 92/125
- 1.6 4 cil 74/100
- D5 2.4 5 cil turbo 120/163
- 2.0D 4 cil tyrbo 100/136
- 1.6D 4 cil turbo 80/109
De modellen zoals hierboven zijn zeker, en dit wekend wordt hij voorgesteld in Parijs, dus de prijzen waarschijnlijk ook
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19500
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Weliswaar ben ik Ikki niet maar het antwoord op die vraag luidt:
Het is het Ford blok :evil: :evil: Ter vervanging van de 2.4 140PK. :evil:
Het is het Ford blok :evil: :evil: Ter vervanging van de 2.4 140PK. :evil:
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Dat is jammer , moet het toch minimaal een 2.4i worden om een echte 100% Volvo te krijgen.V480-V40 schreef:Weliswaar ben ik Ikki niet maar het antwoord op die vraag luidt:
Het is het Ford blok :evil: :evil: Ter vervanging van de 2.4 140PK. :evil:
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Dan moet je wel iets meer vervangen dan alleen het motorblok.MartijnXC70 schreef:Dat is jammer , moet het toch minimaal een 2.4i worden om een echte 100% Volvo te krijgen.V480-V40 schreef:Weliswaar ben ik Ikki niet maar het antwoord op die vraag luidt:
Het is het Ford blok :evil: :evil: Ter vervanging van de 2.4 140PK. :evil:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 13:07
- Locatie: Vlaardingen
Je kunt op de site van www.volvocars.nl al een C30 Samenstellen Prijs krijg je ook al te zien erna. Hou je hart vast voor een beetje leuke C30 T5 Kom ik al op zo'n 42.000 € Met nog niet veel opties
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19500
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Tsja maar ik wil dan ook geen T5 maar de D5. En die kost ook nogal wat duitjes.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 13:07
- Locatie: Vlaardingen
Nee kwam ik ook achter
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40671
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
€ 45.000 is honderduizend gulden.
Ik kocht lang geleden een nieuwe 850 voor veel minder.
Times they are a changing
Ik kocht lang geleden een nieuwe 850 voor veel minder.
Times they are a changing
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Valt eigenlijk nog wel mee... In duitsland is ie kaal wel veel goedkoper, maar een summum is in nederland bijvoorbeeld standaard al veel beter uitgerust. Een acceptabele vervanger voor de V40 zou me ongeveer 38000 euro kosten. Toch maar wachten tot er tweedehandse op de markt komen.menjo schreef:In nederland betaal je nog wel wat meer denk ik
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Dat is in Duitsland... In Nederland is de full option C30 T5: maar liefst 57000 euro!menjo schreef:Full option (maar dan ook echt alles) T5: 45000 euro
En dat is nog zonder het felbegeerde Sports Pakket (die de C30 m.i. echt uitzonderlijk aantrekkelijk maakt, zie fabrieksfoto) en ook is het nog zonder een aantal andere hebbedingen die op een T5 zouden moeten, die wel in de papieren prijslijst staan maar nog niet in de Car Configurator op internet.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
Ik ben het met het merendeel eens, op zich is het veel geld voor een auto waarvan je denkt, het is een klein instapmodelletje. Maarja, jaren geleden had volvo een soortgelijk model (460, toch?) ook wel bekend als DE juppenwagen. Werd in feite alleen gereden door beginnende juristen, aandelenverhandelaars en zgn topmanagers. Tenminste zo luidt het verhaal. Deze wagen moet toen ook duur geweest zijn.
Duidelijk is wel, als Volvo er veel wilt afzetten, dan moet de prijs vrees ik wel iets omlaag gaan. Echter scheelt het niet veel met overige merken naar ik vernomen heb hier. Vergelijkbaar met de A3. Dan vind ik de A3 toevallig een mooie auto, maar volvo is toch volvo. Ook denk ik dat velen toch gaan voor de S40 desnoods tweedehands. Op zich niet echt een slechte keuze!
Duidelijk is wel, als Volvo er veel wilt afzetten, dan moet de prijs vrees ik wel iets omlaag gaan. Echter scheelt het niet veel met overige merken naar ik vernomen heb hier. Vergelijkbaar met de A3. Dan vind ik de A3 toevallig een mooie auto, maar volvo is toch volvo. Ook denk ik dat velen toch gaan voor de S40 desnoods tweedehands. Op zich niet echt een slechte keuze!
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
't Is indrukwekkend hoever je de prijs kunt opdrijven. Ik was effe aan het geiten met die configurator. Het hoogst haalbare bedrag wat ik haalde is €58165. Maar da's exclusief dat lollige kitje en échte wielen. Volgens mij moet ik dan nog 2795 eurootjes toevoegen. En dan kom je uit op een trotse €60960! (Ofwel ƒ134338! :oops: )
- HowS40
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:18
Ik begon al te trillen op mijn stoel Niets verkeerd zeggen over mijn grote liefde!the fonz schreef:Ook denk ik dat velen toch gaan voor de S40 desnoods tweedehands. Op zich niet echt een slechte keuze!
Fun-liner:Heb een hekel aan bumperklevers......Zit er weer één voor me!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
Zeer zeker niet. Ik bedoelde ermee te zeggen dat je in feite beter een S40 kunt kopen. Het is maar net wat je wilt, al zou ik persoonlijk gaan voor een luxe S40. Heb je toch een achterkant haha.HowS40 schreef:Ik begon al te trillen op mijn stoel Niets verkeerd zeggen over mijn grote liefde!the fonz schreef:Ook denk ik dat velen toch gaan voor de S40 desnoods tweedehands. Op zich niet echt een slechte keuze!
Zou er echt iemand te porren zijn om 58.000 euro neer te tellen voor een C30? Koop dan een luxe S80 ofzo, lijkt mij zo. Maarja
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32863
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Tsja zijn ook aan het kijken naar een T5, kost wel wat maar nog steeds 20k minder dan een XC70
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus