4H-TECH Short shifter

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
kistigun
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
Locatie: Weert

Voor mijn V40 D4 ben ik al even op zoek naar een short shifter. Op al mijn vorige auto's heb ik een short shifter gezet omdat ik graag korter en strakker wil schakelen. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij 4H-TECH, hier heb ik ook de short shifter aangeschaft voor mijn vorige auto(Citroen DS3). 4H-TECH biedt een short shifter aan voor de Ford Focus, omdat ik ergens had gelezen dat er Focus modellen zijn met dezelfde versnellingsbak als de V40 dacht ik laat ik eens kijken of deze ook geschikt is voor de V40. Helaas is dit niet het geval maar 4H-TECH heeft wel aangeboden om een short shifter te ontwikkelen voor de M66 versnellingsbak van de V40!

De voordelen van een short shifter van 4H-TECH in mijn ogen zijn:
- Makkelijk te installeren, ben er ongeveer 2 uur mee bezig geweest. De bijgeleverde installatiehandleiding bevat duidelijke instructies en foto's. Daarnaast bieden ze ook een inbouwservice aan/
- Het is een 'plug & play' oplossing. Maw er zijn aanpassingen nodig en je kunt je auto weer makkelijk origineel maken als je hem wil verkopen(ook handig voor de lease)
- De schakelafstand wordt met 40/50% verkort
- Het schakelt een stuk strakker(minder speling op de pook)
- Het geeft een sportievere rij ervaring
- Eerlijke prijs, de short shifter voor de DS3 koste €139,-
- Ik heb er 85k km probleemloos mee rond gereden
- 4H-TECH biedt een uitstekende service aan, destijds was er alleen een short shifter voor de 6-bak. Ze hebben er toen een ontwikkeld voor de 5-bak. Verder kreeg ik goede en snelle reacties op mijn vragen

Meer info over 4H-TECH en short shifters kun je terug vinden op hun website: https://www.short-shifters.com

4H-TECH vroeg zich af of er meer V40 bestuurders geïnteresseerd zijn in een short shifter. Dus wat denken jullie er over en zijn er geïnteresseerde?
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
4H-TECH
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.06.2022 - 11:14

Goed nieuws: 4H-TECH Short Shifters voor Volvo's met M66 versnellingsbak leverbaar eind juni 2022!
Plaats reactie

Terug naar “V40”