Canbus Functie Extender (CFE en CFE Plus) van VolvoTech.EU

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Ja voor mijn gevoel mogen ze ook iets eerder terug, wellicht zelf een tijd kunnen kiezen?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat is bewust gedaan; hiermee voorkomen we dat de spiegels maar blijven bewegen als je inparkeert.

Er zit dus een timeout van 6 seconden op, pas als de versnelling 6 seconden uit reverse is zal de spiegel terugkeren (dus als je uit R komt en een stukje voorwaarts rijdt en dan weer reverse staat je spiegel nog "goed" om achteruit te rijden).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Nautica
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.08.2017 - 13:19

Zelf een topic gestart met een aantal vragen, daardoor ben ik doorgestuurd naar de CFE Plus!

Ik ben enthousiast, ik rij zelf een S40 1.6D uit 2005 (geen elektrische stoelen, geen stoelverwarming(origineel), geen dakraam, geen spiegels elektrisch inklapbaar, geen RTI), helaas.

Maar dat maakt mij niet minder geïntreseerd in de CFE Plus! Is deze ook beschikbaar voor mijn type Volvo?

Is het ook mogelijk om het product in Schiedam te komen halen als het van toepassing is op mijn model?
Volvo Fan, verpest door de ouders

-Volvo S40 1.6D 2005 met Medusa's! (eerst auto) +CFE Plus + EQ Performance Tune
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

De laatste beta is geschikt voor P1.
Functies bog beperkt natuurlijk, maar de basis zit er in.
Afhalen kan, maar alleen op afspraak.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nu ook mijn V70 MY12 is gesupport ook een CFE Plus gekocht. Nog niet veel functionaliteit maar gaat hopelijk snel meer worden. Vooral de Dim functies zouden zeer gewaardeerd worden.

Echter doe ik iets verkeerd of is de ondersteuning voor de V70 MY12 het beta stadium niet voldoende. Nieuwste firmware geinstalleerd, instellen lukt, Firmware en settings opslaan ook.
Echter als de CFE in de auto zit merk ik helemaal niets, Functies doen het niet en er is ook nergens een indicatie dat er iets gebeurd.
Heb een melding gelogd bij de helpdesk maar helaas kom ik met hun antwoord niet verder. Schreef al dat ik de beta firmware had en dat opslaan van settings en firmware goed ging.
Hun antwoord: Beta downloaden, Controleer of de app de CFE ziet.

Is er iemand die de CFE-Plus heeft gebruikt op een V70 2012-2014? In de instructie video zie je dat het grootlicht indicatielampje knippert bij herkenning, is dat ook bij de V70 MY12?
Is er een manier om de CFE te controleren?
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11617
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

nklaver schreef: Nu ook mijn V70 MY12 is gesupport ook een CFE Plus gekocht. Nog niet veel functionaliteit maar gaat hopelijk snel meer worden. Vooral de Dim functies zouden zeer gewaardeerd worden.

Echter doe ik iets verkeerd of is de ondersteuning voor de V70 MY12 het beta stadium niet voldoende. Nieuwste firmware geinstalleerd, instellen lukt, Firmware en settings opslaan ook.
Echter als de CFE in de auto zit merk ik helemaal niets, Functies doen het niet en er is ook nergens een indicatie dat er iets gebeurd.
Heb een melding gelogd bij de helpdesk maar helaas kom ik met hun antwoord niet verder. Schreef al dat ik de beta firmware had en dat opslaan van settings en firmware goed ging.
Hun antwoord: Beta downloaden, Controleer of de app de CFE ziet.

Is er iemand die de CFE-Plus heeft gebruikt op een V70 2012-2014? In de instructie video zie je dat het grootlicht indicatielampje knippert bij herkenning, is dat ook bij de V70 MY12?
Is er een manier om de CFE te controleren?
Het simpelste wat je in ieder geval moet controleren: heb je het VIN nummer van je auto goed ingevoerd? Heb je daar geen type-fouten in gemaakt?
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Belangrijk : zie je het serie nummer van de CFE In het hoofscherm verschijnen van de updater?
(velen gaan daar fout en denken dat settings zijn geschreven maar uiteindelijk hebben ze alleen op 'ok' gedrukt).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Toevoeging : ik heb net gekeken en zie dat die vraag ook aan je gesteld is in dezelfde email.
Verder schreef je in de email dat je 2.055 gebruikte en dat is niet de beta...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

In de mail schreef ik dat het programma zegt dat er een nieuwere versie is 2.055, die heb ik ook geprobeerd maar dan waren de settings niet beschikbaar. De instellingen heb ik gedaan met de beta 2.144
Programma geeft na invoer van het VIN ook aan dat het een V70 MY12 is.
Serienummer heb ik wel zien staan maar verder niet gecontroleerd.
Met knop settings/Firmware update? opgeslagen, dan moet je een tijdje wachten en gaat er een groene statusbalk vullen.
Zal vanmiddag nog een keer proberen en wat schermafdrukken maken van wat ik gedaan heb.

Bedankt voor de hulp, hoor graag nog ervaringen van andere 2012-2014 V70 CFE-Plus gebruikers.
Laatst gewijzigd door nklaver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

okay prima. Nu graag geholpen even hier, maar liever support vragen op 1 plek, email of ticket systeem zodat we de boel een beetje op de rails houden en weten wat er al gevraagd en gezegd is anders gaan we dingen 'dubbel' doen en da's zinloos en kost alleen maar wachttijd voor de klant!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Heb eerst bij Browse het Firmware bestand geselecteerd.
Daarna bij Settings de instellingen aangepast en op OK geklikt.
Toen de knop Update Firmware & Settings gebruikt. Dan zie je in de statusbalk dat de CFE gereset wordt en geschreven/gevalideerd. Maar in de auto doet die niets.
Knop Update Settings ook geprobeerd, ook dan zie je in de statusbalk e.a. gebeuren maar in de auto doet de CFE ook dan niets.

Wat mij opvalt is dat de middelste van de bovenste vier pinnen iets langer zijn.
Verder valt op dat de ODB2 connector van de auto wel verbindingen heeft met alle vier de bovenste pinnen. Bij de onderste rij pinnen zijn alleen pin 11, 14 en 16 aangesloten. 12,13 en 15 zitten niet verbonden in de auto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Doe nou even mailen aub zoals gevraagd, wij kunnen onmogelijk op fora/facebook etc support gaan leveren op allen individuele CFE Plus situaties.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
MDWVOLVO
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09.09.2018 - 10:49

Is er reeds een beschikbare versie voor v60 2018 model D4 ?
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Wat een tof systeem zeg! Ik weet nog wel toen een forummer dit project had opgestart.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8314
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Klopt Hakan, en allemaal omdat Volvo toen zei 'dat kan niet', haha. Vette actie van Marcel om het dan zelf maar te doen.

Als de optie 'automatische cruise control' beschikbaar komt voor de 2008 S60 koop ik er ook weer één.
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

MDWVOLVO schreef: Is er reeds een beschikbare versie voor v60 2018 model D4 ?

als dat een nieuw model betreft : nee.
Oude model wel. (in beta!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
MDWVOLVO
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09.09.2018 - 10:49

Helaas, wanneer verwacht je voor het nieuwe model?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat gaat nog wel even duren...
Zijn nu volop met de laatste p3 modellen bezig qua basis ondersteuning.
Dan daar functies bij... dan pas volgende platform...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
RuudH
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 21.12.2016 - 09:52
Locatie: Hellevoetsluis

Jammer dat Dim info (nog) niet werkt voor P3.
Dat zou voor mij de reden zijn om er een te kopen...
XC70 D5 AWD GT Summum '08
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Hoe staat het met de ontwikkelingen rondom de CFE voor V50 in alle bouwjaren?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”