Canbus Functie Extender (CFE en CFE Plus) van VolvoTech.EU

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Toch blijven er zich vreemde dingen voordoen met de CFE Plus.
Gisteren iemand laten instappen en later laten uitstappen tijdens de rit (ja ik ben netjes gestopt) (Huis > Bushalte instappen > Winkelcentrum uitstappen > Thuis motor uit. en thuis aangekomen klapte de spiegels in bij 1x drukken terwijl dit op 2x drukken staat.
Ook moet ik ondanks versie 3.0 weer minimaal 2x drukken om te openen (verlichting gaat wel aan bij 1e keer dus signaal komt binnen) en regelmatig zelfs 3x.

Er zit geen fout op de canbus, Wel stuurhoek en lambda die regelmatig terug komt en sinds kort de parkeersensor 2.
Stuurhoek ga ik op basis van dit topic binnenkort eens aan beginnen https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=16874&page=1
En parkeersensor zal de bumper eraf moeten dus eens kijken hoe ik dat ga doen.

Maar dagelijks heb ik dus wel het meeste last van de portieren van slot en soms de spiegels die inklappen bij op slot doen.

Wellicht weet iemand hoe ik de CFE settings kan exporteren zodat dit eventueel bekeken kan worden of er conflicten tussen zitten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door JasperT op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Graag bugreport van aanmaken dan kijken we mee!
Laatst gewijzigd door VolvoTech op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Done TJT-DSY-NAT7
AxeMusic
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.02.2019 - 19:58

Wij rijden een V70 versie III D5 twin-turbo 205 PK juli 2011.
Deze fijne auto is getuned door Obbe bij Volvotune in Elst.
Heb een paar vragen die over de Extender Plus:
Zal de Extender de software op die Volvotune tuning mogelijk verstoren?
Sluit na installatie de elektrische achterklep vanaf de afstandsbediening?
Zijn er bedrijfsfuncties zoals motortemperatuur e.d. afleesbaar?
Misschien heb je mogelijk een duidelijk overzicht wat de extra functies zijn voor dit specifieke model om twijfel weg te nemen.

Verdere functies zoals openen en sluiten van ramen en schuifdak vanaf afstandsbediening, elektrische stoelbediening met geheugen en verwarming, parkeer sensoren e.d. zijn al aan boord.
Ingebouwd is ook de bediening van zijspiegels tijdens reverse naar beneden met de "l" en "R" in de deurconsole. Aan die kant waar bijvoorbeeld zich de stoeprand bevind.
Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties,
Harry
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Hallo Harrie,

Ik heb een MY12 met CFE Plus. Enige functie die op dit moment werkt is het sluiten van de achterklep.
Tuning zal niet verstoord worden. I

k hoop al bijna 1 jaar lang op meer functionaliteit. Heb zelf aanschouwd hoeveel werk het is om het te ontwikkelen, heel arbeids intensief. Dus zal het een meevaller zijn als er op korte termijn veel functies bijkomen maar ik ga mijn adem niet inhouden tot het zover is.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Tuning : Die blijft onaangeroerd en keurig werken!
Klep : dat is 1 van de functies inderdaad!
Temps : nee, nog geen oplossing voor het weergeven
Overzicht : erg complex, is per modeljaar/type auto etc verschillend.

Uiteraard zijn dingen als storing lezen, op afstand bedienen van de standkachel met originele sleutel, automatisch sluiten van ramen en dakraam (ipv knop ingedrukt houden).

Belangrijkste vraag is : is je auto van het Modeljaar 11 of 12?
(heeft de auto Sensus of komt het scherm van de navi omhoog uit je dash?)

Heb je zelf wensen?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
AxeMusic
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.02.2019 - 19:58

Dank voor jullie reacties,
De auto is van het modeljaar 2011, het scherm komt uit het dashboard omhoog.
De navigatie draait op dvd links onder achterin de bagage ruimte, daarvoor een update 2018 gescoord en werkt prima.
In onze vorige VW Transporter had ik een camera, erg handig, mede door de dichte achterramen, ook voor het aankoppelen van de caravan.
Heb begrepen dat er opties zijn deze ook beschikbaar is op hetzelfde scherm met deze CFE plus, met waarschijnlijk extra onderdelen om de camera op de bestaande navigatie scherm te laten werken.
Dit is wel een wens. Komend jaar voor het eerst met de caravan weg en ervaren hoe het is zonder deze optie.
Tevens begrijp ik dat het erg complex is en dat alleen voor de optie om de achterklep met de afstandsbediening te kunnen sluiten, toch wel een investering is.
Ik sta zeker open voor verdere ontwikkelingen in het product en ben zeker geïnteresseerd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Voor jouw auto zijn in ieder geval nu de volgende functies beschikbaar;
- Standkachel remote met originele keyfob
- Kofferbak klep dicht met originele keyfob
- Extended wipe na wash
- Automatisch ramen sluiten / dakraam sluiten bij deuren op slot
- Automatisch ramen open bij 2x op approach knop
- Automatisch achterruit verwarming aan bij buitentemp X
- Grootlicht uitgebreid met mistlampen
- Dagrijd verlichting (automatisch)
- Automatisch approach aan bij deuren van slot / sleutel uit contact etc
- Alls auto in Reverse ; mistlampen aan voor extra zicht voor
- Automatisch stoelverwarming aan bij buitentemp X
- Gauge sweep bij contact aan
- Automatisch RTI "press enter to accept" uitschakeling
- Camera/video input toepassingen (automatisch/handmatig, zoals je het instelt) voor 2 video bronnen (parkeer camera dus ook)
- Storings codes lezen en wissen

is toch 'iets' meer dan alleen klep sluiten?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
AxeMusic
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.02.2019 - 19:58

Lees zojuist jullie reactie, daarvoor dank.
Het is inderdaad nogal een lijst aan functies.
Zeker het overdenken waard voor deze mooie upgrade in combi met een bezoek voor een installatie achteruitrij camera.
dude-nl
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.06.2019 - 12:18

Heeft iemand voor mij een link naar de PDF met opties?
Hij staat niet (meer) op de site.
Heb een XC90 uit 2004 (volgens Vida 2005).

Edit: Via FB gevonden, alleen de verschillen met de niet plus versie nog niet voor mijn auto.
Ook benieuwd of ik nu uit moet gaan van de 2004 optielijst (en dus aansluitset) of van 2005 gezien de Vida melding. Iemand een idee hoe ik het zeker kan weten?
Laatst gewijzigd door dude-nl op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

10e cijfer van het chassisnummer!
4 = 2004, 5 = 2005 etc
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
dude-nl
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.06.2019 - 12:18

Thanks! Plug and play it is :)
Alleen wel iets minder opties dan dus.
Heb je ook nog voor mij de beide lijsten zodat ik de classic en de plus kan vergelijken qua opties? Dan kan ik 1 vd 2 bestellen.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Lijsten zijn niet bij te maken / bij te houden helaas.
Eea verschilt zo per modeljaar en zelfs soms per uitvoeringstype.

Maar de keuze is makkelijk : CFE Classic niet meer leverbaar ;-)

CFE Plus en CFE Plus WiFi zijn hetzelfde met dat verschil : WiFi connectie mogelijke met de WiFi variant.
Je kunt je telefoon/tablet/laptop/raspberry Pi/etc via wifi aankoppelen en middels webpages (die je naar eigen smaak kunt aanpassen!) diverse zaken bekijken.
Realtime diverse auto-data; maar ook bijvoorbeeld storings codes!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Ja zag inderdaad pas een Wi-Fi uitvoering. Jammer dat die er toen nog niet was dan had ik zeker die genomen.

Was nu bezig met een bluetooth dongel en een raspberry pi maar helaas niet super goed werkend gekregen op de RTI.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Iemand hier met een MY12-14 XC/V70 die ook een CFE-Plus heeft? De nieuwe Firmwares 3.068 en 3.075 doen het bij mij niet. Heb al een ticket gelogged. De oude 3.000 werkt de achterklep wel op maar zou zo leuk zijn als er wat meer functies komen voor de nieuwere Volvo's.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Er staat een nieuwe pre-beta (je gebruikte 3.075) er staat nu 3.076 sinds gisteren!

In beide gevallen betreft het een beta trouwens de je gebruikte, als daar dingen het niet doen en je wilt die rapporteren is het het meest zinvol om dat in een bugreport te doen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Top. Met de 3.076 werkt het weer. En niet alleen werkt het weer, ook de snelheid waarmee de CFE reageert op de knop sluiten is nu goed. Dit duurde eerst 5-7 seconden voordat de klep begon te sluiten. Nu al na 1-2 seconden nadat er op de knop gedrukt is! De day running lights werken ook. Nog niet kunnen testen of ze bij donkerder weer ook weer automatisch terug schakelen naar dimlicht. (weet niet waar de daglicht sensor zit in de auto dus kan het ook niet even afdekken.)

Nu een gauge sweep of driver instrument messages voor de P3 modellen? Iets met één vinger en een hele hand/arm 8-)

Zonder gekheid, heel blij dat er toch weer functionaliteit bij komt voor de P3 modellen en goed dat er zo snel op het bug report is gereageerd met een nieuwe versie!

Komt er misschien ook nog een omwisselprogramma voor iemand die nu een CFE+ zonder Wifi heeft om te upgraden naar met Wifi?
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik heb eigenlijk gewoon een Lite uitvoering nodig voor mijn MY13 C30. Enige wat ik wil is verlichting achter als mijn dagrijlampen branden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

HI paul,

Een LE voor een auto zoals de jouwe zal er niet komen. Simpelweg omdat de meeste functies de high-speed-bus nodig hebben en die heeft een LE niet (die werkt alleen op Low Speed can).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

WAARSCHUWING: Na mijn positieve bericht van gisteren vandaag helaas een waarschuwing. De dayrunning lights functionaliteit zorgt er bij mijn auto voor dat als de auto rijdt (automaat in D) dat de achteruitrijlampen branden. In P zijn de lampen wel uit.

Helaas heeft het mij twee nieuwe banden gekost. Iemand was zo aardig mij te waarschuwen dat er iets mis was door mij naar de vluchtstrook te dirigeren. Bij het wegrijden was het druk en had ik meer oog voor de ruimte tussen het verkeer dan de rijbaan. Toen ik weer ingevoegd was zag ik te laat dat er een vierkante balk in het rijspoor lag. Wou geen abrupte uitwijkmanoeuvre maken dus dan maar erover. Meteen een lekke bank. Scheur van 5 cm in de wang. Gelukkig een thuiskomer in de koffer. Moeten nu twee nieuwe banden op omdat het verschil in profiel te groot is. was 6mm over op de andere band.

Balen maar gelukkig geen ongelukken en fijn dat iemand de moeite nam om mij te waarschuwen.

Dus, u bent gewaarschuwd met de day running lights!
Laatst gewijzigd door nklaver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”