Waterlekkage V50 2006

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
micco
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05.01.2016 - 21:39

Sinds twee weken heb ik forse water overlast in mijn V50. Bij beide voorstoelen is het drijfnat. Het heeft natuurlijk fors geregend dus regen water lijkt mij de schuldige.

Maar goed, waar komt het vandaan? Heeft iemand tips waar het te zoeken.

Wat ik zelf heb gedaan is alle deurrubber checken. Niks aan te zien.

Ik lees online iets over afvoer paravaan. Hoe kan ik dat nakijken en waar zit dat exact?
Idem het interieur filter. Zou kunnen lekken? Deze is voor de vakantie met de grote beurt vervangen.

Maar heeft iemand de gouden tip hoe te zoeken en zaken uit te sluiten?

Wellicht zijn er mede volvo rijders bekend met dit probleem.

Het betreft een V50 2006 geen open dak.

Bedankt voor de reacties zover.
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

Als je op internet even "googeld" krijg je al snel een uitleg over de paravan, zoals deze bijvoorbeeld :whistle:
"De paravan is roostertje onderzijde voorruit, hieronder zit een ruimte. Vanuit deze ruimte wordt de lucht aangezogen voor je ventilatie/verwarming. water wat hier in loopt (regen, auto wassen) wordt via afvoerkanaal afgevoerd richting linker en/of rechter binnenzijde van je spat/schutbord of richting motor compartiment. Bij droog weer ff controleren met z'n tweeën. de één water ingieten met een gietertje de ander kijken onder de auto of hij het water op straat ziet komen. Wanneer een afvoer verstopt raakt wil het wel voorkomen dat het dan via de ventilatiekast de auto inloopt. Wanneer de auto voorzien is van Airco loopt er ook nog een afvoerslang van je condens opvangbak van je verdamper naar buiten ook als deze verstopt raakt loop je de kans dat dit naar de binnenkant van je auto wegloopt met als gevolg een natte plek in de auto. Natuurlijk nog veel meer plekken mogelijk waar lekkage kan optreden zoals bijvoorbeeld deur rubber, voorruit afdichting."

Ik hoop dat je het lek snel boven tafel hebt ^_^
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

Ik sluit me aan bij Arix: Heb het zelf gehad in de wasstraat. Het vele water deed de paravan overstromen en kwam op de vloer bij de passagiersstoel terecht. Roostertjes bleken wat oude boomknopjes, oude blaadjes en andere rommeltjes te bevatten. Schoongemaakt, roostertjes doorgeprikt, opgelost.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”