(Automatisch) inloggen met Opera

De steeds terugkerende vragen en antwoorden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Omdat ik de laatste tijd wat problemen met Firefox ondervind gebruik ik op dit moment Opera als browser.

Maar helaas kan ik niet inloggen op het forum. Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden wel automatisch ingevuld maar daar houdt het dan ook mee op. Ook deze gegeven wissen en opnieuw invullen helpt niets.

Met Google Chrome en Safari werkt alles wel normaal. Ook met Firefox overigens (problemen zijn van een andere aard) Ik werk op een iMac onder macOS Sierra, versie 10.12.6 (gisteren net de laatset update geïnstalleerd)

Iemand enig idee of er een instelling is in Opera die ik moet aanpassen om het wel te laten werken. Uiteraard heb ik al gezocht maar kan helaas niets vinden.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
haasje
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
Locatie: Boxtel

Gebruik al jaren opera en heb op dit forum nog nooit problemen gehad hiermee. Ik weet wel dat er verschil zit of je wil inloggen bij volvoforum of volvo-forum.
Je kunt proberen om even de inloggegevens van het forum te verwijderen in de wachtwoordenlijst van opera.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ook mijn standaardbrowser voor het forum is Opera. Andere browsers gebruik ik alleen om te checken als iemand een probleem meldt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

haasje schreef:Ik weet wel dat er verschil zit of je wil inloggen bij volvoforum of volvo-forum. Je kunt proberen om even de inloggegevens van het forum te verwijderen in de wachtwoordenlijst van opera.
Heb ik intussen geprobeerd maar resultaat helaas 0! En ondanks dat ik e.e.a. heb aangevinkt onthoudt Opera na het verwijderen ervan mijn inloggegevens ook niet meer. Ik log in op volvo-forum.
Ben schreef: Ook mijn standaardbrowser voor het forum is Opera. Andere browsers gebruik ik alleen om te checken als iemand een probleem meldt.
Ondanks dat ik een fervent iMac gebruiker ben, gebruik ik al jaren Firefox als browser omdat ik daar (sinds een ver verleden als Windhoos gebruiker) aan gewend ben. Safari vind ik geen prettige browser maar dit alles heeft ongetwijfeld met gewenning te maken. Helaas is er sinds kort 'iets' aan de hand met Firefox want hij wordt steeds langzamer. Verwijderen en opnieuw installeren heeft ook niet geholpen.
Opera gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik content wil bekijken waar ik a.g.v. mijn locatie niet toe gerechtigd ben en dat kan dan prima omdat er in Opera een VPN voorziening is ingebouwd. Bij toeval wilde ik inloggen op het forum en zoals gezegd lukt dat (nog steeds) niet.
In Firefox heb ik het forum in de bladwijzerbalk staan en die heb ik in Chrome, Opera en Safari geïmporteerd. Chrome en Safari geven geen probleem maar Opera wel.
Het maakt niet uit of ik probeer in te loggen via Portal -> Forum, het sleuteltje rechtsboven of Inloggen in de navigatiebalk.

Maar bedankt voor de reacties en ik zoek wel verder als ik zin en tijd heb. Een halszaak is het nu ook weer niet!
Overigens op de Windhoos (verplichte uitdrukking voor iMac fans!) machine van mijn echtgenote werkt het wel maar om nu met Windhoos te gaan werken ........ Nee, dat zou nog stommer zijn dan je Volvo met verbrandingsmotor (bij voorkeur zo'n NOx uitbrakende diesel) inruilen voor een elektrisch exemplaar! :lol: :lol: :lol: :lol:

The Opera

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Gewoon Safari gaan gebruiken, is optimaal gemaakt voor Mac's.
Daarnaast heb ik Chrome voor het geval dat een website niet goed in elkaar steekt en met Safari niet goed wordt weergegeven.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Jeroen schreef:Gewoon Safari gaan gebruiken, is optimaal gemaakt voor Mac's.
Ja, dat weet ik en misschien moet ik er dan toch maar aan geloven. Maar die gewenning hè ........ ;-)

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Plaats reactie

Terug naar “FAQ over het forum”