Hoi,
Een van mijn afkeurpunten was de voor veer, genaamd chassisveer deze was gebroken, ik heb natuurlijk ook gekeken op youtube, en daar gaat het altijd gemakkelijk en snel, ik ben er 1½ uur mee bezig geweest, met voornamelijk voorzichtig te werk gaan, want zo`n veer kan aardige ongelukken veroorzaken als het mis gaat.
Ik heb veerspanners gebruikt met de lengte van 300mm, deze kan je stellen met de ½ ratel of luchtsleutel, ik heb de ratel gebruikt, en had geen haast.
Een nieuwe voor veer kost rond de €50- en duurder, normaal haal ik een complete voorpoot en ben je zo klaar, in dit geval niet voorhanden bij sloperijen in de buurt.
De nieuwe veer is een stuk langer wat een verschil!!
En zo is ie weer nieuw
Chassisveer vervangen L/R 460/440
Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Schilder
Terug naar “Volvo 400 techniek”
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ Berichten over de werking van Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Aanbiedingen van Sponsors
- ↳ FAQ over het forum
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 480
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2007
- ↳ S80
- ↳ C70 vanaf MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- Volvo's in bedrijf
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips