foto gevonden

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mijnvolvoenik
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.05.2017 - 19:20

Ik wist dat er nog ergens foto's moesten zijn , en jawel hoor.
Hopelijk vind ik er nog 1 waar de auto wat charmanter naar voren komt , maar misschien voor degenen die wat bijhouden omtrent modellen , hier de volvo die mijn ouders toen in hun bezit hadden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door mijnvolvoenik op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
trotse bezitter volvo S60 2.5T 2005
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20410
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Grappig. Ook vanwege die CX. Volgens de RDW is het kenteken van de Volvo "onbekend".
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
mijnvolvoenik
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.05.2017 - 19:20

Zoiets dacht ik al.

Mijn ouders hadden de auto gekocht toen die ongeveer 1.5 jaar oud was met 36.000 km's van een toenmalige medewerker van NedCar in Helmond
Ik weet niet precies meer wanneer ze de auto hebben verkocht , maar weet wel dat de zoon van de verkoper degene is aan wie ze hem verkocht hadden.

Met grappig bedoel je geweldig? :) Ook dat zijn/waren , toch geweldige auto's? Dit was trouwens een 22TRS op gas.
trotse bezitter volvo S60 2.5T 2005
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20410
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Grappig omdat ineens foto's opduiken van geweldige auto's. Afgezet in de tijd van toen natuurlijk.

Min buurman had een CX. Altijd lachen bij een verkeerslicht als hij dat ding omhoog of omlaag deed. Mensen begrepen dat toen niet. :D
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
mijnvolvoenik
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.05.2017 - 19:20

Toen ik nog geen rijbewijs had , en het liften nog redelijk normaal was , stopte er ooit eens een hele lange versie . Kan me niet meer voor de geest halen of dat het een benzine was of een diesel (andere naam) , maar vanaf het moment dat ik instapte was ik toch wel onder de indruk . Tegen mijn mede-lifter , zei ik toen ook dat ik er ooit een zou gaan aanschaffen .

Heb na deze ook nog de snelste uitvoering in mijn bezit gehad , CX 25 gti turbo II , maar die bleek te snel voor mijn stuurmanskunsten helaas en is een vroege dood gestorven . Het motorblok en wat andere onderdelen bleken echter nog compleet intact en heb die samen met het speciale interieur voor een goede prijs kunnen verkopen .

Dan was het sturen in die 360 GLE toch heel wat anders , en had die graag nu nog willen hebben . Antraciet met een striping , bumpers in zwart (voor het facelift model) , dik grijs pullman interieur met van die witte stipjes , chique velgen , elektrische ramen (voor) , en een klapdak . afwijkende kleur gril (wat ik ook probeer te realiseren met mijn S60 , zoals de gril die thor heeft in zijn blauwe T5 ) .Voor die tijd een redelijk dikke en tevens volle bak . En bladveren !!! Dat is me ook altijd bijgebleven , en aangezien men dat nu nog steeds toepast op vrachtauto's was dat dan ook wel weer apart .
In het dorp reed toen ook een 5-deurs GLT uitvoering in het zwart , en heb lange tijd gedacht dat de GLT enkel in 5-deurs te krijgen was , omdat beide uitvoeringen toch redelijk dun gezaaid waren in die tijd.
Misschien dat we dat allemaal wel hebben , maar de eerste auto , al dan niet qua bezit , blijft toch iets speciaals .
---
EDIT

Als ik terug kijk naar die tijd trouwens was dat wel tegen het einde van een tijdperk . Misschien dat mensen die 10-15 ouder zijn dan mij , er een ander oordeel over hebben en eenzelfde gevoel over auto's die dus 10-15 jaar ouder zijn , maar als ik dus kijk naar de 440/460 modellen , moest alles er ineens heel gelikt uitzien en naar mijn persoonlijke mening kwam dit niet ten goede aan de kwaliteit . Ik heb het niet over de motoren , want daar heb ik niet heel veel verstand van , maar het gebruik van materialen in het interieur en bijvoorbeeld het plaatwerk in combinatie met de lak . Zo'n volle uitvoering van de 460 zag er zeker goed uit en qua looks een mooie opvolger , maar misschien dat anderen mij in mijn oordeel steunen .
Laatst gewijzigd door mijnvolvoenik op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
trotse bezitter volvo S60 2.5T 2005
Gebruikersavatar
CH Racing M900
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55

mijnvolvoenik schreef: Kan me niet meer voor de geest halen of dat het een benzine was of een diesel (andere naam) , maar vanaf het moment dat ik instapte was ik toch wel onder de indruk .

Heb na deze ook nog de snelste uitvoering in mijn bezit gehad , CX 25 gti turbo II , maar die bleek te snel voor mijn stuurmanskunsten helaas en is een vroege dood gestorven . Het motorblok en wat andere onderdelen bleken echter nog compleet intact en heb die samen met het speciale interieur voor een goede prijs kunnen verkopen .
Dat was een PRESTIGE uitvoering. Ik heb zelf in 1990 een toen 1 jaar oude CX GTI Turbo 2 gekocht, was één van de laatste uitvoeringen die in NL waren ingevoerd.
In 1992 ingeruild. Ik kreeg er zegge en schrijven Hfl. 2500,00 voor. En dan mocht ik nog in mijn handjes knijpen... Die auto heeft me veel geld gekost! 168 PK's voelden toen als 368 PK's aan.
Andere tijden.... :D
XC90 T8 - 2017 - R-Design
Gebruikersavatar
mijnvolvoenik
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.05.2017 - 19:20

Het benzine model , was prestige inderdaad , maar omdat ik dus niet meer weet , waar we op dat moment in werden vervoerd zou het ook de diesel uitvoering geweest kunnen zijn , en die heette indertijd limousine :)

De mijne was van 1988 , TG-95-ZD in het zwart . En dat ding was inderdaad vies rap . Te rap blijkbaar :(

Was feitelijk ook geen stuurmansauto . Stuurwiel schoot na loslaten immer terug naar rechtuit stand , voorste wielen verder uiteen dan de achterste wielen .

Kan me nog een moment voor de geest halen dat het toenmalige meisje (erg blond en sexy ) van een vriend van me , langs me zat en er stopte een bmw 325 i langs ons , bij de verkeerslichten . Stoere mannekes in die auto die mij een beetje aan het uitdagen waren door paar maal gas te geven . (ER STAAT MET KOEIELETTERS TURBO OP DE ZIJKANT VAN HET VOORSCHERM VAN ZO'N CX)Mijn vriend zat toen met een andere vriend in de auto achter ons , en ik het raampje open , naar hem toe , in de trant van , zal ik het doen ? Nou toen ging die ene er helemaal voor zitten , stuur vastgeklemd in zijn handen.....licht op groen....volgende verkeerslicht , kwam die (na een tijdje ) weer naast me , en ik kreeg van hen intens veel respect voor mijn auto .

Andere tijden ja.....
trotse bezitter volvo S60 2.5T 2005
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Samen met de de 2.9 V6 Scorpio van Ford waren dit toch de autos die je met veel te veel snelheid voorbij kwamen op de autoroute richting het zuiden.
Ik als leutje beudel op de achterrbank van de 340 met een chataeu op de knobbel, idd 32 jaar geleden!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”