Siri in een V70 ( 2008 )

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
JaBBa
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.07.2014 - 15:53

Hallo,
Ik heb dit al eens eerder gemeld op dit forum maar nooit in deze rubriek en vermits het ik het niet meer zou kunnen missen dacht ik dat er wel meer mensen blij mee zouden zijn. Ik heb zelf een V70 bouwjaar 2008 en een iphone 5 ( daar staat siri op ). Toevallig ontdekte ik het volgende handig truukje. Als je display op phone staat, dus na indrukken van het phone knopje en je houdt de enter toets op je stuurwiel enkele seconden ingedrukt hoor je een biep geluid. Dat betekent dat je siri hebt geactiveerd. Je kan ze ( of hem naargelang siri een man of een vrouw is bij jou ) dan om het even wat vragen: een persoon opbellen is het evidente en dat lukt prima , maar evengoed de laatste sms voorlezen en beantwoorden, iets in je agenda noteren, de meteo opvragen...Je kan ook een navigatiestarten maar de aanwijzigingen komen niet door de speakers.
De volvo dealer geloofde niet dat het kon maar ik gebruik het dagelijks. Mijn vrouw heeft een V70 van het laatste type. Daar staat voicedailing standaard op maar dat systeem is veel omslachtiger en ze wou dat ze het op mijn manier kon maar ze heeft geen enterknopje meer natuurlijk. Soms is nieuwer dus niet beter.

Succes ermee.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”