Hallo Allemaal,
Mijn naam is Tim, ik ben 33 jaar oud en sinds gisteren trotse eigenaar van een V40 D4 Business R-Design in Osmium grey! Hij heeft Bussiness connect pack, Winter line pack en 18" Ixion II velgen.
Toekomst plannen:
- OEM dimmende binnenspiegel
- OEM Park assist pilot
- R-design styling pakket
- Rica chip tuning
Modificatie's tot op heden:
Interieur:
- OEM zonnebrilhouder
Exterieur:
- Black stone zijspiegel kappen
Motorisch:
- BSR inlegfilter
Onderstel:
- Eibach Pro it verlagingsveren
Opties:
- Achteruitrijcamera Volvotech.eu
Kistiguns V40 D4 Business R-Design
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Laatst gewijzigd door kistigun op 01.01.1970 - 01:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Leuke auto. Die rijden fijn.
Maare alvorens aan die tuning te denken zou ik als eerste stap de speedcut eruit laten halen. Bedoel nog sneller naar de 100 is leuk maar wat heb je aan nog meer vermogen als bij 190 de boel word afgekapt.
Hierbij er vanuitgaand dat je geen lease maar prive rijder bent ( dit is een 14% D4, de reguliere D4 had geen speedcut en 16 inch wielen met lage rolweerstand banden om aan de uitstoornorm te voldoen, ook een andere versnellingsbak naar ik meen)
Maare alvorens aan die tuning te denken zou ik als eerste stap de speedcut eruit laten halen. Bedoel nog sneller naar de 100 is leuk maar wat heb je aan nog meer vermogen als bij 190 de boel word afgekapt.
Hierbij er vanuitgaand dat je geen lease maar prive rijder bent ( dit is een 14% D4, de reguliere D4 had geen speedcut en 16 inch wielen met lage rolweerstand banden om aan de uitstoornorm te voldoen, ook een andere versnellingsbak naar ik meen)
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225
Past:
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225
Past:
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Bij Rica zit dat er volgens mij meteen bij, dus je krijgt tuning inc speedcut verwijderen http://www.rica.nl/chiptuning.php?v=37-541-2555sebastiaan84 schreef: Leuke auto. Die rijden fijn.
Maare alvorens aan die tuning te denken zou ik als eerste stap de speedcut eruit laten halen. Bedoel nog sneller naar de 100 is leuk maar wat heb je aan nog meer vermogen als bij 190 de boel word afgekapt.
Hierbij er vanuitgaand dat je geen lease maar prive rijder bent ( dit is een 14% D4, de reguliere D4 had geen speedcut en 16 inch wielen met lage rolweerstand banden om aan de uitstoornorm te voldoen, ook een andere versnellingsbak naar ik meen)
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Vandaag de eerst goodies binnen gekregen, zijspiegel kappen in black stone en een zonnebrilhouder. Meteen gemonteerd, de v40 ziet er met de zwarte spiegelkappen beter uit!
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Die kappen staan hem goed!
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Ziet er goed uit, mooie kleur ook en inderdaad zwarte spiegelkappen staan beter.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Dank voor de complimenten, vandaag kwam nog iets binnen voor de V40. Een inlegfilter van BSR tuning(linkje)(Al komt hij van JR filters af) Net even het papieren filter omgewisseld voor het nieuwe filter en een proefritje gemaakt. Geen enorm verschil maar merk wel dat de motor wat vlotter/directer reageert op het gaspedaal. Ben benieuwd wat het met et verbruik gaat doen.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- mijnvolvoenik
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 17.05.2017 - 19:20
Mooie auto en in combinatie met de velgen passen de nieuwe spiegelkappen erg goed .kistigun schreef:
Toekomst plannen:
- Verlagen Eibach Pro kit
- OEM dimmende binnenspiegel
- OEM achteruitrijcamera of een van Volvotech.eu
- OEM Park assist pilot
- R-design styling pakket
- Rica chip tuning
Wat is het verschil met een R-design dan ? Want dat heb je toch al ?
trotse bezitter volvo S60 2.5T 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Bij deze:LaTiNo schreef: Hoi, heb je een fotootje van de OEM brilhouder?
Thanks ben er ook nog over aan t twijfelen maar lees tot nu toe alleen maar goede verhalen over verlagen van de v40 met Eibach veren. Maar moet me er nog meer in verdiepenLongone schreef: Mooie wagen, alleen zou ik hem niet nog verder verlagen, tenzij je bij iedere drempel "kch!" wil horen en je mogelijk je motorbeschermingsplaat eronderuit rijdt.
R-design styling pakket is een extra spoiler pakket met een andere achterspoiler en spoilers op de achterbumper en zijskirts:https://www.vstore.nl/styling/exterieure-stylingkit-voor-de-v40-r-design/mijnvolvoenik schreef:Mooie auto en in combinatie met de velgen passen de nieuwe spiegelkappen erg goed .kistigun schreef: Toekomst plannen:
- Verlagen Eibach Pro kit
- OEM dimmende binnenspiegel
- OEM achteruitrijcamera of een van Volvotech.eu
- OEM Park assist pilot
- R-design styling pakket
- Rica chip tuning
Wat is het verschil met een R-design dan ? Want dat heb je toch al ?
Laatst gewijzigd door kistigun op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Ik vind je auto zo al erg mooi maar ik heb echt met GROTE verbazing naar je toekomstplannen gekeken. Wat ik natuurlijk niet weet is of je zelf erg handig bent of dat je e.e.a. door de dealer wilt laten doen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik eens gekeken naar wat erbij komt kijken om de OEM Parkeerhulp, pilot (R-design) te monteren.
En misschien weet je dat allemaal al maar anders kun je hier de Installatie-instructie voor de Parkeerhulp, pilot (R-design) eens rustig bekijken. Ik vind het nogal wat. En ik denk dat zeker een deel van het genoemde speciale Volvo-gereedschap toch beslist noodzakelijk is om alles tot een goed einde te brengen.
Ga je het zelf doen dan is dat zeker geen 'weekend-klusje' en besteed je het uit dan zal er vermoedelijk wel een fors prijskaartje aanhangen!
Als het zover gaat komen met het uitvoeren van je plannen: moedig hoor !
Weet je wat, ik gooi één van de installatie-instructies (zijn er n.l. meerdere afhankelijk van wat er al aanwezig is op de auto) voor de Parkeercamera - achter er ook nog even tegenaan
In ieder geval succes en veel plezier met je auto.
Rob
Uit nieuwsgierigheid heb ik eens gekeken naar wat erbij komt kijken om de OEM Parkeerhulp, pilot (R-design) te monteren.
En misschien weet je dat allemaal al maar anders kun je hier de Installatie-instructie voor de Parkeerhulp, pilot (R-design) eens rustig bekijken. Ik vind het nogal wat. En ik denk dat zeker een deel van het genoemde speciale Volvo-gereedschap toch beslist noodzakelijk is om alles tot een goed einde te brengen.
Ga je het zelf doen dan is dat zeker geen 'weekend-klusje' en besteed je het uit dan zal er vermoedelijk wel een fors prijskaartje aanhangen!
Als het zover gaat komen met het uitvoeren van je plannen: moedig hoor !
Weet je wat, ik gooi één van de installatie-instructies (zijn er n.l. meerdere afhankelijk van wat er al aanwezig is op de auto) voor de Parkeercamera - achter er ook nog even tegenaan
In ieder geval succes en veel plezier met je auto.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Balen, bij de nieuwe modellen zit deze volgens mij idd alleen aan de bijrijderskantLaTiNo schreef:thanks. Jij hebt dus nog een 'inham' aan de bestuurderskant waar die in past.kistigun schreef:Bij deze:LaTiNo schreef: Hoi, heb je een fotootje van de OEM brilhouder?
Ik helaas niet
Thanks voor de comments & documenten. De achteruitrijcamera zit er al in, was ongeveer een dagje werk en wel leuk om te doen. Voor de doehetzelver een prima klus, de documentatie van volvo & volvotech bevatten voldoende informatie. Voor de park assist pilot(als die er ooit nog in gaat komen) schakel ik liever de dealer in omdat dit inderdaad iets meer werk is dan de achteruitrijcamera. Ook moet er een module geprogrammeerd worden voor park assist pilot waar ik zelf de middelen niet voor heb. Echter vond ik de kosten voor het achteraf laten inbouwen door de dealer wel mee vallen: €895,-gsx750r schreef: Ik vind je auto zo al erg mooi maar ik heb echt met GROTE verbazing naar je toekomstplannen gekeken. Wat ik natuurlijk niet weet is of je zelf erg handig bent of dat je e.e.a. door de dealer wilt laten doen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik eens gekeken naar wat erbij komt kijken om de OEM Parkeerhulp, pilot (R-design) te monteren.
En misschien weet je dat allemaal al maar anders kun je hier de Installatie-instructie voor de Parkeerhulp, pilot (R-design) eens rustig bekijken. Ik vind het nogal wat. En ik denk dat zeker een deel van het genoemde speciale Volvo-gereedschap toch beslist noodzakelijk is om alles tot een goed einde te brengen.
Ga je het zelf doen dan is dat zeker geen 'weekend-klusje' en besteed je het uit dan zal er vermoedelijk wel een fors prijskaartje aanhangen!
Als het zover gaat komen met het uitvoeren van je plannen: moedig hoor !
Weet je wat, ik gooi één van de installatie-instructies (zijn er n.l. meerdere afhankelijk van wat er al aanwezig is op de auto) voor de Parkeercamera - achter er ook nog even tegenaan
In ieder geval succes en veel plezier met je auto.
Rob
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Ik heb die parkeerhulp er af fabriek in zitten, maar geef eigenlijk liever de voorkeur aan BLIS en LaneAssist. Als je een "gebruikte" auto koopt heb je niet veel te kiezen aan opties en bij mij zat deze parkeerhulp er al in.kistigun schreef:
Thanks voor de comments & documenten. De achteruitrijcamera zit er al in, was ongeveer een dagje werk en wel leuk om te doen. Voor de doehetzelver een prima klus, de documentatie van volvo & volvotech bevatten voldoende informatie. Voor de park assist pilot(als die er ooit nog in gaat komen) schakel ik liever de dealer in omdat dit inderdaad iets meer werk is dan de achteruitrijcamera. Ook moet er een module geprogrammeerd worden voor park assist pilot waar ik zelf de middelen niet voor heb. Echter vond ik de kosten voor het achteraf laten inbouwen door de dealer wel mee vallen: €895,-
Heb hem nu drie keer gebruikt, alleen om te demonstreren aan anderen, dat het ook daadwerkelijk werkt. Maar normaal doe ik dat fileparkeren zelf, gaat ook drie keer sneller
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 15:21
Je zou ook VolvoTech kunnen benaderen of hij dat (goedkoper) kan?kistigun schreef: Thanks voor de comments & documenten. De achteruitrijcamera zit er al in, was ongeveer een dagje werk en wel leuk om te doen. Voor de doehetzelver een prima klus, de documentatie van volvo & volvotech bevatten voldoende informatie. Voor de park assist pilot(als die er ooit nog in gaat komen) schakel ik liever de dealer in omdat dit inderdaad iets meer werk is dan de achteruitrijcamera. Ook moet er een module geprogrammeerd worden voor park assist pilot waar ik zelf de middelen niet voor heb. Echter vond ik de kosten voor het achteraf laten inbouwen door de dealer wel mee vallen: €895,-
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Heb zelf één keer een auto met BLIS (geen Volvo) gehad maar vond het weinig tot niets toevoegen. Het systeem waarschuwde naar mijn idee veel te laat althans zodanig laat dat een evt. noodzakelijke stuurcorrectie eigenlijk al te laat was.Rinootje schreef: ..... maar geef eigenlijk liever de voorkeur aan BLIS en LaneAssist.
Als je je spiegel afstelt zoals het hoort d.w.z. dat in je zijspiegels NIET je eigen auto deels zichtbaar is dan heb je BLIS echt niet nodig. Ik rijd al jaren zo. Het vergt wel even gewenning maar dat duurt echt niet lang.
Met LaneAssist heb ik geen enkele ervaring.
(klik op het plaatje voor het bijgaande Engelstalige artikel)
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Bedankt Rob, ik heb de spiegels ook zo afgesteld staan, alleen is het jammer, dat de buitenspiegel (tenminste in mijn V40), aan de rechterzijde geen dooie hoek (lees extra bol stukje) aan de buitenkant heeft zitten. Ik heb al eens een keertje een invoeger op de snelweg gehad, die ik niet had zien aankomen.gsx750r schreef:
Heb zelf één keer een auto met BLIS (geen Volvo) gehad maar vond het weinig tot niets toevoegen. Het systeem waarschuwde naar mijn idee veel te laat althans zodanig laat dat een evt. noodzakelijke stuurcorrectie eigenlijk al te laat was.
Als je je spiegel afstelt zoals het hoort d.w.z. dat in je zijspiegels NIET je eigen auto deels zichtbaar is dan heb je BLIS echt niet nodig. Ik rijd al jaren zo. Het vergt wel even gewenning maar dat duurt echt niet lang.
Met LaneAssist heb ik geen enkele ervaring.
Lane assist heb ik mogen smaken in een Ford Focus. Op het moment, dat je het stuur 's avonds voelt trillen, dan weet je, dat je naar de kant moet, omdat je een "uiltje moet knappen"
Maar de toegevoegde waarde van Lane Assist is ook de borden herkenning. En met name die heb ik toen in de Focus kunnen waarderen (op onze wegen staan soms zoveel borden, dat je er wel eens eentje over het hoofd ziet, en laat dat nou net vaak de max. snelheids aanduiding zijn )
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)