RZA schreef:
Je kunt hem nu na de Rica tuning natuurlijk alsnog op een rollenbank zetten en exacte vermogen meten als je benieuwd bent daarnaar. Kost paar tientjes.
Zou ik kunnen doen maar geloof het eigenlijk wel. Rijgedrag is compleet anders en er is duidelijk meer koppel/vermogen aanwezig. Ben wel tegen een klein probleem aangelopen, soms als ik de cc heb ingesteld haalt hij de snelheid niet meer. Lijkt er dan op dat hij een beetje aarzelt. Probleem doorgegeven aan RICA en die zijn ermee aan de slag.
Vandaag is de R-design exterieur styling kit binnen gekomen. Heb meteen de achterspoiler geplaatst inclusief de extra spoiler lip. De zij en achter deflectors laten nog even op zich wachten omdat dit wat meer werk is. Misschien laat ik dit laatste wel doen door de garage.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS
Thanks, ben er zelf ook blij mee! Ziet hij er toch weer wat anders uit dan standaard maar het blijft inderdaad subtiel. Vandaag trouwens de offerte gekregen van de Volvo dealer voor het monteren van de zij en achter deflector, €305,-! Dus ga denk ik toch maar zelf een zondagmiddag aan de slag
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS
kistigun schreef:
Thanks, ben er zelf ook blij mee! Ziet hij er toch weer wat anders uit dan standaard maar het blijft inderdaad subtiel. Vandaag trouwens de offerte gekregen van de Volvo dealer voor het monteren van de zij en achter deflector, €305,-! Dus ga denk ik toch maar zelf een zondagmiddag aan de slag
Pfff de hele kit (spoiler+deflectors) kost bij de dealer iets van Eur 695,- uit m'n hoofd gezegd en dat is incl. alle montage. Eur 305,- voor alleen montage van de deflectors dan zou ik ook lekker zelf aan de slag gaan.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
thijssie! schreef:
Mooi dat middelste lipje! Is dat het lipje wat o.a. bij Vstore en ACtuning te krijgen is?
Ja is inderdaad bij beide verkrijgbaar
RZA schreef:
kistigun schreef:
Thanks, ben er zelf ook blij mee! Ziet hij er toch weer wat anders uit dan standaard maar het blijft inderdaad subtiel. Vandaag trouwens de offerte gekregen van de Volvo dealer voor het monteren van de zij en achter deflector, €305,-! Dus ga denk ik toch maar zelf een zondagmiddag aan de slag
Pfff de hele kit (spoiler+deflectors) kost bij de dealer iets van Eur 695,- uit m'n hoofd gezegd en dat is incl. alle montage. Eur 305,- voor alleen montage van de deflectors dan zou ik ook lekker zelf aan de slag gaan.
Even bij Vstore kijken, heb voor de gehele set inclusief de extra lip €446,- betaald. Voor het monteren van de deflectors moet je in boren en met popnagels aan de slag, hierdoor wilde ik het eerst door de dealer laten uitvoeren. Maar na het zien van de offerte ga ik lekker zelf aan de slag.
Edit: ow wacht zie nu dat de kit inc montage €695,- kost
Laatst gewijzigd door kistigun op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS
kistigun schreef:
Vorige week de Eibach pro kit eronder laten zetten.
Weet je toevallig het onderdeelnr van de Eibach kit (ben beetje oriënteren op Eibach, H&R en Polestar)? Gelet op de aslast van 1070/990 moet ik volgens mij deze hebben: E10-84-006-07-22 maar twijfel een beetje. Gok dat jij met je D4 dezelfde kit hebt.
Volgens mij zijn drempels/parkeergarages goed te doen met deze veren maar als je inmiddels heel andere ervaringen hebt dan hoor ik het graag
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
kistigun schreef:
Vorige week de Eibach pro kit eronder laten zetten.
Weet je toevallig het onderdeelnr van de Eibach kit (ben beetje oriënteren op Eibach, H&R en Polestar)? Gelet op de aslast van 1070/990 moet ik volgens mij deze hebben: E10-84-006-07-22 maar twijfel een beetje. Gok dat jij met je D4 dezelfde kit hebt.
Volgens mij zijn drempels/parkeergarages goed te doen met deze veren maar als je inmiddels heel andere ervaringen hebt dan hoor ik het graag
Heb deze set van Eibach: E10-84-006-07-22 met een aslast 1140/1010 .. Was destijds aan het twijfelen tussen deze set en de set die jij benoemd. Omdat het diesel blok volgens mij wat zwaarder is en ik nergens een duidelijk antwoord kon vinden ben ik maar aan de veilige kant gaan zitten en heb de set met een wat zwaarde aslast gekozen.
Heb weinig last van drempels/parkeergarages. Alleen de steilere/hoge drempels ben ik wat rustiger gaan nemen
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS
Ja bedoelde dat de max aslast van m'n auto 1070/990 is waardoor ik ook uitkom op de 10-84-006-07-22 met aslast van 1140/1010 (precies om dezelfde reden wil ik met het T4 blok het zekere voor het onzekere nemen). Thx!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Hoe bevalt de verlaging met 18 inch met de originele shocks? Ik heb zelf 17inch gereden met dezelfde set en vond hem toch al beetje richting onaangenaam gaan soms op de snelweg al met rare hobbels. (a16 omg rdam)
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
RB64 schreef:
Hoe bevalt de verlaging met 18 inch met de originele shocks? Ik heb zelf 17inch gereden met dezelfde set en vond hem toch al beetje richting onaangenaam gaan soms op de snelweg al met rare hobbels. (a16 omg rdam)
Bevalt me prima, heb zelfs vandaag zitten te kijken om eventueel de dempers ook te vervangen. Moet wel zeggen dat al mijn voorgaande wagens ook verlaagd en sportief geveerd waren en ik altijd met een dunne brede band rij.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS
RZA schreef:
Je kunt hem nu na de Rica tuning natuurlijk alsnog op een rollenbank zetten en exacte vermogen meten als je benieuwd bent daarnaar. Kost paar tientjes.
Zou ik kunnen doen maar geloof het eigenlijk wel. Rijgedrag is compleet anders en er is duidelijk meer koppel/vermogen aanwezig. Ben wel tegen een klein probleem aangelopen, soms als ik de cc heb ingesteld haalt hij de snelheid niet meer. Lijkt er dan op dat hij een beetje aarzelt. Probleem doorgegeven aan RICA en die zijn ermee aan de slag.
Vandaag is de R-design exterieur styling kit binnen gekomen. Heb meteen de achterspoiler geplaatst inclusief de extra spoiler lip. De zij en achter deflectors laten nog even op zich wachten omdat dit wat meer werk is. Misschien laat ik dit laatste wel doen door de garage.
Mooie upgrade inderdaad! Zou zelf de diffuser nog zwart spuiten net zoals je spiegelkappen zwart zijn. Heb ik bij mijn V40 ook gedaan en oogt stuk dikker!
V40 D3 Geartronic Business R 2018 - Polestar - Heico
bawa schreef:
Mooie upgrade inderdaad! Zou zelf de diffuser nog zwart spuiten net zoals je spiegelkappen zwart zijn. Heb ik bij mijn V40 ook gedaan en oogt stuk dikker!
Heb je ze laten spuiten of een carbon edition diffuser besteld?
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS
RZA schreef:
Ik ga de grijze delen/randen van de diffusor laten wrappen, geeft al enorm verschil (rest van kunststof is volgens mij niet mogelijk met wrappen).
Ben er nu ook over aan het denken Ik zal eens kijken of ik het onderdeelnr kan vinden van de carbon edition, die is volgens mij al zwart(stone black)
Maar eerst de rest van de styling kit monteren!
Wil ook graag de sierstukken vervangen door iets anders(RVS/carbon). Roet is inmiddels ingevreten en krijg ze niet meer netjes. Is het mogelijk om de chromen r-design sierstukken te verwijderen of zijn deze gelast?
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS
Die niet maar wel al andere polijstmiddelen. Maar krijg het helaas niet meer 100% schoon. Vandaag de rest van de styling kit gemonteerd. Viel allemaal reuze mee, was binnen 3 uurtjes klaar. Het resultaat mag er zijn, hij heeft wat meer spierballen gekregen. Heb hem vandaag ook gewassen en in de wax gezet(Turtle black box)
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Volvo V40 D4 Business R-Design Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet Citroën Saxo 1.4 VTS