Volvo mijmert over een '20' serie

In dit board spypics en ander niet-officieel nieuws over Volvo
Gebruikersavatar
mijnvolvoenik
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.05.2017 - 19:20

Ik neem aan dat de plannen wel doorgedrukt gaan worden met die 20-serie.
Lijkt me inderdaad een kwestie van vraag en aanbod , en indien het aanbod er nog niet is , maar de productie capaciteit en de vraag wel , zal het niet lang meer duren.
Zo te zijn lijkt die me wel een slag groter dan een C30 overigens , maar kan optisch bedrog zijn of enkel het feit van de hogere opstelling van de tegenwoordige modellen , zoals suv e.d. .
Misschien neppen ze ons allemaal wel en is dit de toekomstige 40-serie , want dat ding heeft erg veel weg van de XC90 en het laatste model XC 60 en zoals ik al aangaf , lijkt het me toch een redelijk groot formaat te hebben.
trotse bezitter volvo S60 2.5T 2005
Gebruikersavatar
mijnvolvoenik
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.05.2017 - 19:20

Na wat ik zojuist gelezen heb , gaan die foto''s in elk geval over de opvolgers van de 40-serie , in dat autoweek artikel.
trotse bezitter volvo S60 2.5T 2005
valser
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

Wonderlijk dat mijn post in dit draadje als 'negatief' wordt gezien. Blijkbaar is een kritische levenshouding voor sommigen niet te onderscheiden van zwartgallig. Zijn toch echt verschillende zaken. Ik schrijf alleen dat nul doden niet te garanderen is, in welke auto dan ook. Lijkt me een waarheid als een koe eerlijk gezegd. Hoe kan Volco anders beweren? Krijg een boom op je dak en voilà. Krijg een vrachtwagen frontaal en klaar ben je. Kan Volvo niks aan doen.

Verder schreef ik dat ik een uitbreiding van de modellen-palet van Volvo erg zou toejuichen (jawel; juichen!) aangezien men in Zweden louter conservatieve grote bakken tekent. Ik zou wel eens wat verfrissends. en (jawel) positiefs willen zien uit Gothenburg, zeker in de kleinere wagens is veel te bedenken op dat vlak. Auto's voor een breder publiek dan nu het geval is. In welke Volvo moet de senior rijden, die voor een aardig bedrag een compactere auto wil? Vroeger was er de 340 (wat hebben we gelachen) bijvoorbeeld. Nu zou je een veel leukere auto kunnen bouwen voor die groep. Waar blijft een auto voor jonge starters, waar blijft een leuke kleine stads-Volvo? Waar blijft een vrolijke sportieve mini-SUV/MPV? Er is zoveel tegenwoordig, buiten het standaardwerk van stations, sedans en grote SUV's.

En het door mij aangehaald BMW, een van oudsher zeer conservatieve fabrikant, heeft zich nu zelfs over laten halen een auto als de 2-serie laten bouwen. Niks powerplay; voorwielaandrijving, en een vrij ingetogen uiterlijk, voor een andere doelgroep dan de traditionele BMW-man. Persoonlijk ben ik altijd erg gecharmeerd geweest van de Zuid-Europese merken, die wat minder aan traditionele status hangen, en veel ruimer denken, met als gevolg veel vernieuwender modellen. (hoewel ik er meteen bij moet schrijven dat er, om commerciële redenen, nu ook wat saaie 'Duitse' klonen uit de Franse fabrieken rollen, maar goed, men maakt wat het volk wil).
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Zoals ik al vaker aangehaald heb. C'est le ton qui fait la Musique. Jou toon is in eerste aanleg negatief. En dat is in veel van je bijdragen. Maar goed daar gaat het hier niet over.

Ik wil even inhoudelijk reageren op je verhaal over BMW. Je vergelijkt een reus met een dwerg. Ook al heeft Volvo nu een aardig bestaan. Het is qua financiële mogelijkheden niet te vergelijken met de drie Duitse merken waaronder BMW. En daarom kan Volvo (Helaas) niet overal iets voor ontwikkelen. Dat vind ik jammer maar het is niet anders. En indachtig Volvo's streven zal een 20 serie niet kleiner worden dan de C30. Kleiner, zoals de lelijkste auto op deze planeet de BMW I3 (dat BMW zo'n gedrocht heeft ontwikkeld snap ik echt niet.), zal niet gebeuren. Dat is onmogelijk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Elektrische auto's moeten per definitie lelijk zijn, Tesla Model S uitgesloten.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er is een minimale hoeveelheid absorbtieruimte nodig in geval van een crash, die ga je in een kleinere auto dan een V40 niet zomaar realiseren, de V40 heeft al (als enige) een knie airbag.
BMW levert een 1 serie in 4 carosserievarianten (los van een X1), en die i3, een 3 serie in 4 varianten (los van de X3) een 4 serie in 3 varianten, een 5 serie in 3 varianten (los van de X5) daar heb je wel 18 modellen
Een V40 en V40CC zijn hetzelfde model, een 60 bestaat uit een V en een S en een op zich staande XC, S90, V90/V90CC en een XC90 en het is klaar bij Volvo, 7 modellen..
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20407
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Feit is dat als je een BMW-showroom binnenstapt er zoveel keus is dat je gek wordt. Zakelijk kom ik bij BMW en zie dat daar gewoon gebeuren. Volvo daarentegen is erg duidelijk: (overdreven weergave) 3 modellen, 4 uitvoeringen, 3 motoren. Dan ben je snel klaar.

Opel had vroeger ook zoiets: Ascona, Kadett en Monza. Een 1,6L, een 2,0L en een 3 liter was de keus aan motoren. Ongeveer dan, maar wel zo overzichtelijk.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
LaTiNo
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 06.08.2012 - 15:21

Summum schreef: Opvallende koerswijziging. Enkele jaren geleden stelde Volvo namelijk dat ze nooit een auto onder het formaat van de C30 zouden aanbieden, omdat in een compacter model niet het veiligheidsniveau kon worden geboden dat Volvo aan haar stand verplicht is.
Maar onder druk van de nieuwe eigenaar en de drang naar hogere productievolumes worden principes kennelijk makkelijker losgelaten...
Dat vind ik dan echt een laffe houding. Ook al kun je niet hetzelfde niveau aanbieden van een grotere auto, dan nog kun je je uiterste best doen om het zo dicht mogelijk te benaderen en de veiligste auto in die klasse te bieden!
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 450
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

Man man man, wat een mooie rij aan aannames allemaal.

Wat _ik_ waarneem:
90-series, grootste.
70-series, foetsie.
60-series, wordt groter om het gat op te vullen.
40-series, wordt van aangenomen dat het wat groter wordt.
30-series, foetsie.
20-series, volop geruchten en weinig feiten. Mogelijk zo groot als 30-series, of wel of niet met 2,3,4 of 8 cilinders.

Ik vind het prachtig. Laat maar komen, genoeg redenen om vaak op de koffie te gaan bij Walter.
Laatst gewijzigd door jrkalf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Weten is leuk, controleren is beter.

Afbeelding auto's:
2017- : Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding

Afbeelding auto's:
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
Plaats reactie

Terug naar “Volvo SPY”