Pagina 32 van 44

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 28.08.2021 - 11:00
door PGV90
Mooie plaatjes, blijft altijd bijzonder in de bergen!

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 28.08.2021 - 11:20
door Daf88
Ziet er heerlijk uit!

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 29.08.2021 - 14:11
door RoaldH
Mooie foto’s Christiaan. Fijn dat de T8 het zo goed heeft gedaan!

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 22.10.2021 - 14:02
door Gouwe
Vanmorgen heeft de XC de 210K beurt gehad. Paar kleine issues door mij gemeld: linkerachterlicht unit zit bovenaan los, er rammelt iets metalig onder de auto en de luchtvering RV tokkelt gezellig dus de vraag of ze specifiek ook de ophanging wilden meenemen om te zien of er geen speling verder in zit wat bijgeluiden kan veroorzaken. Tot slot gevraagd of er een update van de SW voor pilot assist beschikbaar zou zijn. Voor mijn gevoel moest ik mét active PA beter opletten dan zonder en dat kan m.i. niet de bedoeling zijn.
Vandaag de auto voor het eerst van onderen kunnen bekijken. Vorig jaar tijdens de beurt was de werkplaats afgesloten voor bezoekers, nu kon ik lekker meekijken.
De auto heeft een uitgebreide beurt gehad incl. verversen van de remvloeistof. Er ging verder ruim een halve liter koelvloeistof bij maar van lekkage geen spoor te ontdekken. Dus dat houden we de komende tijd even extra in de gaten. Profiel van de Michelin CC SUV is na bijna 23K: voor 5 mm, achter 4. Ik rijd veel elektrisch binnen de bebouwde kom. Achter begonnen ze licht te cuppen dus om laten draaien. Ik gok dat ik rond de zomer weer toe ben aan een nieuwe set. Al met al valt dat wel tegen. Met de V60D6 haalde ik tegen de 60K en met de vorige XC90 ruim 80K (Michelin Latitude Tour HP). Verder bleek alles nog in goede staat te zijn, remmerij, ophanging alles nog origineel en niets aan hoeven laten doen. Kortom na 44K km's nog steeds zeer content me de auto en tot nu toe de meest betrouwbare en goedkope Volvo die ik heb gehad :-).

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 22.10.2021 - 15:23
door killerbee
ANWB onderweg app installeren. Staan ook de laad punten op

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 22.10.2021 - 17:30
door Gouwe
killerbee schreef: 22.10.2021 - 15:23 ANWB onderweg app installeren. Staan ook de laad punten op
Antwoord in verkeerde topic? En anders verklaar je nader :-)

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2021 - 08:40
door killerbee
Gouwe schreef: 22.10.2021 - 17:30
killerbee schreef: 22.10.2021 - 15:23 ANWB onderweg app installeren. Staan ook de laad punten op
Antwoord in verkeerde topic? En anders verklaar je nader :-)
Sorry was er niet helemaal bij gisteren :'( :'( :'(
Was een reactie op het laatste bericht van de eerste pagina :lol:

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2021 - 10:43
door diesel01
Gouwe schreef: 22.10.2021 - 14:02 Vanmorgen heeft de XC de 210K beurt gehad. Paar kleine issues door mij gemeld: linkerachterlicht unit zit bovenaan los, er rammelt iets metalig onder de auto en de luchtvering RV tokkelt gezellig dus de vraag of ze specifiek ook de ophanging wilden meenemen om te zien of er geen speling verder in zit wat bijgeluiden kan veroorzaken. Tot slot gevraagd of er een update van de SW voor pilot assist beschikbaar zou zijn. Voor mijn gevoel moest ik mét active PA beter opletten dan zonder en dat kan m.i. niet de bedoeling zijn.
Vandaag de auto voor het eerst van onderen kunnen bekijken. Vorig jaar tijdens de beurt was de werkplaats afgesloten voor bezoekers, nu kon ik lekker meekijken.
De auto heeft een uitgebreide beurt gehad incl. verversen van de remvloeistof. Er ging verder ruim een halve liter koelvloeistof bij maar van lekkage geen spoor te ontdekken. Dus dat houden we de komende tijd even extra in de gaten. Profiel van de Michelin CC SUV is na bijna 23K: voor 5 mm, achter 4. Ik rijd veel elektrisch binnen de bebouwde kom. Achter begonnen ze licht te cuppen dus om laten draaien. Ik gok dat ik rond de zomer weer toe ben aan een nieuwe set. Al met al valt dat wel tegen. Met de V60D6 haalde ik tegen de 60K en met de vorige XC90 ruim 80K (Michelin Latitude Tour HP). Verder bleek alles nog in goede staat te zijn, remmerij, ophanging alles nog origineel en niets aan hoeven laten doen. Kortom na 44K km's nog steeds zeer content me de auto en tot nu toe de meest betrouwbare en goedkope Volvo die ik heb gehad :-).
Dat klinkt allemaal goed, mooi dat je content bent met de auto.
Die koelvloeistof is idd iets om even in de gaten te houden.
De banden moeten natuurlijk zomer en winter prestatie geven, in de winter genoeg tractie om bij kou soepel te blijven en dat is bij warmte in de zomer de grootste makke.
Dat slijt als een malle kan ik mij voorstellen, met de PS4 zit ik op 40k en die wissel ik bij 3mm, het is ook de reden dat ik gebruik blijf maken van dubbele sets.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2021 - 13:00
door Gouwe
Ha Tom, het nadeel van al dat nieuwe spul is wel dat je eerst een kap moet weghalen voordat je überhaupt het koelvloeistof reservoir ziet en omdat je de olie ook al niet met een peilstok kunt peilen is de noodzaak om de klep de openen er eigenlijk niet. Maar goed ga het zeker even monitoren. Olie verbruikt de auto volgens de BC in ieder geval niet, geen druppel in 30K km. Vanmorgen de auto pilot goed getest. Moet zeggen dat de 2.0 update absoluut waarde heeft gehad, het komt nu heel dicht in de buurt van hoe het moet zijn. Netjes in het midden, veel minder correcties dus veel rustiger rijden zo. Op de Spiekweg hier zit een uitvoegvak. Waar de auto pilot daar eerst doorheen hoekte gaat dat nu netjes vloeiend.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2021 - 17:48
door RoaldH
Heeft de T8 dan meer last van koelvloeistof verlies dan de D6?

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2021 - 20:44
door Gouwe
Geen idee Roald, maar de D6 had destijds een olieverbruik van max een 0,5 liter op 30K maar 0,0 koelvloeistof verbruik. De T8 heeft 0,0 olieverbruik op 30K, maar kennelijk dus een halve liter koelmiddel. We gaan het zien en wat ik al zei, ik ga het de komende periode even in de gaten houden. Ik maak me er in ieder geval nog geen zorgen over, hij loopt als een naaimachine.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 27.10.2021 - 17:45
door Gouwe
Vandaag de rekening voor het onderhoud binnen gekregen: een alleszins acceptabele nog geen 1,8 cent per gereden kilometer. Totaal over ruim 60K kilometers kom ik voor onderhoud op 3,9 cent/km uit. Zoals ik al schreef, de T8 is mijn goedkoopste Volvo tot nu toe :-).

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 28.10.2021 - 14:17
door RoaldH
Gouwe schreef: 27.10.2021 - 17:45 Vandaag de rekening voor het onderhoud binnen gekregen: een alleszins acceptabele nog geen 1,8 cent per gereden kilometer. Totaal over ruim 60K kilometers kom ik voor onderhoud op 3,9 cent/km uit. Zoals ik al schreef, de T8 is mijn goedkoopste Volvo tot nu toe :-).
👍

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2022 - 19:21
door Gouwe
We zijn inmiddels een 10K km verder na de laatste beurt. Koelvloeistof peil net gecontroleerd met koude motor en staat keurig strak op de Max dus dat lijkt mij prima. Wat haperingen gehad in de sloten van de achterportieren en meldingen op het dashboard over kinderslot (de-)activatie. Maar nu al weer een paar weken rustig. Verder saai, niets te melden over de auto anders dan dat ik er nog steeds heel content mee ben en het een dijk van een auto is en blijft. En met die achterlijk hoge brandstofprijzen is het toch wel fijn dat het niet zo'n heel dorstige broeder is. Wel fijn trouwens dat de tank maar 50 lier inhoud heeft, dan valt het nog mee :-). Laatst voor een nieuwe inductie kookplaat naar België gereden en dan sta je daar te tanken voor 1,6 euro de liter terwijl het hier bijna 60 cent duurder is.....

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2022 - 21:21
door PGV90
Saai is goed in dit geval 😎
Ga zo door!

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 03.03.2022 - 11:41
door BraboFrits
Gouwe schreef: 02.03.2022 - 19:21 We zijn inmiddels een 10K km verder na de laatste beurt. Koelvloeistof peil net gecontroleerd met koude motor en staat keurig strak op de Max dus dat lijkt mij prima. Wat haperingen gehad in de sloten van de achterportieren en meldingen op het dashboard over kinderslot (de-)activatie. Maar nu al weer een paar weken rustig. Verder saai, niets te melden over de auto anders dan dat ik er nog steeds heel content mee ben en het een dijk van een auto is en blijft. En met die achterlijk hoge brandstofprijzen is het toch wel fijn dat het niet zo'n heel dorstige broeder is. Wel fijn trouwens dat de tank maar 50 lier inhoud heeft, dan valt het nog mee :-). Laatst voor een nieuwe inductie kookplaat naar België gereden en dan sta je daar te tanken voor 1,6 euro de liter terwijl het hier bijna 60 cent duurder is.....
Ik tank ook altijd in Belgie maar 60 cent verschil lijkt me wat teveel, ik kom tot bijna 30 ct. Volgens mij ligt de prijs daar nu rond €1,85. Maar ja, de prijzen veranderen waar je bij staat op dit moment...

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 03.03.2022 - 12:44
door Jeroen
Gisteren voor 1,79 getankt net over de grens bij Zundert.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 03.03.2022 - 15:24
door Gouwe
BraboFrits schreef: 03.03.2022 - 11:41 Ik tank ook altijd in Belgie maar 60 cent verschil lijkt me wat teveel, ik kom tot bijna 30 ct. Volgens mij ligt de prijs daar nu rond €1,85. Maar ja, de prijzen veranderen waar je bij staat op dit moment...
Het is ook veel Frits :-). Maar 3 weken geleden was de prijs bij Hazeldonk aan de snelweg 2,189 de liter als ik me niet vergis. Ik tankte bij een onbemand Shell station ter plaatse voor 1,619 (staat op het bonnetje).
Is niet helemaal appels (snelweg) met appels (lokaal/onbemand), maar toch...

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 27.05.2022 - 21:27
door Gouwe
Even weer een update: de T8 doet het nog steeds perfect. Hoe langer ik hem heb, hoe meer ik de auto ga waarderen. Wel een paar weken geleden Volvo Assistance gebeld. We kregen de laadkabel niet meer uit de auto (dachten we). Het blijkt achteraf allemaal iets te klemmen, hoewel ik toch echt het idee had dat ik hem niet hoorde ontgrendelen, maar durfde er niet hard(er) aan te trekken. Ik heb de connectoren van de laadkabel met een schuurpapiertje behandeld en het gaat nu wel weer prima. Onderweg heb ik nergens last van, dus dat het wat stroef gaat lijkt aan mijn laadpaal/stekker te liggen.

Verder hebben we toch weer een auto voor erbij gekocht. Nu ik na corona weer wat vaker naar klanten ga vind mijn vrouw het wel fijn als ze vervoer voor de deur heeft. Zij wilde weer een Aygo, ik wilde wat leukers. Dit is het geworden:
IMG_0272.jpg
Het is een 3.0 si met 265PK op de achteras en (voor mij natuurlijk) met automaat. Ik wil het gewoon eens proberen. Is het niks dan raak ik hem wel weer kwijt. Dat rijdt heel anders dan de XC90...... en vrouwlief vindt het ook steeds een beetje leuker (gelukkig of misschien jammer?).
Paar weken geleden samen met mijn jongste zoon een rondje Tirol - München gedaan (ik ben met alle kids weg geweest toen ze naar de middelbare school gingen maar door corona was het met hem er nog niet van gekomen) en dus moesten we van hem ook langs Bayern München. Op we valreep via de clubwebsite nog twee kaartjes op de kop kunnen tikken voor de laatste thuiswedstrijd tegen vfb Stuttgart. Gaaf om dat samen met een puber mee te maken!
IMG_0103.jpg

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 28.05.2022 - 10:03
door raspaardje
Leuk man en een zeer fraaie aanwinst!