V60 D3 - )()()sT

Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Geen caravan, wel een paardentrailer met meer kogeldruk en amper inzakken.
Algehele stabiliteit ook een stuk beter, zowel met iets aan de haak als zonder.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Haa,

Nou ik heb gewoon de eco-tuning van Obbe, de (geknepen) 136pk zijn nu 185pk en dat zal met een automaat ook prima gaan. Ik heb overigens een handbak.

Ik heb toen enkel de veren vervangen, schokbrekers zijn nog origineel Sachs (?) en met maar 30mm. verlagen gaat dat prima.

Ik heb weinig meer gepost hier, vorig jaar ernstig ziek geweest maar desondanks wel wat gehobby’d aan de auto’s. Zo kwam ik een setje 19” Bor tegen en per toeval op Facebook een set side scuffplates. Qua looks is ie nu helemaal naar mijn zin. Wat lampjes vervangen door led en een TFT-teller ingebouwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Dan ben ik benieuwd hoe het rijd, de B12.
Ik ga er vanuit dat het nooit stugger is dan een schroefset. We gaan het zien van de zomer :)

Zoek alleen nog leuke set velgen, de standaard 16" vinden we niet zo chique meer een winterset velg.

Vervelend dat je ziek bent geweest Joost, gelukkig gaat het nu weer beter ( althans dat begrijp ik eruit )

Qua tuning ben ik meer bang dat je de automaat niet te zwaar belast en er onderdelen mee sloopt.
Met een diesel heb je volgens mij bijna altijd wel max koppel zelfs tijdens cruisen omdat die heel laag beschikbaar zijn.
TFT komt er ook in, mede omdat ik graag de motor temp wil zien met caravan
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Ja, voor nu is het goed. Ik heb de alom bekende K-ziekte op een hele vervelende plek “mogen” hebben, naast een mega operatie waar m’n halve spijsverteringsstelsel eruit is gehaald nog een half jaar chemo gehad. Daar lik ik nog de wonden van, wat een aanslag.

Mijn V60 had de fiscale 136pk en aangezien ik toen toch de EGR liet uitschrijven gelijk wat meer pit.
Door chippen ga je echt niet gelijk stampen, en met caravan is het echt de beste trekker. M’n 850 heeft 300+ pk maar zo’n diesel heeft z’n koppel gewoon overal en trekt ook met half gas alle hellingen de caravan met gemak op.

Overigens, die temperatuurmeter is niet geheel representatief; als ie al “in het midden” staat is ie nog niet op temperatuur. Idem op lange hellingen met de caravan, dan staat ie mooi op bedrijfstemperatuur maar loopt uiteraard op. Ik had in 2020 al (toen ik nog de analoge tellers had) via een OBD-Bluetooth dongel en Car Scanner mooi zicht op alle parameters en dan zie je hem toch oplopen. Wellicht ook nog een handig dingetje voor je?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Ow daar schrik ik wel even van ondanks ik je niet ken, dat gun ik niemand. Ik hoop dat je ondanks de omstandigheden het er nog goed vanaf gebracht heb 💪.

Over de egr twijfel ik heel erg, zoals je hier ook wel gelezen hebt heb je een groot voor een tegen kamp.. ik wil geen gezeur bij apk ook niet met die deeltjes teller etc.. in hoeverre ga je daar last van hebben.. niet dat ik in 2023 met apk al gezeur heb :)

Mbt het scherm en obd.. daar baal ik wel van want ik ging er vanuit dat de meter gewoon mee beweegt met de motor temperatuur..
Zit er geen verschil in met nieuwere v60's ? ik ga er even blind vanuit dat jij het via v-dash gedaan hebt.. ik via vida ?

Welke doggle heb jij, heb er half jaar terug een gekocht en naar paar dagen terug gestuurd.. had hem ook getest in mijn bedrijfsbus.. maar kon hem met bluetooth niet vinden bleef onzichtbaar.. terwijl alle tv's in de straat wel naar boven kwamen 🤣🤣🤣
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Even over de EGR: Dit systeem recirculeert een gedeelte van de uitlaatgassen terug door de motor met als gevolg dat de verbrandingstemperatuur lager wordt en er minder NOx uitgestoten wordt en dit alleen bij deelbelasting. Bij de APK ga je daar geen last mee krijgen en met de roetuitstoot (roetdeeltjesteller) heeft het niets te maken.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24352
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Pfff dat is schrikken Joost 😔
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Oef dat is schrikken geweest!
Gelukkig dat je er weer aardig bovenop bent. De effecten van de chemo zijn geen grappen, een oom van mij heeft er ook echt lange tijd last van gehad en vertrouwde zichzelf daardoor ook niet achter het stuur van de auto.
Die had zowel in handen als voeten regelmatig een "doof" gevoel.
myalexx schreef: 27.04.2022 - 16:10 Dan ben ik benieuwd hoe het rijd, de B12.
Ik ga er vanuit dat het nooit stugger is dan een schroefset. We gaan het zien van de zomer :)
Afhankelijk van de dempers/veren en het type schroefset.
Komend vanaf het standaard onderstel was het even wennen, maar ik heb er echt geen seconde spijt van gehad.
Goed, was ik een stug onderstel wel gewend met de hobbyauto welke op Bilstein motorsport schokdempers stond met op maat gemaakte veren.

Betreft de EGR, het is een onding en als een motorblok nieuw is geloof ik best dat het wat doet voor het milieu.
Na verloop van tijd koekt de inlaat dicht door het ding en vind er een slechtere verbranding plaats doordat je motor gewoon veel minder lucht krijgt. Zoek maar eens op internet naar wat plaatjes.
De huidige is nu de 3e auto waarbij de EGR buiten werking is gezet. Bij de S60 was dit softwarematig (inclusief krachtkuurtje naar 210 pk en 500nm), de vorige auto met een plaatje ertussen en de bij de huidige wordt de EGR gefopt waardoor deze ook dicht blijft.
Bang voor problemen met een keuring ben ik niet, voor motorische ellende op de langere termijn wel. Roetfilter doet gewoon z'n ding en wordt ook niet door de ingreep gehinderd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Mensen,

Ik heb even een klein probleem:

Vorig jaar heb ik met Vdash een TFT-teller ingebouwd en aangemeld, en nog wat andere dingen ingesteld (start-stop, verlichting).

Ik heb net met resetten service-interval ergens per ongeluk op gedrukt waardoor alle instellingen weg zijn en m’n tft ook niet meer werkt.
Is dat met Vdash weer terug te zetten? Ik meen dat alle aankopen/instellingen in je profiel staan?

Mijn dank is groot….
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

En… weer opgelost gelukkig.
Even in Vdash zitten zoeken en bij de “car configuration wizard” de eerder gedane aanpassingen weer terug kunnen zetten. Eigenlijk easy-peasy maar ik had het toch wel even warm ;)
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
redracer
4th Gear member
Berichten: 551
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

myalexx schreef: 27.04.2022 - 16:10
TFT komt er ook in, mede omdat ik graag de motor temp wil zien met caravan
+ rechts heb je de zichtbare hoeveelheid gas
( balkje ) die je geeft tov de kracht die de motor dan heeft ( driehoekje ). Vooral handig ivm caravan
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Vraagje:

Vorig jaar heeft mijn MY2013 V60 D3 een nieuwe aircopomp + condensor gekregen en koelt ie prima.
Echter, 2 weken geleden merkte ik dat ie niet meer koelde. Even naar de aircoboer en we zagen dat de druk enorm opliep en de fan niet draaide. Even aan de stekker gerommeld en losgemaakt; fan draaide gewoon weer, druk liep terug en airco koelde.
Zelf even met de obd-scanner codes uitgelezen en gereset en de boel werkte.
Toch ben ik even naar m’n monteur gereden waar ik met de 850 kom, uitgelezen met Vida en idd een storingscode van de ventilator. Even uitgebouwd, alles bekeken en erna de testprocedure met Vida doorlopen; de fan draaide prima.
Vandaag echter, na een rit van dik 300km in de koelte kapte ie weer, rijdend even de code gereset (drukte te snel op clear dus zag even niet of de eerder gekomen foutcode er ook tussen stond) en gelijk werd de lucht weer ijskoud.
Sindsdien (moest nog 250km) weer een koude airco, de fan draait gewoon netjes en de airco werkt dus. Maar goed, wat te doen? Regeleenheid van de fan? Ik zie op onderdelenlijn complete fans met regeleenheid voor weinig te koop, maar om nou maar lukraak wat te gaan vervangen terwijl ie meestal goed werkt?

Met de vakantie in het vooruitzicht heb ik toch graag een werkende airco. De 850 heeft immers arko 🤣. Iemand een tip?
Alvast dank!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Bedank voor de reacties! O.O :-D
Ik heb, omdat het probleem maar soms voorkwam maar de vakantie in het vooruitzicht stond, toch op onderdelenlijn een complete ventilator met regeleenheid besteld en deze er even in gezet.
Hierna zag ik wel ineens de bekende foutcode, maar na wissen bleef ie weg.
We hebben dik 3000km in de zuid Europese hitte rondgereden en de airco heeft het prima gedaan. De koelvin draaide elke keer netjes dus ik denk toch dat het in die oude unit zat. Deze had ik wel als reserve maar in de caravan gelegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”