Hoogte achterklep instellen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2648
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Afgelopen weekend is de instelling van de electrische achterklep ietwat ontregeld geraakt. Hij opent niet meer tot helemaal bovenaan.
Oke, rtfm: klep omhoog duwen, knop in de onderkant van klep minimaal drie seconden indrukken en dan zou íe het weer moeten doen.
Poging 1: 3 seconden, noppes
Poging 2: nog eens 3 seconden, mooi niet
Poging 3: een seconde of 7, nog steeds niet
Poging 4: 20 seconden, (voor l*l staan voor je collega's) maar niet het gewenste resultaat.
Poging 5: klep voor de verandering lager gezet, 3 seconden ingedrukt... Ja hoor, beschrijving het werkt.
Da's lekker, nu gaat nu nog maar tot halverwege open :'( :sick:
Enfin, poging 6 en verder klep weer hoog gezet en de knop ingedrukt houden maar het ding gaat niet verder omhoog. Sterker nog, als ik hem handmatig omhoog duw, moet ik hem ook weer handmatig tot halverwege dicht doen voordat hij op de knop reageert.

Iemand enig idee hoe ik de klep weer tot boven aan toe kan laten openen?
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Volgens mij moet je eerst de achterklep resetten. Volg ik tfm dan moet je 'm helemaal open duwen, tot in de hoogst maximale stand, 'm daar vasthouden en tegelijk op de knop "sluiten" drie seconden drukken. Je hebt misschien bij jouw poging de klep niet in de maximaal hoogste stand geduwd...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2648
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Ik heb hem op het laatst zo ongeveer uit de scharnieren gedrukt 8-)
Maar vanochtend heb ik het toch weten te fixen. Klep weer helemaal omhoog en vervolgens een paar tellen de knop boven de nummerplaat ingedrukt (gelukkig ben ik niet al te klein) en.... Sesam open u deed het weer (evenals het sluiten trouwens).
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Lijkt dus dat we of TFM niet goed lezen, of dat daar een foutje in staat! Dus niet op de "sluiten"-knop, maar op de "openen"knop achterop... je moet het maar weten.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2648
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Nou, de vreugde was van korte duur. Dinsdagavond was de klep met geen mogelijkheid open te krijgen. Wel verscheen continu de melding dat hij open zou staan... Goed, achterbank plat, spullen eruit peuteren en dan proberen de klep van binnenuit te openen. Niet dus. Volgende ochtend was er niets aan de hand. Voor de zekerheid toch maar even langs de dealer. Ding dode natuurlijk fluitend zijn werk. Sta je toch weer een beetje voor...
Maar gistermiddag weigerde klep wederom dienst, evenals vandaag. Wel een knipperend dashboard omdat de melding dat de klep open zou staan steeds in hoog tempo kwam en verdween. Dus weer naar de dealer.
Waarschijnlijk is het slot overleden en nee, dat hebben ze niet op voorraad. Dus auto daar achter gelaten want een klep die het niet doet daar heb ik geen zin in. De komende dagen mogen we ons behelpen met een V40. Gelukkig staan er geen lange ritten op de planning....
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Bartvolvo2
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27.12.2023 - 12:24

Bij mijn XC60 dezelfde vraag eigenlijk. Hoe is dit nu afgelopen? Heeft de dealer het opgelost?
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”