Dieselmotor
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
15cc
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Wellicht handig je vraag enigszins toe te lichten. Met deze vraagstelling krijg je bovenstaande antwoorden.
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
1984 cc = 5 cilinder D3/D4
1969 cc = nieuwe VEA 4 cilinder D2/D3/D4/D5/D6
1969 cc = nieuwe VEA 4 cilinder D2/D3/D4/D5/D6
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Je vraagt erom... 1 cilinder (en nu flauw zijn uitzetten)
Toch is het dat wel, want in specs ontlopen de motoren elkaar niet zoveel. Voor de adepten zijn de 5 cilinders, met hun specifieke geluid, onverslaanbaar. Logisch denkend zijn de 4 cilinders (vanwege minder inwendige weerstand) sowieso zuiniger. Vergeet niet dat dan 2 liter uit 5 cilinders dus minder inhoud per cilinder heeft, dus (relatief) een kortere slag, wat in zich nadelig is voor het koppel, waar tegenover staat, dat hij per 2 omwentelingen 5 klappen krijgt, wat weer voordelig is voor het koppel.
Van 5 diesel naar 4 benzine overgestapt te zijn: de nieuwe VEA motoren zijn wel errug lekker, ik was na een week of wat m'n heimwee naar de 5-pitter echt wel kwijt.
Toch is het dat wel, want in specs ontlopen de motoren elkaar niet zoveel. Voor de adepten zijn de 5 cilinders, met hun specifieke geluid, onverslaanbaar. Logisch denkend zijn de 4 cilinders (vanwege minder inwendige weerstand) sowieso zuiniger. Vergeet niet dat dan 2 liter uit 5 cilinders dus minder inhoud per cilinder heeft, dus (relatief) een kortere slag, wat in zich nadelig is voor het koppel, waar tegenover staat, dat hij per 2 omwentelingen 5 klappen krijgt, wat weer voordelig is voor het koppel.
Van 5 diesel naar 4 benzine overgestapt te zijn: de nieuwe VEA motoren zijn wel errug lekker, ik was na een week of wat m'n heimwee naar de 5-pitter echt wel kwijt.
Laatst gewijzigd door ufovolvo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005