Welke Omnium verzekering voor XC90 (T8)? (Belgie)

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
jobonnie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.12.2015 - 20:01

Mijn T8 Inscription wordt waarschijnlijk begin juli geleverd, vandaar dat ik nu aan het uitkijken ben voor een Omnium verzekering.

Mijn huidige verzekeraar (Ethias) eist echter dat er een "INCERT TT" tracking systeem aanwezig is in de auto... ik heb wel de Volvo On Call optie, die ook de auto kan tracken via sateliet, maar dit is blijkbaar niet "INCERT" certified en dus onvoldoende voor Ethias... er zou dus een extra tracking systeem moeten worden bijgeplaatst, maar dit is niet aan te raden volgens mijn dealer, omwille van de complexiteit van de T8.

Zijn er hier nog XC90 (T8) bezitters die een Ommium verzekering hebben afgesloten In Belgie, zonder een extra "INCERT TT" systeem te hebben moeten bijplaatsen? Zo ja, bij welke verzekeraar?
kareldn
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23.10.2015 - 21:14

Ik heb de mijne (T8) in belgie omnium verzekerd zonder tracking systeem.

Dit was initieel wel gevraagd maar gezien dit bij de verzekering van volvo zelf niet nodig was hebben ze deze 'eis' laten vallen. Deze verzekering maakte deel uit van een totaal van 9 nummerplaten, dus dat scheelt in de onderhandeling. Dit was bij Fidea via een makelaar.

Maar Volvo heeft dus ook een verzekering voor de T8 waar dit niet nodig was, deze was wel duurder als Fidea...
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik heb een verzekering via volvoverzekeringen.nl dat is ondergebracht bij generali voor mijn T8 die neemt ook genoegen met on-call. Ik vraag me overigens af of zo'n T8 interessant is om te stelen, er komt zeker een keer een moment dat je aan de volvo computer moet voor onderhoud of een storing en dan ziet men toch meteen dat de auto gestolen is.
Kwint T8
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26.01.2016 - 23:26

jobonnie schreef: Mijn T8 Inscription wordt waarschijnlijk begin juli geleverd, vandaar dat ik nu aan het uitkijken ben voor een Omnium verzekering.

Mijn huidige verzekeraar (Ethias) eist echter dat er een "INCERT TT" tracking systeem aanwezig is in de auto... ik heb wel de Volvo On Call optie, die ook de auto kan tracken via sateliet, maar dit is blijkbaar niet "INCERT" certified en dus onvoldoende voor Ethias... er zou dus een extra tracking systeem moeten worden bijgeplaatst, maar dit is niet aan te raden volgens mijn dealer, omwille van de complexiteit van de T8.

Zijn er hier nog XC90 (T8) bezitters die een Ommium verzekering hebben afgesloten In Belgie, zonder een extra "INCERT TT" systeem te hebben moeten bijplaatsen? Zo ja, bij welke verzekeraar?
Hey, wij hebben een verzekering afgesloten via curalia. Zij werken samen met Baloise. Omdat we voor onze zaak meerdere polissen hebben lopen, konden we werken aan een gunstiger tarief. De "volvo on call" voldeed aan de eisen en er werd zeker niet gesproken over een extern traceersysteem. De wagen voldeed aan alle voorwaarden om het meest gunstige tarief te krijgen.We zijn ook in afwachting van onze wagen. Ook begin juli ;)
Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
Hoepie
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25.01.2010 - 15:37

DVV (http://www.dvv.be/particulieren/verkeer ... 1iTXjVZFf4) heeft een Omniumverzekering waarvan de voorwaarden nog scherper zijn dan die van Volvo Insurance.
XC90 D5 MY2016 magic blue
Nastra82
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.05.2016 - 23:29

Ik heb nog geen verzekering afgesloten maar zowel bij KBC als generali werden geen voorwaarden gesteld.
Zelfs geen on call vereist.
Het gaat wel om een verzekering op de bvba waarin al meerdere auto's zitten.
Volvo xc90 T8 inscription
Osmium Grey
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Volvo insurance = Baloise
Kwint T8
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26.01.2016 - 23:26

NielsPHEV schreef: Volvo insurance = Baloise
Ja dat klopt maar de premies verschillen enorm
Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
jobonnie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.12.2015 - 20:01

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik ga direct bij deze verzekeraars een offerte aanvragen.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 765
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Kwint T8 schreef:
NielsPHEV schreef: Volvo insurance = Baloise
Ja dat klopt maar de premies verschillen enorm
In welke zin?
2018 XC90 T5
Kwint T8
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26.01.2016 - 23:26

Willy.VdW schreef:
Kwint T8 schreef:
NielsPHEV schreef: Volvo insurance = Baloise
Ja dat klopt maar de premies verschillen enorm
In welke zin?
Indien ik volvo insurance koos, kwam ik op een bedrag van 3500€. Dus full omnium met 0 % waardeverlies gedurende 24 maanden.
Via curalia dewelke ook met baloise samenwerkt, kom ik op 2000€ met 0% waardeverlies gedurende 36 maanden.
De overige voorwaarden waren nagenoeg gelijk.
Dat is toch een aanzienlijk verschil. Nu kan curalia wel een betere prijs geven omdat we ook wel andere verzekeringen hebben lopen. Dat speelt toch altijd mee.
Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
jobonnie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.12.2015 - 20:01

Kwint T8 schreef:
Indien ik volvo insurance koos, kwam ik op een bedrag van 3500€. Dus full omnium met 0 % waardeverlies gedurende 24 maanden.
Via curalia dewelke ook met baloise samenwerkt, kom ik op 2000€ met 0% waardeverlies gedurende 36 maanden.
De overige voorwaarden waren nagenoeg gelijk.
Dat is toch een aanzienlijk verschil. Nu kan curalia wel een betere prijs geven omdat we ook wel andere verzekeringen hebben lopen. Dat speelt toch altijd mee.
Wow... dat is wel een groot prijsverschil. Hoeveel vrijstelling is er voorzien, en in welke gevallen, als ik vragen mag?
Kwint T8
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26.01.2016 - 23:26

jobonnie schreef:
Kwint T8 schreef:
Indien ik volvo insurance koos, kwam ik op een bedrag van 3500€. Dus full omnium met 0 % waardeverlies gedurende 24 maanden.
Via curalia dewelke ook met baloise samenwerkt, kom ik op 2000€ met 0% waardeverlies gedurende 36 maanden.
De overige voorwaarden waren nagenoeg gelijk.
Dat is toch een aanzienlijk verschil. Nu kan curalia wel een betere prijs geven omdat we ook wel andere verzekeringen hebben lopen. Dat speelt toch altijd mee.
Wow... dat is wel een groot prijsverschil. Hoeveel vrijstelling is er voorzien, en in welke gevallen, als ik vragen mag?
Grote omnium formule 36, voertuigschade 750€. Dankzij alle veiligheidsnufjes kreeg ik een korting van 10% op de BA en 10% op de omnium.
Dankzij de "milieuvriendelijkheid " ontvang ik terug een korting van 10% op BA en 10 % op omnium. En de lage commissie van mijn makelaar drukt de prijs ook nog eens.
Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 765
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

jobonnie schreef:
Kwint T8 schreef:
Indien ik volvo insurance koos, kwam ik op een bedrag van 3500€. Dus full omnium met 0 % waardeverlies gedurende 24 maanden.
Via curalia dewelke ook met baloise samenwerkt, kom ik op 2000€ met 0% waardeverlies gedurende 36 maanden.
De overige voorwaarden waren nagenoeg gelijk.
Dat is toch een aanzienlijk verschil. Nu kan curalia wel een betere prijs geven omdat we ook wel andere verzekeringen hebben lopen. Dat speelt toch altijd mee.
Wow... dat is wel een groot prijsverschil.
Inderdaad, bijzonder groot!
Lijkt me hoedanook de moeite om (als de tijd gekomen is) eens bij curalia/Baloise te iformeren.
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Pff. Wat een geld.
Als ik via Independer.nl bereken wat een all-risk verzekering in NL voor een XC90 T8 Inscription voor mij zou kosten, kom ik uit rond de €1000 per jaar.
Er is dus toch nog een stukje autokosten dat in NL niet duurder is dan in BE. (Claimen jullie zoveel schade dan in vergelijk met Nederlanders?)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 765
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Om te weten of verzekeringen goedkoper zijn moet eerst vergeleken worden waar
ze in tussenkomen en voor welke bedragen dat is.
In verschillende landen kunnen heel andere wettelijke normen van kracht zijn.
2018 XC90 T5
Hoepie
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25.01.2010 - 15:37

Verzekeringen in Nederland en België laten zich inderdaad niet zo makkelijk vergelijken. Als vanzelfsprekend moet dan worden gekeken naar de mogelijke uitkeringen (tussenkomst). Het is makkelijker om verzekeringen IN één land te vergelijken. Vandaar de vraag van de topicstarter.

Vroeger was het nog mogelijk om (bijvoorbeeld) in het eigen land een aansprakelijkheidsverzekering te sluiten (België: BA, Nederland: WA) en in het andere land de verzekering voor de eigen schade (België: omnium, Nederland: all risks). Tegenwoordig biedt - voor zover ik weet - geen Nederlandse verzekeraar meer een 'omnium' aan in België.

Naar mijn indruk is een autoverzekering in België duurder dan die in Nederland. Wordt in België meer schadevergoeding uitgekeerd door verzekeraars? Of wordt zelfs in verhouding meer schade gemaakt??
XC90 D5 MY2016 magic blue
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”