Videosignaal RTI scherm

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
Plaats reactie
...

Afwijkend van de vragen over een extra video ingang op het RTI systeem, ben ik op zoek naar de video ingang die de DVD unit gebruikt.

Mijn DVD speler van het RTI systeem is defect en niet eenvoudig te repareren. Los daarvan heb ik het geld ook niet meer over voor het verouderde systeem.

Ik zou graag gebruik willen maken van het RTI scherm, zonder dat de navigatiecomputer er nog op aangesloten is. Ik ben me er van bewust dat de most kring niet doorbroken mag worden, maar hiervoor zijn gewoon 'lussen' te krijgen, zodat de andere functies normaal werken.

Bedoeling is om een oude Apple airport express router om te bouwen en een Apple TV te plaatsen. Het videosignaal van de Apple TV wil ik dan op het RTI scherm hebben. Een imiv vind ik voor dit doel te prijzig, aangezien ik geen extra video input wil, maar juist de reguliere video ingang wil gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

De RTI computer gebruikt een niet-standaard RGB signaal om beeld naar het RTI scherm te sturen. Om een Apple TV aan te sluiten op het RTI scherm zal gebruik gemaakt moeten worden van een composite video signaal.

In de kabel tussen RTI computer en RTI scherm is een ader/pin beschikbaar voor composite beeld, maar het RTI scherm zal via een seriele bus verteld moeten worden dat de compoisite ingang weergegeven moet worden in plaats van de RGB ingang. Daarnaast wordt via dezelfde seriele bus verteld dat het scherm omhoog moet gaan en welke brightness gebruikt moet worden (afhankelijk van dashboard verlichting).

Naast het aansluiten van het video signaal heb je dus ook een stukje logica nodig om het scherm aan te sturen. In plaats van een IMIV kun je de VIR-1 van volvotech ovewegen. Deze doet precies wat je nodig hebt.

VIR-1: http://www.volvotech.eu/s60/S60-2005-20 ... uct-type[3]

Dit kastje doet het zelfde: http://www.navinc.nl/webshop/multimedia ... -1036.html en werd vroeger ook verkocht door volvotech, maar dan met een andere sticker en voor een lagere prijs dan navinc.

Het nadeel van beide kastjes is wel dat er een aparte draad aanwezig is voor brightness die het scherm op maximaal en minimaal zet. De brightness wordt door de RTI computer (of RTI icm IMIV) traploos gestuurd via de canbus, automatisch afhankelijk van de lichtsensor in de auto of de draaiknop op het dashboard.

Meer info over de kabel tussen RTI computer en RTI scherm http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53055
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
6264jh
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11.04.2009 - 20:14

Zo'n kastje heb ik nog wel liggen van NAVINC. Nieuw, nooit gemonteerd.. zag het toch niet zitten nadat ik de kofferbak links losmaakte... ben niet zo'n techneut...
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Is een nieuwe DVD RTI speler of hem laten maken niet goedkoper dan een Apple TV + Airport?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”