Bluepower BLP-990

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luuk87
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40

Ik zie nog niet echt een topic voor het volgende apparaat, de Bluepower BLP-990, en dat is volgens mij een gemis.

Afbeelding

Ik volg de ontwikkeling van het beestje nu al een tijd en was er vanaf het begin aardig enthousiast over. Op SwedeSpeed zijn er ondertussen een paar early-adopters die de headunit hebben ingebouwd en die zijn zeer tevreden. Voor meer info zie hier

Eigenlijk, wat dit apparaat doet is... alles. Alles dat tegenwoordig in nieuwe generaties auto's als onmisbaar wordt genoemd, en nog meer eigenlijk. Desalniettemin is het het enige systeem dat voor onze auto's te krijgen is, en het is pas net uit de testfase. Ik word heel erg blij van het volgende lijstje:
  • 6" touch-screen / 800 x 480 full colour en dat is scherp zat.
  • CD / DVD speler zodat de vrouw gewoon een filmpje kan kijken tijdens lange reizen.
  • Ondersteunt aux-in, SD kaartjes, USB, Bluetooth (en A2DP), eigenlijk uitbreidingen dus.
  • Combinatie van bovenstaande betekent dat je zo ongeveer ALLES af kunt spelen, audio en video beiden.
  • Navigatiesysteem zodat je minder vaak verdwaalt.
  • 15FM + 15MW (oké dat laatste is niet boeiend) presets
  • Alle relevante RDS functies
  • Microfoon voor handsfree inclusief, werkt met elke Bluetooth telefoon aangezien die direct aan de headunit hangt
  • Incl telefoonboeksync met zoekfunctie, handiger dan dat draaiwieltje van parrot.
  • 24-bit Digital to Analog Converter (DAC) dus goed geluid.
  • Shuffle one-all-random, repeat zal ook wel maar zie ik nergens staan.
  • USB/SD: display album art, MP3 ondersteuning.
  • VIrtual CD-changer: upload tot 12 CD's in de unit. Weet niet waarom je dat zou willen maar blijkbaar vroegen we erom.
  • Achteruitrijcamera (optie / €40): precies wat het zegt dat het is.
  • Custom achtergrond: dus niet per se dat tacky standaard ding maar gewoon iets mooi straks.
  • 10 band grafische equalizer
  • DAB+ ondersteuning (middels uitbreiding, BluePower heeft nog niet gereageerd om m'n vraag hoe dat nu precies zit)
Compatible met:
  • Stuurcontrols (volume en track, waarschijnlijk ook opnemen/ophangen als je dat hebt).
  • OSD (klimaat/tuner/volume) overlay.
  • Keypad (radiopreferences en menucontrols/autosettings, alles via overlay).
  • Eigenlijk, alles dat er al in de auto zat werkt gewoon via deze unit waar dat eerst via het grafische schermpje ging.
Gebruikt de versterker van de auto (dus geen lullig secundair 25W versterkertje zoals Parrot). In geval van Basic-Audio; de ingebouwde versterker van deze unit is beter.

Afbeelding

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik word hier heel blij van. Enige waar ik wat minder blij van wordt is de prijs. Met 590 euro is die flink hoog... Desalniettemin, ik wacht tot de early-adopters me wat meer kunnen vertellen over de werking en betrouwbaarheid, en tegen die tijd gaan de MMMi (aux-input) en Parrot (telefoon) eruit, en dit ding erin; denk ik zo. Kan niet wachten!
Laatst gewijzigd door Luuk87 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 822
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... =bluepower .....

Zoals je schrijft zijn in de productieversie dus de vele problemen die VolvoTech aandroeg verholpen? Die hebben een prototype getest en waren nou niet bepaald heppiedepeppie...

Zie:
VolvoTech schreef: We hebben een test gedaan en al heel snel besloten ook deze unit niet te gaan verkopen.
In het beschaafd nederlands onze review woorden : slechte integratie (geen koppeling met de MOST bus, dus geen gebruik van versterker, parkeersensoren, navi computer etc), auto vol met foutmeldingen (geen originele ICM koppeling meer dus auto protesteert), geen integratie van alle overige functies van de ICM (Vin weergave, sleutel weergave etc. etc.), hangend systeem om de haverklap, te grote warmte afgifte op een plek waar de warmte niet weg kan, kwaliteit FM tuner belabberd (in auto's waar de FM tuner nog achterin zit moet een niet mee-geleverde kabel getrokken worden naar achterin), interface buitengewoon chinees, stuurwiel bediening werkt soms niet (onduidelijk waarom, maar lijkt te maken te hebben met foutieve canbus implementatie), etc.

In onbeschaafd nederlands onze review woorden : waardeloos ding, net als de vorige BLP units uiteindelijk bleken, slechte tot geen support vanuit leverancier, leverancier kennis van device icm met volvo is niihil,prut ding.


Als wij er een waarde aan zouden koppelen, dan zou dat US$ 150-200 zijn voor een niet veeleisende gebruiker die met name het gadget niveau van zijn auto wil ophogen en aan kwaliteit, garantie en service niet veel hecht.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225

Past:

Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Luuk87
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40

Ah, daar was dus al wel een topic over, my bad...

Voor zover ik lees wordt (in ieder geval nu) de ICM van de auto hergebruikt. Dat betekent dus dat je geen problemen meer moet hebben met het VIN, storingen of de sleutelweergave. Ik hoor niets over hangende systemen of oververhitting, en zoals ik al zei wacht ik nog op informatie over DAB+ integratie, wat de FM tuner volledig overbodig maakt. Dat gezegd hebbende zou een slechte FM tuner wel jammer zijn, al vind ik de standaard tuner die ik nu heb ook niet overbodig goed als ik eerlijk ben, de ontvangst in m'n vaders V70 is véél beter. Voor zover ik begrijp wordt de autoversterker wel degelijk gebruikt. Sterker nog, in de HP/PA geluidssystemen kun je niet eens anders. De basic-audio wordt inderdaad "overruled", maar dat is eigenlijk alleen maar een vooruitgang.

De interface (zeker het deel dat de originele controls als overlay weergeeft) is niet perfect geïntegreerd, dat geef ik zo toe en dat doet wel wat chinees aan misschien. Ik wacht sowieso nog even tot de experimentele amerikanen een wat minder eerste-indruk mening over het ding hebben gevormd.
Laatst gewijzigd door Luuk87 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Ik sta er precies hetzelfde in.
Ik denk zelfs dat de displayinput die je aan moet sluiten direct als overlay wordt getoond op je scherm, vandaar de de resolutie daarvan zo laag is.
(Zie manual, daar zie je dat je de flatcable die normaal naar de originele display gaat nu naar de nieuwe display gaat.)
Edit: nu ik jouw stukje tekst nogmaals lees bedoel jij geloof ik precies hetzelfde. :P

Ik volg zelf ook het topic op swedespeed:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... Cars/page7
_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Misschien moeten de moderators even kijken welk topic ze sluiten of eventueel samenvoegen.
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
Luuk87
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40

Dat bedoel ik ook inderdaad, is echt een overlay. Zover ik kan zien zijn de problemen met betrekking tot gebruik van MOST en de ICM inderdaad opgelost, die doen nu gewoon mee. Alleen de ICM zelf ontwikkelt nogal wat warmte, da's wel onhandig en het soms bevriezen zit nog altijd in het systeem. Stuurcontrols werken volgens 1 persoon in ieder geval betrouwbaar, in eerste instantie niet maar dat kwam omdat er een draadje verkeerd zat.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 691
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Heeft iemand deze unit al in zijn auto zitten?

FM verdwijnt binnenkort en ik wil geen extra kastjes in de auto monteren eigenlijk om DAB+ te krijgen.
En dan kan de oude Parrot er ook tussen uit.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
frankleurs001
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 16.04.2022 - 21:27

Heb onlangs via marktplaats een mr12v gescoord. Dit is vergelijkbaar met grom. Alleen werkt mijn bouwjaar weer net niet met dit systeem. Dus mocht je wat aanschaffen controleer even de compatibiliteit. (Kan die van mij weer op marktplaats).

Dus terug naar af en weer op de ouderwetse methode Spotify streamen.

Ben alleen even aan het uitzoeken wat ik met de RTI kan. Ik heb ip een paar forums gezien dat je via dit beeldscherm ook andere dingen kunt afspelen. Alleen weet ik niet 100% hoe dit aangestuurd wordt. (Laatste optie is scherm eruit en telefoon erin)
Gebruikersavatar
Cavanta
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
Locatie: Mill - Noord Brabant

frankleurs001 schreef: 07.06.2022 - 15:17 Heb onlangs via marktplaats een mr12v gescoord. Dit is vergelijkbaar met grom. Alleen werkt mijn bouwjaar weer net niet met dit systeem. Dus mocht je wat aanschaffen controleer even de compatibiliteit. (Kan die van mij weer op marktplaats).

Dus terug naar af en weer op de ouderwetse methode Spotify streamen.

Ben alleen even aan het uitzoeken wat ik met de RTI kan. Ik heb ip een paar forums gezien dat je via dit beeldscherm ook andere dingen kunt afspelen. Alleen weet ik niet 100% hoe dit aangestuurd wordt. (Laatste optie is scherm eruit en telefoon erin)
Ik geloof dat daar dan een systeem in wordt geplaatst welke je met Aux verbind met de auto. Maar dat weet ik niet zeker. Bij de V70 wordt het meer gedaan dacht ik.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
frankleurs001
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 16.04.2022 - 21:27

Cavanta schreef: 09.06.2022 - 18:59
frankleurs001 schreef: 07.06.2022 - 15:17 Heb onlangs via marktplaats een mr12v gescoord. Dit is vergelijkbaar met grom. Alleen werkt mijn bouwjaar weer net niet met dit systeem. Dus mocht je wat aanschaffen controleer even de compatibiliteit. (Kan die van mij weer op marktplaats).

Dus terug naar af en weer op de ouderwetse methode Spotify streamen.

Ben alleen even aan het uitzoeken wat ik met de RTI kan. Ik heb ip een paar forums gezien dat je via dit beeldscherm ook andere dingen kunt afspelen. Alleen weet ik niet 100% hoe dit aangestuurd wordt. (Laatste optie is scherm eruit en telefoon erin)
Ik geloof dat daar dan een systeem in wordt geplaatst welke je met Aux verbind met de auto. Maar dat weet ik niet zeker. Bij de V70 wordt het meer gedaan dacht ik.
Nee, hij gaat via de glasvezel. En de besturing van de cd speler zou de bediening overnemen. Aangezien mijn V50 bij de eerste generatie zit werkt het helaas bij mij niet.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”