En dan doet hij het niet meer...,

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 424
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Da's inderdaad een bijsmaak. Volvo Assistance is niet meer of minder een extern call-centre met een taak en opdracht. De mevrouw leest dat dus af van het scherm, meer kan ze ook niet. Meer moet ze ook niet doen. Mijn ervaring (3x gestrand in het verleden in het buitenland) is dat ze de opvang goed regelen maar geen idee van reparatie of techniek hebben. Volvo Assistance gaat in ieder geval niet over de garantie of inbreuk daarop.
Zoals je al zegt is de berger verantwoordelijk voor de berging, die ook nog 'es door VA gestuurd is.

Over de startaccu, zo noemt Volvo dat, staat in de handleiding letterlijk geschreven "Koppel de startaccu nooit los, terwijl de motor draait". Dat impliceert dat de gebruiker dat zelf mag loskoppelen, zolang de motor niet draait dan ;)
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Gebruikersavatar
thavipah
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07

Ik ben blij dat de auto het weer doet en hoop dat je met een gerust gevoel op vakantie gaat. Het loshalen van een accupool is geen sleutelen en levert echt geen garantieproblemen op. Ik denk dat Volvo iets te strikte scripts heeft gegeven aan de telefonistes. In de basis mag je ervan uitgaan dat je bij een nieuwe auto niet zomaar stilvalt en niet meer kunt starten. Als dat wel het geval is en je kunt het oplossen door de 12v accu los te halen dan mogen ze blij zijn dat het daarmee gemakkelijk opgelost is.
Gebruikersavatar
V60_PHEV
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05

Ik vrees absoluut niet voor mijn garantie, het is alleen vervelend als je zo'n uitspraak toegeworpen krijgt.
Dan twijfel ik toch even of ik hier nog schriftelijk op moet reageren, maar ik vind de uitspraak daarvoor te onnozel.
Al zou Volvo Nederland willen, dan nog komen ze niet zo makkelijk onder hun verantwoordelijkheden uit.
Ik vraag me zelfs af of onderhoud door een niet officieel Volvo monteur, maar door een universele, bekwame monteur je garantie kan doen vervallen.
Volgens mij niet, maar goed is wat hypothetisch...

Mijn dealer heeft het vandaag keurig opgelost, vanochtend snel even een vervangende auto geregeld.
Mijn auto zat blijkbaar vol met foutmeldingen, maar het was een bij Volvo bekend probleem waar inmiddels een software update voor beschikbaar is.
Met de nieuwe software die ik nu heb zou het niet meer mogen optreden.

Morgen fijn op wintersport, met een steeksleutel 10 in de kofferbak :-)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27654
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik wens je een fijne wintersportvakantie met een foutloos rijdende auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 424
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Fijne wintersport!
En een steeksleutel 10 is als een paraplu meenemen. Als je 'm bij je hebt, heb je 'm vast niet nodig :)
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Veel plezier en ik zou de steeksleutel een beetje bovenop houden..............:)
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

Fijne vakantie!
VOC / Asisstance is op deze manier lachwekkend, maar idd wat Conradi zegt, goedkoopste oplossing, scriptje ipv kennis en ervaring. Eerste keer dat ik ze belden was het advies om met startkabels aan de gang te gaan. Benieuwd wat jouw Volvo Assistance mevrouw daar van zou vinden. Ik doe 't contact gewoon via de dealer en niet meer rechtstreeks.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32862
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

En wat ik echt heel irritant vind is dat als je in Spanje zit, dus ook een Spanjaard aan de lijn krijgt die heel slecht engels kan...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Roger That
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.03.2016 - 10:29

Mijn auto is een goeie maand oud en ik heb het nu ook twee keer meegemaakt dat de auto niet startte. De eerste keer kon ik het nog oplossen door de min-pool van de accu vijf minuten te ontkoppelen. De auto is hierna voorzien van software updates bij de dealer. Direct viel op dat daarmee nieuwe problemen ontstonden: De centrale deurvergrendeling met de sensoren op de portiergrepen werkte in veel mindere mate en de voetsensor van de achterklep werkte vrijwel helemaal niet meer. Ook kreeg ik bij het instappen geregeld de melding op het dashboard dat de auto de sleutel niet kon vinden. Enkele seconden later was de sleutel dan weer wel gevonden. Tot ca. drie weken na het eerste incident, toen zag de auto de sleutel helemaal niet meer. Ook niet na ontkoppeling van de min-pool. Uiteindelijk toch weer kunnen starten na een reset van de startonderbreker van het alarmsysteem. De auto wordt momenteel weer opnieuw onderzocht.
Laatst gewijzigd door Roger That op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne900
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 16.02.2016 - 09:28

Wel, de auto is weer terug. Uiteindelijk is de stuurkolom vervangen omdat ze denken dat het probleem te maken heeft met de startonderbreker.

V60_PHEV mijn auto stond ook geblokkeerd. Hiervoor is een monteur van de dealer met een laptop bij mij thuis gekomen om de auto "vrij" te krijgen voor transport naar de dealer.

Volvo Assistance doet niks met je mededeling dat de auto volledig geblokkeerd staat en de sleepwagenmonteur heeft er geen enkel probleem mee om je auto 10 meter geblokkeerd over de oprit te slepen.....
Gebruikersavatar
V60_PHEV
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05

Anne900 schreef:Volvo Assistance doet niks met je mededeling dat de auto volledig geblokkeerd staat en de sleepwagenmonteur heeft er geen enkel probleem mee om je auto 10 meter geblokkeerd over de oprit te slepen.....
Autch!
Dat is mij gelukkig bespaard gebleven, dat is toch ook niet normaal lijkt mij?
Ik had al kromme tenen toen de berger zonder bekrachtiging en met veel geweld het stuur recht zette.

Het lag dus niet aan de daksensor?
Laatst gewijzigd door V60_PHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne900
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 16.02.2016 - 09:28

Dat van die daksensor vond ik een vaag verhaal...

Over 2 dagen ook op wintersport, ik zal nog even een sleutel 10 toevoegen aan m'n checklist!
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Sleutel 10 mee in een auto van een ton..... Blijf het raar vinden.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

IkeV70 schreef:
V60_PHEV schreef: ...
Nu komt het:
Ik krijg van Volvo Assistance een waarschuwing dat als ik weer een onbevoegd persoon aan mij auto laat sleutelen mijn garantie vervalt.
Ik heb die mevrouw nog even duidelijk gemaakt dat ik hier allemaal niet om gevraagd heb, de berger die kwam is door hun geregeld.
Het los koppelen van de accu is ook niet op mijn verzoek gedaan, maar ze hield voet bij stuk: ik had moeten ingrijpen want de meneer was alleen in geschakeld voor afslepen.

Eind goed al goed, mijn auto rijdt voor nu weer, hopelijk heeft de garage morgen tijd.
Wel een beetje een nasmaak van het gesprek met Volvo Assistance, je betrekt toch niet klanten bij de problemen die je hebt met onderaannemers.
Ja, ik snap die nare nasmaak wel. Om meerdere redenen.
- Is accupool loshalen sleutelen? Nouja, okee, strict genomen klopt dat waarschijnlijk
- Hoe had je dan de auto mee moeten nemen die vergrendeld in P staat? Die sleepwagen kon er gewoon niet bij. Heeft die mevrouw dat uitgelegd?
- Als Volvo in geval van pech iemand naar je toestuurt mag je ervan uitgaan dat die hulp deskundig en bevoegd is om de auto veilig en heelhuids af te slepen. Als ze er een probleem mee hebben dat hun bergers accu's loskoppelen dan moeten ze die bergers zelf zorgvuldiger instrueren.
- Klopt het wel dat de garantie vervalt als een monteur de accu even loskoppelt? Is dat wel een redelijke garantievoorwaarde?
- Volvo mag zich uberhaupt wel een stukje bescheidener opstellen in dit soort situaties. Zij leveren een product dat door gebreken zomaar weigert te starten. (Ja, gebrek, je bent niet de enige die dit meegemaakt heeft). "Sorry voor het ongemak" zou een meer gepaste reactie zijn.
In 2013 heb ik dit ook 2x meegemaakt. De eerste keer tijdens de aflevering dankzij service 2.0 (geen mogelijkheid om de ERAD te initialiseren) en de 2x tijdens de zomervakantie in Frankrijk. Overleg met de PIH certified monteur van Broekhuis leverde hetzelfde advies op -> en een werkende auto na 10 minuten...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Pvdveen
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22

Vanavond op de business club geweest. Met 2 XC90 eigenaren gesproken beide met een leen auto terug uit Oostenrijk. Volvo was niet meer te starten en zijn beide terug gebracht op een trailer. Het zou te koud zijn waardoor de accu te ver was ontladen. In Sweden is het gelukkig nooit echt koud :D
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
Kwint T8
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26.01.2016 - 23:26

Amai, veel vertrouwen geeft de wagen nog niet. Hopelijk is dat niet van blijvende duur.
Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Pvdveen schreef: Vanavond op de business club geweest. Met 2 XC90 eigenaren gesproken beide met een leen auto terug uit Oostenrijk. Volvo was niet meer te starten en zijn beide terug gebracht op een trailer. Het zou te koud zijn waardoor de accu te ver was ontladen. In Sweden is het gelukkig nooit echt koud :D
Hadden ze hem "leeg" weggezet na de heenreis? Als ik weet dat ik niet kan laden op de plaats van bestemming (en ik moet hem een paar dagen parkeren) dan rij ik hem liever in AWD zodat ik 10/14km range over heb. Wat ook een puntje kan zijn dat de 12v accu wordt leeggetrokken door een software issue. Denk aan het uitgesteld laden probleem van eerder...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Kwint T8 schreef: Amai, veel vertrouwen geeft de wagen nog niet. Hopelijk is dat niet van blijvende duur.
Ik denk dat tegen de zomer de meeste bugs wel onder controle zijn.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Wnot
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 14.12.2014 - 12:55

Zeer tevreden een week in Zweden op wintersport geweest met onze T8, en totaal geen problemen gehad (altijd AWD gereden) en elke nacht opgeladen.
ACC ook perfect op de wegen in zweden, hij is echt gebouwd voor Zweden, heerlijke vakantie gehad mede door de Volvo.
Anne900
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 16.02.2016 - 09:28

De 2e keer dat m'n auto niet startte stond de auto gewoon aan de laadpaal dus dat ie het niet doet door een lege accu lijkt mij niet het geval...
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”