Achterhaalde apps in Sensus Connect: wanneer update?

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
stoerebink
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07

Hoi!

Ik rij sinds november 2015 in een V60 Plugin, met Sensus Connect. Daarvoor met veel plezier in XC60 gereden.
'k Had me vooral verheugd op de apps in het nieuwe Sensus Connect-systeem. Speciaal daarvoor een Rdio-abbonnementje genomen, omdat ik graag online muziek luister.

Maarja... Rdio (de tegenhanger van Spotify) is op de fles gegaan, en werkt sinds december niet meer.
En Stitcher (whatever that may be) werkt ook al niet, en zo nog wel meer apps.

Ik vind het nogal een nutteloos lijstje apps, waarvan alleen de TuneIn-app nog wel oké is.

Dus: Beesd gebeld met de vraag of er misschien snel een update komt, want van een auto van ruim 60k mag je toch verwachten dat ook dit onderdeel goed werkt. Daar wist men het niet, en dezelfde dag werd ik door mijn (vriendelijke) dealer gebeld. Ze hadden vanuit Beesd te horen gekregen dat ze moesten bellen. Maar ja: mijn dealer weet het ook niet natuurlijk. Slecht hoor.

Wie weet hier wel of er binnenkort een update komt voor de Apps? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om Spotify in de Sensus Connect te krijgen? Of een app als Parkmobile of Yellowbrick?

Groet, en dank vast voor 't reageren!
OB_V60_OR
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 24.05.2014 - 13:44

Helemaal met je eens. Enige applicatie die ik gebruik is Send to Car. Maar voor de rest zijn het eigenlijk nutteloze applicaties. Een applicatie als ParkMobile zou zeker een mooie aanvulling zijn, zoals ooit een beloofd was. Maar ik denk dat er weinig meer toegevoegd wordt en dat alle resources op nieuwe XC90,S90/V90 gezet worden :(
(2014) V60 D2 Ocean Race powershift, Ocean Race Blue II, off black leather, IntelliSafe
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Met Sensus Connected Touch is het precies hetzelfde. Allerlei beloftes bij de introductie die nooit zijn waargemaakt. Even wachten totdat Sensus Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt en daarna hoef je nooit meer de mislukte pogingen tot het ontwikkelen van een modern multimedia systeem te gebruiken. Je bedient dan gewoon je telefoon met je autodashboard.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Men weet binnen Volvo zeer weinig te vertellen over het Sensus systeem en eventuele updates. Ik zou op korte termijn niet rekenen op nieuwe apps.

Ik zou muziek streamen via je smartphone, wat gelukkig perfect werkt!
stoerebink
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07

Dank allemaal.
Wel teleurstellend van een merk als Volvo.

"Beesd" heeft, ondanks beloftes, ook niet teruggebeld. Slordig. Zeker ook omdat je toch een premium merk koopt. Hoeveel moeite is het danom je klanten met één belletje tevreden te houden....

Slechte manier van klantrelaties onderhouden. Past niet meer in 2016, vind ik.
Laatst gewijzigd door stoerebink op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Je bent toch teruggebeld door je dealer? "Beesd" praat liever niet met berijders. Daar zijn de dealers voor.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
stoerebink
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07

Toch gaat het allemaal onhandig en slordig hoor. Kafkaïaans.
2 weken geleden vraag ik dealer: "komt er een vervanging voor de Rdio-app die niet meer werkt". Dealer: weet ik niet.
1 week geleden bel ik Beesd: "De Rdio-app werkt niet meer, komt er nog vervanging?" Beesd: "we bellen u terug"
Gisteren: dealer: "We hebben een mail uit Beesd gekregen, met de boodschap: "Rdio werkt inderdaad niet meer".

Sjonge, jonge, jonge...
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik begrijp je frustratie. Had ik ook, maar went op een gegeven moment :D
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Deze wijze van communiceren is schijnbaar standaard in importeursland. Pon "communiceert" net zo. Kennelijk hebben ze met z'n allen op hetzelfde cususje gezeten...
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Ben het wel met je eens, het systeem is verkocht als veelbelovend en dat er veel apps bij zouden komen. Maar tot nu toe komen er weinig aanvullingen en zijn de apps echt waardeloos.
LaTiNo
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 06.08.2012 - 15:21

Het is echt altijd hetzelfde bij alle automerken, ze komen met een nieuw systeem en allerlei beloftes. Dan blijkt de helft niet lekker te werken en er komt nooit meer een echte update.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”