T8 batterij garantie

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

OGA244 schreef: Ik weet iets van restwaardes af, dus meen ik er wel iets van te kunnen zeggen
Zijn naam zegt iets over zijn standpunten.
Je ziet dat wel vaker met mensen die ergens fanatiek in zijn, sluiten zich af van de werkelijkheid en hebben altijd gelijk.
Kunnen zich doorgaans ook niet inleven in andersdenkenden, ook als blijkt dat diegene weet waar hij over praat en al een paar jaar Volvo 's verkoopt.
Ook als blijkt dat de auto van paps is waar ik mij afvraag wat de beweegredenen van paps zijn geweest om de Fulloption PIH aan te schaffen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
CO2clean
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 23.02.2015 - 13:22

Ja, ik vind het onderzoek voldoende representatief om te kunnen stellen dat elektrische auto's schoner zijn dan fossiele brandstof auto's. Wat zou volgens jou het grote verschil zijn tussen middenklasse auto's en een XC90 als het gaat om CO2 footprint en elektrisch rijden?

Als je een bron hebt voor alle geschonden regels door Tesla dan graag, ben heel benieuwd. Ik heb er nog niets over gehoord, maar dat zegt natuurlijk niet dat het niet gebeurt.

Een nieuw accupakket komt gelukkig niet zo vaak voor, maar voor alle producten geldt dat het soms misgaat. Elektromotoren daarentegen kwam wel vaker voor bij de 2013 modellen. Gelukkig lijkt het erop dat bij 2014 en recentere modellen dit niet meer zo vaak voorkomt.

De Tesla is zeker een alternatief voor fossiele brandstof auto's, zeker met het Supercharger netwerk. Dat je 400 km aflegt met 1,5 uur extra tijd is klinklare onzin. Ik kan dit niet eens beleefder omschrijven simpelweg omdat het onzin is. Je kunt prima 300 km rijden op een acculading, dan moet je ergens 100km laden. Dat duurt ongeveer 20 minuten (zeker met een vrij lege batterij).
Je kunt met minstens 80kW (waarschijnlijk meer) laden, dan laadt je zo'n 26 kWh in 20 minuten. Genoeg om de resterende 100 km met minstens 130 km/u te rijden. Dit alles is ruim genomen.

Ik weet niet welke ervaring jij hebt hiermee, maar die is duidelijk heel opmerkelijk als je beweert over 400 km 1,5 uur langer te moeten doen. Ik vind het niet leuk om bot te reageren, maar ik heb er een grote hekel aan als (niet enkel voor Tesla, maar voor alle elektrische auto's) dit soort misinformatie wordt verspreid.

Ik raad iedereen aan om het Teslaforum te lezen bij vragen omtrent volledig elektrische auto's met een fatsoenlijk bereik. Daar zul je ook lezen hoe gemakkelijk het volgens eigenaren is om lange afstanden af te leggen. Dit alles uiteraard om uiteindelijk goed geinformeerd te kunnen beslissen of je later een volledig elektrische Volvo/auto wilt kopen en waar je rekening mee moet houden.

EDIT: Ok, ik bijt: Ik ben zeker fanatiek als het gaat om CO2 en schonere mobiliteit. Maar wat ik mij afvraag is waarom jullie je afsluiten voor de werkelijkheid. Tot nu toe ben ik de enige met betrouwbare bronnen die mijn beweringen ondersteunen. Ik wil absoluut niet overkomen als fan van het ene of andere merk, vergeet ook niet dat over 5 jaar Volvo ook volledig elektrische auto's gaat maken. Iemand die al jaren Volvo's verkoopt hoeft niet perse verstand te hebben van elektrische auto's, integendeel het is zelfs de verwachting dat die persoon/personen relatief weinig weten omdat Volvo nog geen volledig elektrische auto's heeft.

De beweegredenen van mijn vader waren heel simpel, kosten. Daar is op zich niks mis mee, zeker als je bedenkt dat hij elektrisch van en naar zijn werk kan. Ik houd in Excel heel uitvoerig bij wat het verbruik is van de V60 en daaruit blijkt een verbruik van 2,6 l/100km + 11,7 kWh. Ik bereken daarbij ook de CO2 gebaseerd op de stroom die wij gebruiken icm zonnepanelen.

Nogmaals mijn excuses voor het (geheel) offtopic gaan. Daar heeft ook de topicstarter niks aan.
Laatst gewijzigd door CO2clean op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
196 Wh/km bij elek. ritten
76 gram CO2 per km (zonne energie)
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

diesel01 schreef:
OGA244 schreef: Ik weet iets van restwaardes af, dus meen ik er wel iets van te kunnen zeggen
Zijn naam zegt iets over zijn standpunten.
Je ziet dat wel vaker met mensen die ergens fanatiek in zijn, sluiten zich af van de werkelijkheid en hebben altijd gelijk.
Kunnen zich doorgaans ook niet inleven in andersdenkenden, ook als blijkt dat diegene weet waar hij over praat en al een paar jaar Volvo 's verkoopt.
Ook als blijkt dat de auto van paps is waar ik mij afvraag wat de beweegredenen van paps zijn geweest om de Fulloption PIH aan te schaffen.
+1. In plaats van argumenten aandragen kun je beter de tegenstander in diskrediet brengen. Veel effectiever.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

CO2clean schreef: Ja, ik vind het onderzoek voldoende representatief om te kunnen stellen dat elektrische auto's schoner zijn dan fossiele brandstof auto's. Wat zou volgens jou het grote verschil zijn tussen middenklasse auto's en een XC90 als het gaat om CO2 footprint en elektrisch rijden?
Kleinere accu's en minder material e.d. Kijk naar het assemblage proces van een Tesla, vooral gericht op alle belastingvoordelen, niet op milieu voordelen...
CO2clean schreef:Als je een bron hebt voor alle geschonden regels door Tesla dan graag, ben heel benieuwd. Ik heb er nog niets over gehoord, maar dat zegt natuurlijk niet dat het niet gebeurt.
Ik moet het iets nuanceren, het gaat om de staat Nevada, net over de grens van California. Het gaat er meer om dat de regels 'verbouwd' om ervoor te zorgen dat Tesla er maar komt met zo'n fabriek vanwege de werkgelegenheid:
Zie bijv. http://www.forbes.com/sites/joeharpaz/2 ... taxpayers/

Dus waar kiest Tesla voor mbt de plaats waar ze deze fabriek bouwen? Juist, daar waar ze de meeste dollars krijgen...
CO2clean schreef:Een nieuw accupakket komt gelukkig niet zo vaak voor, maar voor alle producten geldt dat het soms misgaat. Elektromotoren daarentegen kwam wel vaker voor bij de 2013 modellen. Gelukkig lijkt het erop dat bij 2014 en recentere modellen dit niet meer zo vaak voorkomt.
Maar het komt wel voor, veel te snel voor zo'n nieuw model...
CO2clean schreef:De Tesla is zeker een alternatief voor fossiele brandstof auto's, zeker met het Supercharger netwerk. Dat je 400 km aflegt met 1,5 uur extra tijd is klinklare onzin. Ik kan dit niet eens beleefder omschrijven simpelweg omdat het onzin is. Je kunt prima 300 km rijden op een acculading, dan moet je ergens 100km laden. Dat duurt ongeveer 20 minuten (zeker met een vrij lege batterij).
Je kunt met minstens 80kW (waarschijnlijk meer) laden, dan laadt je zo'n 26 kWh in 20 minuten. Genoeg om de resterende 100 km met minstens 130 km/u te rijden. Dit alles is ruim genomen.

Ik weet niet welke ervaring jij hebt hiermee, maar die is duidelijk heel opmerkelijk als je beweert over 400 km 1,5 uur langer te moeten doen. Ik vind het niet leuk om bot te reageren, maar ik heb er een grote hekel aan als (niet enkel voor Tesla, maar voor alle elektrische auto's) dit soort misinformatie wordt verspreid.
Heb je zelf ooit wel eens met een Tesla gereden en met name grotere afstanden? Ik spreek hier uit eigen ervaring en niet van papier van een teslaforum op internet. Met name de langere ritten naar Duitsland en Belgie, die kosten gewoon enorm veel extra tijd met zo'n ding. Ik verkondig geen onzin, maar simpelweg ervaring, knap dat jij mijn reistijd zo vanaf afstand zo kan beoordelen, hoe doe je dat?

Het rijden van een full-electric wagen houdt in dat je met een totaal andere mindset moet gaan autorijden, het is een beperking van de vrijheid van het rijden met een reguliere brandstof auto, en als je dat wil en kan accepteren, helemaal prima, maar mij zal je voorlopig niet in zo'n wagen zien.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Op Schiphol heeft men toch echt 15 Tesla's nodig om er 10 operationeel te hebben
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

IkeV70 schreef:
diesel01 schreef:
OGA244 schreef: Ik weet iets van restwaardes af, dus meen ik er wel iets van te kunnen zeggen
Zijn naam zegt iets over zijn standpunten.
Je ziet dat wel vaker met mensen die ergens fanatiek in zijn, sluiten zich af van de werkelijkheid en hebben altijd gelijk.
Kunnen zich doorgaans ook niet inleven in andersdenkenden, ook als blijkt dat diegene weet waar hij over praat en al een paar jaar Volvo 's verkoopt.
Ook als blijkt dat de auto van paps is waar ik mij afvraag wat de beweegredenen van paps zijn geweest om de Fulloption PIH aan te schaffen.
+1. In plaats van argumenten aandragen kun je beter de tegenstander in diskrediet brengen. Veel effectiever.
Ik zie geen tegenstander... :(
Ik stel alleen dat "CO2clean roept dat OGA244 niet weet wat restwaardes doen terwijl hij al een paar jaar auto's verkoopt.
Het fanatisme waarmee hij dat doet stoort mij, maar mss moet ik gewoon alles waar pih in voorkomt blocken.
Het lijkt mij idd dat de restwaarde op pih nihil is omdat ik als gebruikt koper juist deze auto's laat staan vanwege de techniek die zich imo nog steeds niet heeft bewezen.
Maar mss dat ze in het oosten een goede restwaarde geven.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27469
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Je moet zeker niet alle topics over PIH blocken maar na het lezen vaker je schouders ophalen en daarna even lekker een stukje rijden met je XC60.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

lint schreef: Je moet zeker niet alle topics over PIH blocken maar na het lezen vaker je schouders ophalen en daarna even lekker een stukje rijden met je XC60.
+1 8-)
CO2clean
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 23.02.2015 - 13:22

Het heeft geen zin voor mij om op iedere reactie te reageren. Ik begrijp uit de reacties dat sommige Volvo rijders open staan voor correcte informatie rondom elektrische auto's en sommige minder/niet. Dat respecteer ik. Daarom zal ik per direct jullie met rust laten en mij niet meer laten zien op dit forum.

Als tip voor komend jaar wil ik meegeven dat er een centrum is voor elektrische auto's in Rotterdam. Daar kun je proefritten maken in verschillende modellen en kennismaken met elektrisch rijden. Zie: http://www.ev-centrum.nl/

Ik wens iedereen een gelukkig en gezond 2016 toe!
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
196 Wh/km bij elek. ritten
76 gram CO2 per km (zonne energie)
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik vind het wel voorbarig om voordat je een auto koopt je zelfs al druk gaat maken dat na 8 jaar mogelijk een batterij slechts 55% capaciteit heeft en hiervoor Volvo al gaat afbreken..

Over die milieunormen heb ik een ander idee, in de jaren '70 was er ook al sprake van een olie te kort, we zijn nu 40 jaar verder en er worden nog vrolijk V8 en V12 motoren gebouwd en verkocht...ik rij lekker verder met mijn 5 cylinder Volvo's en geniet er elke dag van.

In Belgie werd door de vorige regering zonnepanelen massaal gesubsidieerd, tot absurdes toe met als gevolg dat vanaf 2016 elke Belg jaarlijks 100€ extra belasting moet betalen om de zonnepanelen subsidies te kunnen betalen....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Is er geen financieel voordeel meer te behalen is een milieuvriendelijkere auto ineens volledig oninteressant geworden, o.a. de kleine dieseltjes zijn ineens allemaal exit.

Ben voor veranderingen tbv ons milieu maar faliekant tegen idiote subsidies voor enkele zakelijke rijders
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

CO2clean schreef: Het heeft geen zin voor mij om op iedere reactie te reageren. Ik begrijp uit de reacties dat sommige Volvo rijders open staan voor correcte informatie rondom elektrische auto's en sommige minder/niet. Dat respecteer ik. Daarom zal ik per direct jullie met rust laten en mij niet meer laten zien op dit forum.
Als tip voor komend jaar wil ik meegeven dat er een centrum is voor elektrische auto's in Rotterdam. Daar kun je proefritten maken in verschillende modellen en kennismaken met elektrisch rijden. Zie: http://www.ev-centrum.nl/
Ik wens iedereen een gelukkig en gezond 2016 toe!
Ik zou een klein stukje toevoegen aan je post: ...op dit forum. Dit jaar. Oid :-)
Gewoon blijven komen hier, hoe meer meningen, hoe meer visies, des te beter.
En niet om 't een of ander, maar juist door scherp stellen kom je samen verder, zeker als we wat van elkaar kunnen slikken.
Soms lastig, maar zie het positieve ervan in, als iemand ergens een reactie opgeeft, geeft dat aan dat diegene geraakt is door wat er is geschreven of gezegd.
Goed 2016, en keep 'm posted!
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

OGA244 schreef: Is er geen financieel voordeel meer te behalen is een milieuvriendelijkere auto ineens volledig oninteressant geworden, o.a. de kleine dieseltjes zijn ineens allemaal exit.
Ben voor veranderingen tbv ons milieu maar faliekant tegen idiote subsidies voor enkele zakelijke rijders
Helemaal eens, de subsidies veroorzaken een scheefgroei en adhoc reageren. Ook bijstellen daarop gaat te langzaam (neem nu pas afschaffen, terwijl 6 jaar geleden de eerste boekhouders al in de Tesla roadster reden / Fiskers ed). Beter wat langere termijn visie, en daar dan subsidies inpassen, zodat het leidt tot datgene wat je voor ogen hebt. Alles even los van 't feit dat ik wel denk dat je ook door dit wat onbezonnen beleid een mindset change krijgt, mensen die anders niet plugin gingen doen het nu wel, en ik merk in mn omgeving dat dat vaak de zuinigste rijders zijn.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

OGA244 schreef: ... Ben voor veranderingen tbv ons milieu ...
Loze woorden, als je vervolgens tegen elk concreet initiatief bent. Als je een beter plan hebt om beweging in de automobieltechniek te krijgen dan subsidies voor zakelijke rijders dan horen we dat graag. Natuurlijk valt er van alles aan te merken op het huidige systeem. Het is het duur, oneerlijk verdeeld, etc. Maar dat auto's op termijn door iets anders dan benzine of diesel aangedreven moeten worden is evident. En de omslag kost geld, tijd, moeite, mislukte pogingen, vallen en opstaan.

Zoals @SRI ook al opmerkt: De huidige subsidieregelingen, hoe beroerd dan ook, hebben onmiskenbaar beweging gebracht in de ontwikkeling van electrisch aangedreven auto's.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27469
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

OGA244 schreef: Is er geen financieel voordeel meer te behalen is een milieuvriendelijkere auto ineens volledig oninteressant geworden, o.a. de kleine dieseltjes zijn ineens allemaal exit.

Ben voor veranderingen tbv ons milieu maar faliekant tegen idiote subsidies voor enkele zakelijke rijders
+1!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

IkeV70 schreef:
OGA244 schreef: ... Ben voor veranderingen tbv ons milieu ...
Loze woorden, als je vervolgens tegen elk concreet initiatief bent. Als je een beter plan hebt om beweging in de automobieltechniek te krijgen dan subsidies voor zakelijke rijders dan horen we dat graag. Natuurlijk valt er van alles aan te merken op het huidige systeem. Het is het duur, oneerlijk verdeeld, etc. Maar dat auto's op termijn door iets anders dan benzine of diesel aangedreven moeten worden is evident. En de omslag kost geld, tijd, moeite, mislukte pogingen, vallen en opstaan.

Zoals @SRI ook al opmerkt: De huidige subsidieregelingen, hoe beroerd dan ook, hebben onmiskenbaar beweging gebracht in de ontwikkeling van electrisch aangedreven auto's.
ja, die gebruikte auto's gaan ondertussen bij gebrek aan afzet (door afschaffing voordelen voor 2e kopers) naar o.a. oostbloklanden, tel uit je winst
jobonnie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.12.2015 - 20:01

BlackcurrantV70 schreef: Ik vind het wel voorbarig om voordat je een auto koopt je zelfs al druk gaat maken dat na 8 jaar mogelijk een batterij slechts 55% capaciteit heeft en hiervoor Volvo al gaat afbreken..
Wat ik misschien ben vergeten te vermelden: ik rijd zeer lang met dezelfde wagens: onze huidige wagens (Mercedes ML en CLK) zijn respectievelijk 14 en 15 jaar oud, en rijden eerlijk gezegd nog perfect voor hun leeftijd... ik zou er gerust nog 5 jaar mee verder kunnen.

Vandaar dat ik er dus moet van uitgaan bij de aanschaf van een T8 dat een 2e accu zeker nodig gaat zijn, en ik deze prijs dus moet mee incalculeren. 22000EUR voor een 9.2KW accu blijft voor mij nog steeds onredelijk duur.

Hoe meer ik er over denk, hoe meer ik me afvraag of een PIH uberhaupt gemaakt is om 10+ jaren mee te gaan... is toch een pak complexer dan een simpele diesel.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

waarom dan een T8 gekocht die veel duurder is als een T5 of een D5?
jobonnie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.12.2015 - 20:01

OGA244 schreef: waarom dan een T8 gekocht die veel duurder is als een T5 of een D5?
De T8 is nog niet gekocht he... een T8 Inscription 7 seater met de opties die ik voor ogen heb is ongeveer 13000EUR duurder dan een gelijkaardige D5. Dat prijsverschil heb k er voor over, maar indien ik de aanschaf van een 2e accu erbij tel wordt het een ander verhaal...
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

jobonnie schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Ik vind het wel voorbarig om voordat je een auto koopt je zelfs al druk gaat maken dat na 8 jaar mogelijk een batterij slechts 55% capaciteit heeft en hiervoor Volvo al gaat afbreken..
Wat ik misschien ben vergeten te vermelden: ik rijd zeer lang met dezelfde wagens: onze huidige wagens (Mercedes ML en CLK) zijn respectievelijk 14 en 15 jaar oud, en rijden eerlijk gezegd nog perfect voor hun leeftijd... ik zou er gerust nog 5 jaar mee verder kunnen.

Vandaar dat ik er dus moet van uitgaan bij de aanschaf van een T8 dat een 2e accu zeker nodig gaat zijn, en ik deze prijs dus moet mee incalculeren. 22000EUR voor een 9.2KW accu blijft voor mij nog steeds onredelijk duur.

Hoe meer ik er over denk, hoe meer ik me afvraag of een PIH uberhaupt gemaakt is om 10+ jaren mee te gaan... is toch een pak complexer dan een simpele diesel.

Niemand kan 15 jaar vooruit kijken, pak je een T8 en de batterij gaat 15 jaar mee ben je reuze gelukkig, pak je een D5 en na 10 jaar knapt de distributieriem onverwachts, heb je pech.

Als ik zo zou moeten rekenen om een auto te kopen kocht ik niets meer, alles kan stuk en je hebt eigenlijk maar 2 jaar garantie...

Een levenswijsheid die met de jaren komt, probeer te genieten van een auto en niet constant rekenen...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”