Ik zou voor de d5 gaan, een echte awd en simpelere techniekjobonnie schreef:De T8 is nog niet gekocht he... een T8 Inscription 7 seater met de opties die ik voor ogen heb is ongeveer 13000EUR duurder dan een gelijkaardige D5. Dat prijsverschil heb k er voor over, maar indien ik de aanschaf van een 2e accu erbij tel wordt het een ander verhaal...OGA244 schreef: waarom dan een T8 gekocht die veel duurder is als een T5 of een D5?
T8 batterij garantie
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12279
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8115
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
+ 1 tenzij binnen 10 jaar WO III uitbreekt en plots alle olievooraden op zijn .....OGA244 schreef:Ik zou voor de d5 gaan, een echte awd en simpelere techniekjobonnie schreef:De T8 is nog niet gekocht he... een T8 Inscription 7 seater met de opties die ik voor ogen heb is ongeveer 13000EUR duurder dan een gelijkaardige D5. Dat prijsverschil heb k er voor over, maar indien ik de aanschaf van een 2e accu erbij tel wordt het een ander verhaal...OGA244 schreef: waarom dan een T8 gekocht die veel duurder is als een T5 of een D5?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
De wereld waarin we nu leven wordt steeds turbulenter, het is daarom m.i. vrij zinloos voor een gebruiksartikel als een auto verder te kijken dan een paar jaar. Acht jaar verder is echt koffiedik kijken, denk maar eens maar eens acht jaar terug, wat zag alles er toen nog anders uit: nog geen bankencrisis, de huizenprijzen sprongen per jaar omhoog, nog (vrijwel?) geen hybride auto's, nog geen sjoemelsoftware.
Over 8 jaar: geen idee wat er dan aan de hand is.
Persoonlijk geloof ik niet dat hybride-oplossingen blijvertjes zijn, het is hooguit een tussen-technologie op weg naar full-electric - daar geloof ik ook wel in. Maar wil ik er daarom nu al eentje hebben? Nee zeker nog niet, laat de technologie eerst maar eens wat verder rijpen. Maar als het "rijp" is, is tegen die tijd is mijn XC60 al helemaal hopeloos ouderwets, dus zonder veel restwaarde, maar een hybride ook. Kortom: auto rijden kost geld.
Over 8 jaar: geen idee wat er dan aan de hand is.
Persoonlijk geloof ik niet dat hybride-oplossingen blijvertjes zijn, het is hooguit een tussen-technologie op weg naar full-electric - daar geloof ik ook wel in. Maar wil ik er daarom nu al eentje hebben? Nee zeker nog niet, laat de technologie eerst maar eens wat verder rijpen. Maar als het "rijp" is, is tegen die tijd is mijn XC60 al helemaal hopeloos ouderwets, dus zonder veel restwaarde, maar een hybride ook. Kortom: auto rijden kost geld.
C40 Ultimate Twin
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8115
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
We spreken weer af in dit topic in 2024
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- Swisskid
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 17.09.2014 - 18:42
- Locatie: Zug, Zwitserland
- Contacteer:
"Bij twijfel niet inhalen"...uhhh "aanschaffen" zou ik zeggen.. Als ik jou was zou ik de D5 kiezen. De batterij-techniek staat m.i. nog te duidelijk "in de kinderschoenen". Wat er met Diesel te gebeuren staat is ook mistig, wellicht kom je over een paar jaar geen grote stad meer in met een Diesel, maar de gok met een dure hybride vind ik nu nog te groot als het gaat om een privé aanschaf.jobonnie schreef:
De T8 is nog niet gekocht he... een T8 Inscription 7 seater met de opties die ik voor ogen heb is ongeveer 13000EUR duurder dan een gelijkaardige D5. Dat prijsverschil heb k er voor over, maar indien ik de aanschaf van een 2e accu erbij tel wordt het een ander verhaal...
Succes met je keuze...