Verbruik T8

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
DnA
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 24.09.2013 - 23:57
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Bij mij zitten de eerste 2000km er op. Gemiddelde staat nu op 6,0l.
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Tjonge. Al dat ijs aan de binnenkant. Dat is 30 jaar geleden dat ik daar last van had in mijn studentenauto. Ijs is water dus ook nog een berg vocht in de auto. Dat kan nooit goed zijn. ..
V70D5AWD
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 05.04.2011 - 08:33

Ik rijd altijd in AWD modus, minder reacties in aandrijflijn. Gemiddeld verbruik 1:11
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
Volvogel
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 25.06.2015 - 20:14

volgende de app: 6.9 op 100

veel snelweg km
pure en save modus handmatig combineren
11.000km
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

Keertje opscheppen: de app geeft het gemiddelde weer vanaf je laatste tripreset, de TM stand. Dus niet de totaalstand die je in bestuurdersdisplay ziet. Dus even resetten, volledig elektrisch rijden en voila! Je totaalkm staan erbij, dus niemand, behalve VOC diehards, die 't in de gaten hebben.
Andersom, wil je het echte verbruik over de totaalkm stand, dan kan dat, mits je niet je middendisplay hebt gereset of accu eraf hebt gehad. Ik zou 't graag anders zien, ergens een totaal vanaf 0, maar dat is er volgens mij niet. Tips welkom!
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Zo...bizar dat ijs, indien je een met leer opgezet dashboard hebt is dat ook direct geruïneerd.
Ik heb sinds kort een klein carport dat maakt net het verschil tussen wel of niet moeten krabben.
on topic op basis van de foto zou ik de auto gewoon lekker warm stoken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9878
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Vocht in de auto? Kan toch niet goed zijn toch?

Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik door gebruik vd standkachel ook wel vocht in de auto heb. (V70) De ramen heeeeelemaal achterin bevatten condens zodra ik in de ochtend in de auto stap. Geen idee of dat door de standkachel komt. Stoort me in ieder geval niet en is eigenlijk ook zo weer weg. Ik heb daar wel sunblinds zitten. Wellicht heeft dat er mee te maken.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Hans oet Twent schreef:Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik door gebruik vd standkachel ook wel vocht in de auto heb. (V70) De ramen heeeeelemaal achterin bevatten condens zodra ik in de ochtend in de auto stap. Geen idee of dat door de standkachel komt. Stoort me in ieder geval niet en is eigenlijk ook zo weer weg. Ik heb daar wel sunblinds zitten. Wellicht heeft dat er mee te maken.
Hebben wij ook. Komt door de standkachel denk ik.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

rsnhakan schreef:
Hans oet Twent schreef:Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik door gebruik vd standkachel ook wel vocht in de auto heb. (V70) De ramen heeeeelemaal achterin bevatten condens zodra ik in de ochtend in de auto stap. Geen idee of dat door de standkachel komt. Stoort me in ieder geval niet en is eigenlijk ook zo weer weg. Ik heb daar wel sunblinds zitten. Wellicht heeft dat er mee te maken.
Hebben wij ook. Komt door de standkachel denk ik.
Onzin, standkachel brengt geen vocht in de auto dat doen wij mensen. De ruit is koud en daar condenseert het. Verwarmen maakt dat het vocht verdampt en ventileren dat het verdwijnt.
Volvogel
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 25.06.2015 - 20:14

SRI schreef: Keertje opscheppen: de app geeft het gemiddelde weer vanaf je laatste tripreset, de TM stand. Dus niet de totaalstand die je in bestuurdersdisplay ziet. Dus even resetten, volledig elektrisch rijden en voila! Je totaalkm staan erbij, dus niemand, behalve VOC diehards, die 't in de gaten hebben.
Andersom, wil je het echte verbruik over de totaalkm stand, dan kan dat, mits je niet je middendisplay hebt gereset of accu eraf hebt gehad. Ik zou 't graag anders zien, ergens een totaal vanaf 0, maar dat is er volgens mij niet. Tips welkom!
Rittenlogboek downloaden.
Beetje excellen

In Decembe:r
3441,1 km gereden en 230,2 liter benzine verstookt.

Betekent 14,95 km op 1 liter benzine of 6,68 liter op 100 km
355,2 Kw verbruikt, en 107,0 gegenereerd (effectief dus maar 248 Kw 'getankt')

Al met al ben ik er niet ontevreden mee.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Niels, het komt dus door de standkachel die idd warme lucht in een ijskoude auto blaast.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

rsnhakan schreef: Niels, het komt dus door de standkachel die idd warme lucht in een ijskoude auto blaast.
Nee, de stand kachel verwarmt de lucht dat klopt, maar daardoor kan de lucht juist meer water bevatten en de kachel brengt geen water in. Zonder standkachel zou je ook condens zien aan de binnenzijde waarschijnlijk zelfs meer. Het is vocht wat nog in de auto zit cq wat je er in brengt als je er in stapt.

Een groot voordeel van een standkachel vind ik overigens niet eens zozeer dat de ruiten schoon zijn en de auto warm. Het grote voordeel is in mijn ogen dat de auto ook veel minder snel beslaan wanneer je instapt en door ademen vocht in de auto brengt.
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

In de Mitsu Outlander is er wel electrische verwarming. Ipv benzine. Zou het zo zijn dat Volvo dat niet heeft omdat je dan een bepaalde theoretische uitstoot niet zou halen? Bv doordat dat actieradius zou snoepen, waardoor bv de CO2 uitstoot boven de 49g/km zou komen (en dus de 7% van vorig jaar 14% zou zijn geworden)?
Gebruikersavatar
thavipah
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07

Dat is mijn vermoeden wel. Daarbij heb ik weleens gelezen dat elektrisch verwarmen zeer inefficient is. Dus een brandstofkachel zou verhoudingsgewijs meer rendement op moeten leveren.
DnA
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 24.09.2013 - 23:57
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Eerste 5000km zitten er op. Verbruik 5,9l per 100 km.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

DnA schreef: Eerste 5000km zitten er op. Verbruik 5,9l per 100 km.
Super resultaat. Maar blijkbaar wordt er veel geladen. Leuk dat het toch mogelijk is om dit verbruik te kunnen halen.
DnA
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 24.09.2013 - 23:57
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Er wordt inderdaad maximaal geladen. Ik rijd ook veel korte afstanden.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Kijk, bij dit soort gebruik komt die T8 enorm tot haar recht. Gek, maar ik zie de auto door de charmante uitstraling toch meer als een vrouw
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

vaudi schreef: Kijk, bij dit soort gebruik komt die T8 enorm tot haar recht. Gek, maar ik zie de auto door de charmante uitstraling toch meer als een vrouw
:-)
Ik heb na dik 8000 km toch ook een echt vrouwelijke waarde op de teller staan, iets minder dan 3,0 /100!
Ligt idd helemaal aan hoe je dagelijkse vervoersbewegingen zijn, en of je op bestemmingen kunt laden (kan verrassend vaak als je erom vraagt overigens!).
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 424
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Ik zou dolgraag volledig elektrisch willen rijden, overal en altijd. Alleen dat lukt (nog) niet. Hier is dat geen probleem, ik rij meer dan 70% van m'n ritten volledig elektrisch. Bij veel klanten kan ik laden.

Alleen in het buitenland is dat even anders. Probeer maar 'es met een elektrische auto naar Zuid Duitsland of zo te rijden, da's lastig. Met de caravan is het simpelweg onmogelijk. Zolang de e-traction nog niet verder ontwikkeld is, is een hybride een aardig alternatief. Ook op benzine blijft het verbruik beperkt, zolang je niet volgas wilt rijden. Maar de tank is gewoon beperkt, en dat is simpelweg irritant.

Ik 'zit' op 7,1 l/100km over 14K KM incl caravan en ritten naar Duitsland en Italié.
Laatst gewijzigd door Conradi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”