Verbruik T8
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24.09.2013 - 23:57
- Locatie: Oudenaarde
- Contacteer:
Bij mij zitten de eerste 2000km er op. Gemiddelde staat nu op 6,0l.
- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
Keertje opscheppen: de app geeft het gemiddelde weer vanaf je laatste tripreset, de TM stand. Dus niet de totaalstand die je in bestuurdersdisplay ziet. Dus even resetten, volledig elektrisch rijden en voila! Je totaalkm staan erbij, dus niemand, behalve VOC diehards, die 't in de gaten hebben.
Andersom, wil je het echte verbruik over de totaalkm stand, dan kan dat, mits je niet je middendisplay hebt gereset of accu eraf hebt gehad. Ik zou 't graag anders zien, ergens een totaal vanaf 0, maar dat is er volgens mij niet. Tips welkom!
Andersom, wil je het echte verbruik over de totaalkm stand, dan kan dat, mits je niet je middendisplay hebt gereset of accu eraf hebt gehad. Ik zou 't graag anders zien, ergens een totaal vanaf 0, maar dat is er volgens mij niet. Tips welkom!
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zo...bizar dat ijs, indien je een met leer opgezet dashboard hebt is dat ook direct geruïneerd.
Ik heb sinds kort een klein carport dat maakt net het verschil tussen wel of niet moeten krabben.
on topic op basis van de foto zou ik de auto gewoon lekker warm stoken.
Ik heb sinds kort een klein carport dat maakt net het verschil tussen wel of niet moeten krabben.
on topic op basis van de foto zou ik de auto gewoon lekker warm stoken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9878
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Vocht in de auto? Kan toch niet goed zijn toch?
Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik door gebruik vd standkachel ook wel vocht in de auto heb. (V70) De ramen heeeeelemaal achterin bevatten condens zodra ik in de ochtend in de auto stap. Geen idee of dat door de standkachel komt. Stoort me in ieder geval niet en is eigenlijk ook zo weer weg. Ik heb daar wel sunblinds zitten. Wellicht heeft dat er mee te maken.
Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik door gebruik vd standkachel ook wel vocht in de auto heb. (V70) De ramen heeeeelemaal achterin bevatten condens zodra ik in de ochtend in de auto stap. Geen idee of dat door de standkachel komt. Stoort me in ieder geval niet en is eigenlijk ook zo weer weg. Ik heb daar wel sunblinds zitten. Wellicht heeft dat er mee te maken.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15371
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Hebben wij ook. Komt door de standkachel denk ik.Hans oet Twent schreef:Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik door gebruik vd standkachel ook wel vocht in de auto heb. (V70) De ramen heeeeelemaal achterin bevatten condens zodra ik in de ochtend in de auto stap. Geen idee of dat door de standkachel komt. Stoort me in ieder geval niet en is eigenlijk ook zo weer weg. Ik heb daar wel sunblinds zitten. Wellicht heeft dat er mee te maken.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Onzin, standkachel brengt geen vocht in de auto dat doen wij mensen. De ruit is koud en daar condenseert het. Verwarmen maakt dat het vocht verdampt en ventileren dat het verdwijnt.rsnhakan schreef:Hebben wij ook. Komt door de standkachel denk ik.Hans oet Twent schreef:Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik door gebruik vd standkachel ook wel vocht in de auto heb. (V70) De ramen heeeeelemaal achterin bevatten condens zodra ik in de ochtend in de auto stap. Geen idee of dat door de standkachel komt. Stoort me in ieder geval niet en is eigenlijk ook zo weer weg. Ik heb daar wel sunblinds zitten. Wellicht heeft dat er mee te maken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 25.06.2015 - 20:14
Rittenlogboek downloaden.SRI schreef: Keertje opscheppen: de app geeft het gemiddelde weer vanaf je laatste tripreset, de TM stand. Dus niet de totaalstand die je in bestuurdersdisplay ziet. Dus even resetten, volledig elektrisch rijden en voila! Je totaalkm staan erbij, dus niemand, behalve VOC diehards, die 't in de gaten hebben.
Andersom, wil je het echte verbruik over de totaalkm stand, dan kan dat, mits je niet je middendisplay hebt gereset of accu eraf hebt gehad. Ik zou 't graag anders zien, ergens een totaal vanaf 0, maar dat is er volgens mij niet. Tips welkom!
Beetje excellen
In Decembe:r
3441,1 km gereden en 230,2 liter benzine verstookt.
Betekent 14,95 km op 1 liter benzine of 6,68 liter op 100 km
355,2 Kw verbruikt, en 107,0 gegenereerd (effectief dus maar 248 Kw 'getankt')
Al met al ben ik er niet ontevreden mee.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15371
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Niels, het komt dus door de standkachel die idd warme lucht in een ijskoude auto blaast.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Nee, de stand kachel verwarmt de lucht dat klopt, maar daardoor kan de lucht juist meer water bevatten en de kachel brengt geen water in. Zonder standkachel zou je ook condens zien aan de binnenzijde waarschijnlijk zelfs meer. Het is vocht wat nog in de auto zit cq wat je er in brengt als je er in stapt.rsnhakan schreef: Niels, het komt dus door de standkachel die idd warme lucht in een ijskoude auto blaast.
Een groot voordeel van een standkachel vind ik overigens niet eens zozeer dat de ruiten schoon zijn en de auto warm. Het grote voordeel is in mijn ogen dat de auto ook veel minder snel beslaan wanneer je instapt en door ademen vocht in de auto brengt.
- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
In de Mitsu Outlander is er wel electrische verwarming. Ipv benzine. Zou het zo zijn dat Volvo dat niet heeft omdat je dan een bepaalde theoretische uitstoot niet zou halen? Bv doordat dat actieradius zou snoepen, waardoor bv de CO2 uitstoot boven de 49g/km zou komen (en dus de 7% van vorig jaar 14% zou zijn geworden)?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24.09.2013 - 23:57
- Locatie: Oudenaarde
- Contacteer:
Eerste 5000km zitten er op. Verbruik 5,9l per 100 km.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24.09.2013 - 23:57
- Locatie: Oudenaarde
- Contacteer:
Er wordt inderdaad maximaal geladen. Ik rijd ook veel korte afstanden.
- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
vaudi schreef: Kijk, bij dit soort gebruik komt die T8 enorm tot haar recht. Gek, maar ik zie de auto door de charmante uitstraling toch meer als een vrouw
Ik heb na dik 8000 km toch ook een echt vrouwelijke waarde op de teller staan, iets minder dan 3,0 /100!
Ligt idd helemaal aan hoe je dagelijkse vervoersbewegingen zijn, en of je op bestemmingen kunt laden (kan verrassend vaak als je erom vraagt overigens!).
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Ik zou dolgraag volledig elektrisch willen rijden, overal en altijd. Alleen dat lukt (nog) niet. Hier is dat geen probleem, ik rij meer dan 70% van m'n ritten volledig elektrisch. Bij veel klanten kan ik laden.
Alleen in het buitenland is dat even anders. Probeer maar 'es met een elektrische auto naar Zuid Duitsland of zo te rijden, da's lastig. Met de caravan is het simpelweg onmogelijk. Zolang de e-traction nog niet verder ontwikkeld is, is een hybride een aardig alternatief. Ook op benzine blijft het verbruik beperkt, zolang je niet volgas wilt rijden. Maar de tank is gewoon beperkt, en dat is simpelweg irritant.
Ik 'zit' op 7,1 l/100km over 14K KM incl caravan en ritten naar Duitsland en Italié.
Alleen in het buitenland is dat even anders. Probeer maar 'es met een elektrische auto naar Zuid Duitsland of zo te rijden, da's lastig. Met de caravan is het simpelweg onmogelijk. Zolang de e-traction nog niet verder ontwikkeld is, is een hybride een aardig alternatief. Ook op benzine blijft het verbruik beperkt, zolang je niet volgas wilt rijden. Maar de tank is gewoon beperkt, en dat is simpelweg irritant.
Ik 'zit' op 7,1 l/100km over 14K KM incl caravan en ritten naar Duitsland en Italié.
Laatst gewijzigd door Conradi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription