hallo
ik zal me even eens kort voorstellen
ik ben pieter en ben 17 jaar en rijd met een volvo amazon van 1968
mijn pa heeft ook een amazon van 1967 die momenteel in de opmaak is (ik ben hieraan bezeg al het plamuurwerk en laswerk is gedaan staat al in de lak maar met de lak is iets misgelopen en hij moet nu terug gespoten worden en dan in elkaar gezet worden)
dit is mijn amazon
(momenteel 3 grondlaag plekjes wegens begingende roest)
ik heb dus het volgende probleem
als ik stil sta en ik vertrek dan klopt er iets vanachter aan de auto
als ik de handrem optrek en de koppeling snel laat komen en snel trug intrap dan klopt er iets aan de achter as. wat zou dit kunnen zijn ?
hij is van 1968 dus heeft een andere achteras bevesteging als die van voor 67
weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn ?
klop lawaai bij de achteras
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17725
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Zijn de kruiskoppelingen van de aandrijflijn nog wel O.K.? Als daar iets vast is gaan zitten, krijg je ook zo'n rottig bonkend geluid.
Is te controleren door de auto achter op bokken te zetten en gas geven. Een ander laten kijken of de aandrijflijn "zwabbert".
Is te controleren door de auto achter op bokken te zetten en gas geven. Een ander laten kijken of de aandrijflijn "zwabbert".
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
de cardan is er een tijd geleden onderuit geweest en de nodige kruiskoppelingen vervangen
dus dat kan normaal de oorzaak niet zijn
dus dat kan normaal de oorzaak niet zijn
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4494
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
dat soort klop- en tikgeluiden komen vaak uit de ophanging van de achteras en worden veroorzaakt door speling tgv versleten rubbers; als je rubbers vervangt, en dat geldt ook voor de voorwielophanging, kan ik je adviseren van dat kunststofspul te gebruiken; is iets duurder maar slijt nauwelijks meer en de wegligging wordt er een stuk strakker door
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4494
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
polyurethaan heet de vervanger voor rubber dacht ik, kijk maar eens op www.w-und-g.de onder produkten en dan ipd
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
de rubbers van de achteras zijn normaal allemaal nieuwe ,
ik heb de auto in gerestaureerde staat gekocht (hij was net af de bumpers ontbraken alleen nog)
en elk rubbertje was vernieuwt aan de auto
dus ook de rubbers van de achteras hier heb ik facturen van is bij de v44 erin geprest want dit moest geprest worden ofzo iets
ik heb al gedacht aan speling op de pon (zo noemen wij dat hier een pon )
dat is waar de cardan ingaat vanachter (achterbrug)
maar natuurlijk kan er ook iets mis zijn met zo'n nieuwe rubber
aan welke rubber denk je dan ? en hoe kan ik zien of het de die is ?
mvg pieter
ik heb de auto in gerestaureerde staat gekocht (hij was net af de bumpers ontbraken alleen nog)
en elk rubbertje was vernieuwt aan de auto
dus ook de rubbers van de achteras hier heb ik facturen van is bij de v44 erin geprest want dit moest geprest worden ofzo iets
ik heb al gedacht aan speling op de pon (zo noemen wij dat hier een pon )
dat is waar de cardan ingaat vanachter (achterbrug)
maar natuurlijk kan er ook iets mis zijn met zo'n nieuwe rubber
aan welke rubber denk je dan ? en hoe kan ik zien of het de die is ?
mvg pieter
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4494
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
is lastig om van afstand de diagnose te stellen; kan alleen maar adviseren de auto op de brug te laten inspecteren door een specialist danwel een specialist er naar te laten luisteren; weet je tenminste snel wat er aan de hand is
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
zelf hebben wij wel een brug maar het is een 2 palen brug en ik veronderstel dat ie het niet gaat hebben met de wielen van grond
een echte specialist in de buurt hebben we niet
de volvo garage van hier in de buurt zei zelfs dat het remcontact onder de pedaal zit .... en bleef hierbij ... tot we met onze auto bij de garage waren en hij met eigen ogen zag dat dit dus niet zo was
een echte specialist in de buurt hebben we niet
de volvo garage van hier in de buurt zei zelfs dat het remcontact onder de pedaal zit .... en bleef hierbij ... tot we met onze auto bij de garage waren en hij met eigen ogen zag dat dit dus niet zo was
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
ik heb ondertussen eens in de papieren gekeken van de onderdelen die vervangen geweest zijn tijdens de restauratie
silentbloc a as reactiest 66 aantal =2
en dan nog eens werkuren voor die rubbers erin te pressen ofzo iets ?
en dan het volgende factuur
silentbloc a as 67+/140 gr d aantal = 2
silentbloc a as am (phst 22 aantal = 2
silentbloc a as 67+ kl diablo aantal = 4
vangband amaz sedan (voor wat dient die juist ? dat de achteras niet te ver naar onder kan gaan als je in de lucht gaat ofzo ?)
dus als ik dit bekijk zijn alle rubbers van de ophanging achter nieuw
silentbloc a as reactiest 66 aantal =2
en dan nog eens werkuren voor die rubbers erin te pressen ofzo iets ?
en dan het volgende factuur
silentbloc a as 67+/140 gr d aantal = 2
silentbloc a as am (phst 22 aantal = 2
silentbloc a as 67+ kl diablo aantal = 4
vangband amaz sedan (voor wat dient die juist ? dat de achteras niet te ver naar onder kan gaan als je in de lucht gaat ofzo ?)
dus als ik dit bekijk zijn alle rubbers van de ophanging achter nieuw
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 13:52
De vangband houdt de achteras vast als de auto los komt van de grond. Hij 'vangt' hem op...pieter007 schreef:vangband amaz sedan (voor wat dient die juist ? dat de achteras niet te ver naar onder kan gaan als je in de lucht gaat ofzo ?)
Daar ziet het wel naar uit ja. Je kunt nog wel even checken of ze ook daadwerkelijk allemaal goed zijn. Ook moeten de bouten allemaal goed vast zitten, anders kunnen de binnenbussen van de rubbers bewegen (en kloppen).pieter007 schreef:dus als ik dit bekijk zijn alle rubbers van de ophanging achter nieuw
Geen overmatige speling in je differentieel?
Ben Flierman, Tinustechniek
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
speling in het differentieel hebben we ook al aan gedacht
maar hoe weet je of het té veel is ?
als je er aan voelt is er idd speling op .. maarja hoeveel mag dit zijn
als ik nog eens op de brug kan zal ik alle bouten nog eens natrekken en alle rubbers eens goed bekijken
maar hoe weet je of het té veel is ?
als je er aan voelt is er idd speling op .. maarja hoeveel mag dit zijn
als ik nog eens op de brug kan zal ik alle bouten nog eens natrekken en alle rubbers eens goed bekijken
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 20:11
Misschien wat laat, maar misschien heb je er wat aan:
Ik heb eens gehoord dat het kan dat de olievulplug in de achteras (pon?) te ver is aangedraaid. Misschien iets om te proberen? Zou in ieder geval een simpele oplossing zijn..
Ik heb eens gehoord dat het kan dat de olievulplug in de achteras (pon?) te ver is aangedraaid. Misschien iets om te proberen? Zou in ieder geval een simpele oplossing zijn..