Tikkende injectoren volvo 460 2.0 i autommat

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gym
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12.07.2014 - 07:14

Hallo,

Ik heb een volvo 460 2.0i automaat uit 1997. Benzine /Lpg G3 193000 kM (gas zit er nu 80000 kM in)
Hij rijd perfect alleen valt het me op dat de injectoren een tikkend geluid maken.(je hoort het als je naast of voor de auto staat)
Volgens de laatste eigenaar zijn dit de gasinjectoren en als ik hem op benzinen zet wordt het tikken inderdaad minder.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is bij een 2.01?
Ik heb zelf nog een volvo 440 1.8i en nog een 460 2.0i automaat op benzine en volgens mij heeft de 2.0i het niet..
Ga voor de zekerheid vanavond even luisteren of die het ook heeft anders kan ik de injectoren gewoon overzetten toch als die minder tikken of
is er een andere oplossing?
Kleppen zijn net gesteld en het hoort ook dat het echt uit de injectoren komt.(bonnen van de laatste 4 jaar onderhoud zitte erbij en als er wat was ging de vorige eigenaar er mee naar de dealer)
Dus verwacht niet echt dat het kwaad kan maar hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft of er wat meer over kan vertellen..
Zou het zonde vinden als er iets stuk zou gaan,want aardig lang lopen zoeken naar een knap exemplaar met automaat 2.0 en op G3.
Ze beginnen toch langzaam aan zeldzaam te worden in knappe staat dan.
Gym
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12.07.2014 - 07:14

Probleem opgelost.
Bij Garage Carbalt in Amsterdam geweest en het tikkende geluid hoort bij het type gasinjectoren wat 3 jaar gelden nog werd gebruikt en kan absoluut geen kwaad.
Dus ik kan met een gerust hart kilometers gaan maken .
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”