GROM AUDIO module

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
marent102
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.12.2013 - 10:45

Iemand enige ervaring met een GROM AUDIO BT3 module? Ik heb er 1 geinstalleerd in mijn C70 met sc-901 radio. Audio gaat prima vanaf iphone6 maar telefonie is moeizaam.
V70 MY 2001
V40 MY 2002
C70 cabrio II MY 2004
XC90 D5 MY 2007
XC60 D5 MY 2010
V60 PIH D6 MY 2014
XC60 TWIN ENGINE MY 2018
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Probleem met in melbus apparatuur geintegreerde telefonie oplossingen zijn legio.
Belangrijksten zijn;
1- andere audio requirements noodzakelijk bij gebruik telefoon (vraagt om andere bitrates/compressie etc)
2- je bent gedwongen telkens naar de cd source te verkassen alvorens je een gesprek op gang kunt brengen
3- microfoon wordt vaak op bezuinigd. Dunne draadjes met veel invloeden van buiten af, kunnen het gesprek ernstig storen.
4- de unit moet in staat zijn tussen 2 protocollen te switchen (A2DP en Handsfree). Dat gaat gewoon bij sommige software ontwikkelaars niet goed.


Oplossingen die je kunt uitvoeren;
1- zorg dat de draad van de microfoon RECHTS om naar boven loopt (links loopt er bizar veel bedrading en zitten veel modules waar je niet langs wil met je draadje)
2- zorg dat de microfoon midden boven wordt gemonteerd (dus NIET op de stijl), ookal heb je een dakraam, nog steeds midden boven monteren
3- kijk of er in je telefoon instellingen zijn te maken voor audio van telefoongesprekken over Bluetooth, zet deze waar mogelijk op 0 (default).
4- als er een foam kapje over de mic zit, verwijder die eens en controleer hoe dan het gesprek klinkt
5- maak instellingen op je radio zodanig dat een telefoongesprek goed doorkomt, maar daarna de instellingen op je telefoon zo (equalizer) dat de muziek via Bluetooth streaming ook nog ok klinkt.
6- kijk of je je iPhone 6 kunt laten afspelen via USB of Aux, zodat er geen Bluetooth switch gemaakt hoeft te worden.
Laatst gewijzigd door VolvoTech op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
emiel23
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 01.08.2014 - 10:39

Ik heb niet de beste ervaringen met grom, ik moet wel zeggen dat dat niet in een volvo maar in een bwm was.
Ik heb nu een mmmi systeem van Volvotech en dat werkt echt heel goed samen met parrot
alfa 33 1.4i
alfa 156 1.8ts
alfa 156 2.0jts
bmw e39 525i special edition
Volvo v50 2.4 summum 170pk
pscho-realm
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08.07.2015 - 18:01

emiel23 schreef: Ik heb niet de beste ervaringen met grom, ik moet wel zeggen dat dat niet in een volvo maar in een bwm was.
Ik heb nu een mmmi systeem van Volvotech en dat werkt echt heel goed samen met parrot


Kun je hier wat meer over vertellen? Werkt een iphone 6 ook via kabel?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bij de iMIV wel. Andere apparatuur alleen via bluetooth.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”