Ik ben er bang voor.

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
F.Wassink
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
Locatie: Helmond

Goedendag,

Na al mijn problemen die ik met mijn 480(turbo) heb gehad en nog steeds heb heb ik al heel veel dingen bekeken en vernieuwd.(zie mijn vorige inzendingen) Tot nu toe heb ik dus nieuwe bougies, luchtfilter, verdeelkap, rotor, bougiekabels, en alle leidingen gecontroleerd (vacuüm en lucht leidingen). En op advies ben ik nu dus bezig om een andere turbo te plaatsen. Nou ik kan je zeggen dat dat een hele klus is want je kunt er dus zowat niet bij. Ze adviseren om je hele blok eruit te halen maar dat zag ik niet zo zitten dus heb ik dat maar gelaten. Maar na veel gekloot heb ik de turbo er toch uit gekregen (vraag niet hoe maar hij is er uit) Ik kan niks bijzonders aan de turbo zien wat kapot zou kunnen zijn. De schoepen draaien soepel en er zit geen asociale speling op de as. Ik ben dus ook bang dat het hier ook dus ook niet aan ligt. Is het verstandig om ook de uitlaatspruitpakkingen te vernieuwen? Of zou dat hier ook niet mee te maken hebben dat mijn wagen niet lekker meer loopt.
De groeten

Freek
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Als je toch bezig bent zou ik alle pakkingen vervangen die je tegen komt :wink:

Ik denk alleen niet dat de uitlaatpakkingen je probleem zal oplossen deze hebben namelijk geen invloed op je compressie van cilinders en volgens mij ook niet op de turbodruk alleen qua geluidsniveau is het misschien aan te raden deze te vervangen als je de uitlaat los hebt gehad.
Gebruikersavatar
F.Wassink
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
Locatie: Helmond

He Bart,

Ik bedoel eigenlijk de uitlaatSPRUITSTUKpakkingen en de inlaat maar dat is 1 pakking. Wat een baggerzooi zeg om die in en uitlaat spruitstukken los te halen. Wie heeft dat zo verzonnen. Geen wonder dat ze adviseren om het blok eruit te halen. Ik ben er maar mee gestopt, Ik heb alle moeren los maar er zit nog een of ander beugeltje vast wat ook los moet en daar kan ik niet fatsoenlijk bij. Dus ik heb het al aardig gehad vandaag. Het zal ook nooit eens meezitten haha. Morgen weer met frisse tegenzin er tegen aan zullen we maar zeggen.
Heeft iemand enig idee wat ik allemaal nog meer los moet maken wil ik mijn in en uitlaatspruitstukken verwijderen.

Gr

Freek
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

F.Wassink schreef:Wie heeft dat zo verzonnen.
ja, daar moet je jarenlang voor gestudeerd hebben. :roll:
F.Wassink schreef:Heeft iemand enig idee wat ik allemaal nog meer los moet maken wil ik mijn in en uitlaatspruitstukken verwijderen.
zoek eens op het 850 forum, dit staat er allemaal beschreven.
Gebruikersavatar
F.Wassink
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
Locatie: Helmond

haha zeg dat wel ja,

Ik wordt er niet goed van.
Ik zal effe bij het 850 forum neuzen.

Gr

Freek
Gebruikersavatar
F.Wassink
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
Locatie: Helmond

Nee, niks op het 850 forum te vinden.
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

dat was snel gevonden op het 850 forum :P

Als ik mij niet vergis (heb een paar turbo blokkken gesloopt, hele tijd terug), is het 1 pakking met de inlaat, en hoef je alleen in- en uitlaatspruitstuk te verwijderen. En die moeren zitten altijd t*ring vast....
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”