startpagina weg android telefoon

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Mijn jong heeft weer wat. Na wat "gepiel" op zijn Samsung telefoon heeft hij per ongeluk zijn startpagina verwijderd. Als je de telefoon opstart komt er normaal een soort startpagina, met normaliter bovenin dat schuifscherm naar benden waar je bepaalde instellingen kunt doen: Wifi, Bluetooth, geluid, etc.

Na opstarten is zijn scherm helemaal zwart, met alleen die schuifscherm boven in.

Hij baalt en kan niets vinden op het grote www wat hem verder helpt. Maar wie hier heeft een idee wat te doen? Soft resetten helpt niet, net als een harde reset.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
mad2000
2nd Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26.08.2012 - 10:28

Hij heeft toch niet in de Android files een systeemdingetje weggegooid hoop ik..

Kun je nog wel de playstore vinden op de telefoon? ( via menu toets... middelste onderaan scherm).
Je zou eens kunnen proberen of een launcher uit de playstore het probleem oplost.

Bijv
Https://play.google.com/store/apps/deta ... flowerfree
Laatst gewijzigd door mad2000 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Om wat voor type Samsung gaat het?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
volvo355
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 14.10.2014 - 17:27

Om wat voor Samsung gaat het en weet je welke android erop staat? Je kunt hem rooten (nieuwe android erop) maar dit is wel heel drastisch.

Edit: Fredhead was me voor 8-)
Laatst gewijzigd door volvo355 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Jij bent in de war met flashen :)

Rooten is niets anders dan wat toestemmingen aanpassen zodat je dieper in het systeem wat dingen aan kan passen.

Zo uit mijn hoofd kan je zoon zijn toestel eens aan de pc hangen en via Samsung Kies proberen de boel te herstellen.
Alhoewel ik dat programma ook niet echt fantastisch zit, momenteel 5 pogingen aan het doen voor een update.... Binnenkort toch maar flashen denk ik, is eindelijk een CM versie uitgekomen voor mijn S5 Mini
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vandaag zijn we bij een telecomwinkel geweest en de medewerker wilde graag proberen om het besturingssysteem er weer op te zetten. Komende week word ik gebeld ...

Mijn jongen had inderdaad al een flash gedaan en nog wat kunstgrepen uitgehaald maar het heeft niet geholpen: scherm blijft zwart. Net als een zwart beeldscherm op je PC nadat je bent ingelogd. Alleen uitzetten was nog mogelijk.

Wordt vervolgd (Nee, geen Han Peekel).
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”