Verschil 2.0 en 2.0t??

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kijk op www.autoweek.nl, daar staat alle info die je nodig hebt
Volvo for life
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Het verschil tussen een turbo motor en een ongeblazen motor is heel groot. Het grote voordeel is dat ie al heel vroeg en heel lang veel koppel heeft. De 2.0T heeft dit en de T4 heeft dit extreem. Gewoon een dealer zoeken die er 1 te koop heeft staan en eens een proefritje maken, dan merk je het snel genoeg.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

menjo schreef:Het verschil tussen een turbo motor en een ongeblazen motor is heel groot. Het grote voordeel is dat ie al heel vroeg en heel lang veel koppel heeft. De 2.0T heeft dit en de T4 heeft dit extreem. Gewoon een dealer zoeken die er 1 te koop heeft staan en eens een proefritje maken, dan merk je het snel genoeg.
Alleen de andere versnellingsbak is al feest
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Precies, dat ook nog eens
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

menjo schreef:Precies, dat ook nog eens
Ikzelf zou een 2.0T boven een T4 prefereren, als het nat of glad is heeft een T4 een tractiegebrek, los van het gegeven dat een T4 op 98 octaan moet rijden
Gebruikersavatar
Bottleneck
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:04
Locatie: Dordrecht

Bedankt, ik heb de gegevens inmiddels gevonden. Kan een 2.0T gewoon op euro95 lopen? Binnenkort inderdaad een proefrit regelen, hopelijk is ie niet "afgetrapt"
VOLVO S40 1.9 T4
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bottleneck schreef:Bedankt, ik heb de gegevens inmiddels gevonden. Kan een 2.0T gewoon op euro95 lopen? Binnenkort inderdaad een proefrit regelen, hopelijk is ie niet "afgetrapt"
idd, een 2.0T kan op "goedkope" loodvrij
Gebruikersavatar
Bottleneck
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:04
Locatie: Dordrecht

Oke, dat scheelt dan weer in de kosten. Zijn er bij een turbo eigenlijk nog bijzondere dingen om tijdens proefrijden op te letten?
VOLVO S40 1.9 T4
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

Zorg dat de weg droog is :P

Zelfs met een 2.0T kom ik bij nat wegdek slecht van de plek.
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Altijd stukje laten rollen dan pas gas erop in de regen als je een sprintje trekt ;)

Waar je moet opletten? Kijk of er olie om de turbo of motorblok is, kijk in de koelvloeistof of er olie is dat duid op lekke kop pakking. Kijk in het onderhoud boek wanneer distributieriem vervangen is. Ga vol in de ankers om ABS te testen, als het werkt voel je het aan de pedaal. Mooiste is een drukmeter om te kijken of de Turbo genoeg druk opbouwt tijdens rijden, bij een 2.0T moet de turbo 0.5bar leveren en als de motor stationair draait moet het vacuüm tussen –0,5 en –0.6 bar zitten dit duid op dat je geen lekkage in je inlaat systeem hebt.

Als de auto airco heeft controleer of het goed koelt, met deze weer duurt het wel 20 a 30 minuten wil het een beetje koelen.

Tijdens rijden geen geluid zoals radio om te horen of de wiellagers nog goed zijn.

Er zijn zeker dingen die ik vergeet, maar met een beetje logisch nadenken kom je wel.

Succes!
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Gebruikersavatar
Renkel
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
Locatie: Dr88.
Contacteer:

S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Gebruikersavatar
Bottleneck
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:04
Locatie: Dordrecht

Bedankt voor de tips mensen, ik zal erop letten!
VOLVO S40 1.9 T4
zillion
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 18.07.2005 - 18:40
Locatie: Uden

De T4 heb ik moeten leren rijden, ivm tractie.

Maar zoals ik het al eerder heb beschreven is het iedere keer feest als ik rij.

Dat ik ron 98 moet tanken maakt mij niet echt uit, want mijn T4 heb ik met mijn hart gekocht (wat niet altijd slim is), en dan neem je dat voor lief.

zo heeft ieder zijn mening en oordeel :)

en ik zou zo weer een T4 kopen :wink:
as finishing touch, God created the dutch in an S60 T5
Gebruikersavatar
Bottleneck
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:04
Locatie: Dordrecht

zillion schreef:De T4 heb ik moeten leren rijden, ivm tractie.

Maar zoals ik het al eerder heb beschreven is het iedere keer feest als ik rij.

Dat ik ron 98 moet tanken maakt mij niet echt uit, want mijn T4 heb ik met mijn hart gekocht (wat niet altijd slim is), en dan neem je dat voor lief.

zo heeft ieder zijn mening en oordeel :)

en ik zou zo weer een T4 kopen :wink:
het is altijd een strijd tussen hart en verstand :D Eigenlijk is het veel voordeliger als ik ga dieselen, per maand rij ik zo'n 3000 km, maar ja, benzine vin dik gewoon lekkerder rijden, en zeker als het een turbo wordt
VOLVO S40 1.9 T4
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Bottleneck schreef:
zillion schreef:De T4 heb ik moeten leren rijden, ivm tractie.

Maar zoals ik het al eerder heb beschreven is het iedere keer feest als ik rij.

Dat ik ron 98 moet tanken maakt mij niet echt uit, want mijn T4 heb ik met mijn hart gekocht (wat niet altijd slim is), en dan neem je dat voor lief.

zo heeft ieder zijn mening en oordeel :)

en ik zou zo weer een T4 kopen :wink:
het is altijd een strijd tussen hart en verstand :D Eigenlijk is het veel voordeliger als ik ga dieselen, per maand rij ik zo'n 3000 km, maar ja, benzine vin dik gewoon lekkerder rijden, en zeker als het een turbo wordt
Ooit eens met een D5 gereden? Dit raad ik je toch eens aan, dan merk je dat diesel echt niet onder hoeft te doen voor benzine. Ik denk dat menig D5 rijder het hier mee eens is.
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
zillion
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 18.07.2005 - 18:40
Locatie: Uden

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat nog niet gereden heb ivm enige afkeer heb tov Diesel (stinken, roken en na het tanken die vervelende diesellucht aan je handen als je niet heb uitgekeken. En die buitensporige wegenbelasting die je betaald voor een diesel.

Misschien in de toekomst, maar nu ff niet. :smilebox:
as finishing touch, God created the dutch in an S60 T5
Gebruikersavatar
Bottleneck
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:04
Locatie: Dordrecht

the fonz schreef: Ooit eens met een D5 gereden? Dit raad ik je toch eens aan, dan merk je dat diesel echt niet onder hoeft te doen voor benzine. Ik denk dat menig D5 rijder het hier mee eens is.
Die eer heb ik nog niet gehad, maar dat zit er qua kosten ook voorlopig nog niet even in. Dan zsou het voor mij toch echt nog een D of een TD van een wat ouder model worden, en dat zie ik niet echt zitten
VOLVO S40 1.9 T4
Gebruikersavatar
Bottleneck
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:04
Locatie: Dordrecht

zojuist de proefrit voltooid, de verschillen zijn inderdaad goed merkbaar zoals jullie zeiden! Voor je het weet zit je op de 80 enm de eerste keer maximaal acceleren is wel even wennen vergeleken met de ongeblazen 2.0 :) De auto was verder ookj prima in orde. Jammergenoeg konden we het alleen niet eens worden over de (inruil)prijs, helaas. Ik weet iig wel dat de volgende auto een turbo wordt (en dat je dan wat nauwkeuriger de snelheidsmeter in de gaten moeten houden :lol:
VOLVO S40 1.9 T4
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

een volvo met turbo kopen,is da niet handiger? :)
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”