iPhone 5S & Belsimpel.nl

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Goedemiddag,

Ik ga morgen een nieuwe telefoon halen..heb nu een Galaxy S3, prima toestel, maar wel cheap behuizing en dito geluidskwaliteit. M'n vrienden zweren allemaal bij iPhone, ik ben bang de twee extra toetsen onderop te gaan missen.. Is de meerprijs het nog waard vinden jullie? De nieuwste Samsung is per maand nog altijd 10€ goedkoper dan de niet-nieuwste Apple, de 5S (de 6 vind ik niet mooi en te duur).

Via belsimpel.nl krijg ik een lager maandtarief dan bij verlenging bij KPN; bij die laatste beweren ze echter dat KPN klanten 'voorrang' zouden krijgen op het netwerk (bellen/internetten) :-/??? Kan dat technisch überhaupt?

Ik snap er weinig meer van..
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik snap niet waarom die Apple producten zoveel duurder moet zijn. Briljante marketing van Apple, ze maken het begeerlijk maar niemand weet waarom. Nnet als MacD; iedereen wil het maar eigenlijk is het niet te vr^ten. Heb een Nokia Lumia windows en ben helemaal happy. Heb ook een iPad via het werk en kan daar niet aan wennen. Zeker inderdaad die ene knop. Daarbij zoveel zaken die voor een Apple-ervaringsdeskundige vast als super gezien worden maar voor een Apple-nitwit is het gewoon onbegrijpelijk. Kunnen al die vrienden met appeltjes je uitleggen waarom je de Samsung moet laten schieten? En dan niet 'omdat je het gewoon moet doen' maar echt met argumenten en vergelijkingen? 'Het werkt gewoon lekker' is imho geen steekhoudend argument want dat doet die Samsung ook. Waarschijnlijk kunnen ze niet en denk dan nog eens aan mijn opmerking over de marketing. Het kost je wel 120 per jaar extra...
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Exact..! Maar..als ik na anderhalf jaar verleng, en die iPhone wil verkopen..ze zijn wel waardevast.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja dat is natuurlijk even het verschil. Koop je een iPhone 6 van 700 euro en verkoop je die een jaar later, dan is dat zeker nog geld waard. 3-400 euro. Maar als ik na een jaar een Lumia 925 weg doe schrijf ik 100 euro af.

Ik zou lekker bij Belsimpel de Lumia 830 nemen, scheelt je nog eens een tientje per maand!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
inbedrijf
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 14.05.2012 - 11:21

Tja de eeuwige discussie.... Ik heb beide op dit moment een nexus 5 en een iphone 5. En ik kan maar niet wennen aan het android systeem. Als eerste baal ik altijd van de traagheid hoe zo'n apparaat een foto maakt. (ik heb bengel van 16 maanden en als ik een foto wil maken van actie die hij uithaalt, moet je camera snel zijn) Daarnaast vind ik de batterij duur van de iphone onvoorstelbaar goed, de nexus moest ik op een dag vaker aan de lader legen, de iphone daarin tegen misschien 1 keer op een dag.

ik zal niet snel weer een Android toestel aanschaffen.

en Paul geeft een goed alternatief, enige nadeel is dat het keuze aan apps wat beperkt is op windowsphone.
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Dat valt ook wel weer heel erg mee, die apps. Net wat voor jou echt van belang is. Nogmaals, ben happy met de Lumia 925. Snel ding, overzichtelijk en nette foto's. Ook snel genoeg, als ik het met de Samsung van mijn vrouw vergelijk retesnel. Maar het is een telefoon, geen fototoestel. Maar ik heb nog nooit gedacht (derde Lumia) 'Nou dit is nu een app die ik echt mis'
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Meeste applicaties draaien op zowel aaifone en android.
Ik heb zowel de adroid als Apple besturing systemen gebruikt en aan beide valt te wennen.

Bij de android telefoontjes heb je wel wat meer keuze vrijheid in wat voor toestel je neemt, als je alleen gebeld wilt worden kan je al vrij makkelijk en simpel een goedkoop toestelletje nemen, al heeft dit wel weer consequenties dat ie wat trager kan zijn dan al zijn grotere vriendjes.

Het ligt er ook net aan welke versie van android ze er op gekwakt hebben aangezien hier best nog wel heel wat verschil in zit.
Kwaliteit van de telefoons is ook divers. Ben jaren tevreden geweest met een simpele HTC wildfire, die werkelijk olie, koelvloeistoffen en valpartijen van 2 hoog uit een auto stelling (sloperij) overleefde. Al was het ding soms niet helemaal vooruit te branden, het ding deed wat ie moet doen.

Hierna heb ik een 2e hands iphone 4 aangeschaft (sim only lekker goedkoop). tuurlijk moet je even wennen aan dat systeem en de back knopjes onderin. de icoontjes zitten op een andere plek net als de instellingen... en toch....... is prima aan te wennen na verloop van tijd.

Ding is wel wat degelijker gebouwd, al wil deze ook prima stuk trouwens, en aangezien ze die dingen graag uit glas maken (frontje) houd ik dat ding op de sloop angstvallig in mijn broekzak... als deze naar bene klettert weet ik zeker dat het scherm te barsten valt.

Wel heb ik de indruk dat ze wat stabieler lopen dan de android versies, en aangezien ik m'n toestel ondertussen wel zat ben (na 4 jaar) weet ik ook nog niet wat ik ga nemen... android gebakje of toch maar weer een iphone (5 of zo)
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ok...dank voor de info en ervaringen...maar wie weet of het belsimpel verhaal klopt??? Hier om de hoek zit ook een Cool & Blue, een hele prettige zaak waar ik ook eens mn licht zal opsteken
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

zucht.....
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Coolblue is niks mis mee, maar belsimpel ook niet hoor
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Als het van oorsprong een KPN abbo is, waarom zou je dan geen prioriteit krijgen bij het gebruik maken van bijv. data?

Wat ik wel weet is dat Hi klanten (onderdeel van KPN) wel "later" aan de beurt komen wanneer zij gebruik maken van het KPN netwerk. Nu vraag ik me af of je er in de praktijk iets van gaat merken.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Nou een mede forumlid van ons heeft ooit, 3 jr geleden, mij geadviseerd een I-Phone 4S te nemen. ;-)
Ik heb nu de 2e I-Phone 5S inmiddels en wil voorlopig niet meer anders. Mijn oude 4S is overgegaan naar mijn Tienerdochter, de andere Tienerdochter heeft nu ook een gebruikte 4S gekocht en ook zij willen niets anders meer.
Tis een mooi marketing instrument dat Apple maar het werkt ook verdomd goed.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het verhaal met Apple is natuurlijk simpel: begeerte opwekken en net iets te weinig producten op voorraad hebben zodat mensen in de rij liggen.

Maar zie die telefoons maar als een Zwitsers zakmes. De Samsungs, Nokia's en de weet-ik-veel's hebben veel mogelijkheden (nagelvijl, kniptang, tandenstoker, schaar, zoetvijl, knipper, schroevendraaier, et cetera) maar is soms een beetje roestig. De Appel daar aantegen ziet er gelikt uit en werk prima. Alleen blijkt achteraf dat er alleen een schroevendraaier en een schaar in te zitten ...

Wij maken tegenwoordig gebruik van digitale werkbonnen en dat doen we op een Samsung. Een collega gebruikt een iPad ... En die baalt want bijna niets werkt en iedere keer heeft hij fouten in zijn werkbonnen.

Maar ga vooral eerst kijken of het toestel van je keuze wel goed werkt zoals jij wilt. Maar ga niet iets kopen "omdat een ander dat ook heeft" .
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Msuidgeest schreef: Het verhaal met Apple is natuurlijk simpel: begeerte opwekken en net iets te weinig producten op voorraad hebben zodat mensen in de rij liggen.

Maar zie die telefoons maar als een Zwitsers zakmes. De Samsungs, Nokia's en de weet-ik-veel's hebben veel mogelijkheden (nagelvijl, kniptang, tandenstoker, schaar, zoetvijl, knipper, schroevendraaier, et cetera) maar is soms een beetje roestig. De Appel daar aantegen ziet er gelikt uit en werk prima. Alleen blijkt achteraf dat er alleen een schroevendraaier en een schaar in te zitten ...

Wij maken tegenwoordig gebruik van digitale werkbonnen en dat doen we op een Samsung. Een collega gebruikt een iPad ... En die baalt want bijna niets werkt en iedere keer heeft hij fouten in zijn werkbonnen.

Maar ga vooral eerst kijken of het toestel van je keuze wel goed werkt zoals jij wilt. Maar ga niet iets kopen "omdat een ander dat ook heeft" .
Eensch! Niets aan toe te voegen..... :D
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ik merk dat dit draadje wat irritatie opwekt..dat was geenszins de intentie! Ik ben geen Apple 'adept', ik heb er ook niets tegen.. En ben ook niet heel gevoelig voor wat anderen van zoiets triviaals als een telefoon vinden.. Ik kijk gewoon nuchter naar de feiten maar weet voldoende nu; Android is idd traag met foto maken en versturen, stoort mij ook.

Ik wil gewoon een degelijk en stabiel toestel, en ga morgen naar Cool & Blue om de keuze te maken. Heb daar al vaker uitstekend advies gekregen, en laat dat ook meewegen.

Dank voor de bijdragen!
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Vraag dan ook eens naar die Lumia 830!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Coolblue is een fijne organisatie. En inderdaad, kijk ook eens naar de Lumia :) Met kunststof scherm dus barsten zal niet zo snel gebeuren.

Mark, waaruit maak jij op dat een Lumia wat roestig is? Ik heb nu een iPad en ik vind dat ding traag.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
inbedrijf
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 14.05.2012 - 11:21

@Msuidgeest ik denk dat jullie een applicatie gebruiken om digitale werkbonnen te maken. En ik denk dat de partij die die applicatie gemaakt heeft, niet heeft nagedacht dat er misschien ook mensen zijn die geen android toestel gebruiken.....

Ik snap best dat je niet alles kan ondersteunen, maar je applicatie alleen maar werkend maken op Android is een beetje 2003
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Msuidgeest schreef:Het verhaal met Apple is natuurlijk simpel: begeerte opwekken en net iets te weinig producten op voorraad hebben zodat mensen in de rij liggen.
Voorraad is na de introductie/opstart periode m.i. gewoon op peil, met normale leveingsperiodes. Dat mensen voor nieuwe producten in de rij liggen komt vooral door de marketingtruc met een grootse introductie happening. Zou Samsung (of andere fabrikant) dat ook doen ipv de vrij geruisloze introductie, denk ik dat ook daar mensen voor in de rij gaan liggen. (Maar dat kan bijna niet omdat dat dan weer na-aperij is)
Msuidgeest schreef:Maar zie die telefoons maar als een Zwitsers zakmes. De Samsungs, Nokia's en de weet-ik-veel's hebben veel mogelijkheden (nagelvijl, kniptang, tandenstoker, schaar, zoetvijl, knipper, schroevendraaier, et cetera) maar is soms een beetje roestig. De Appel daar aantegen ziet er gelikt uit en werk prima. Alleen blijkt achteraf dat er alleen een schroevendraaier en een schaar in te zitten ...
Ik snap je punt, maar ben het niet eens met je vergelijking. Ik zou het meer zo willen stellen, de opties op de verschillende "zakmessen" zijn gelijkwaardig, maar de een volgt het metrische (mm, cm, etc) en de ander het imperiale (inch, foot, etc.) systeem.....
Msuidgeest schreef:Wij maken tegenwoordig gebruik van digitale werkbonnen en dat doen we op een Samsung. Een collega gebruikt een iPad ... En die baalt want bijna niets werkt en iedere keer heeft hij fouten in zijn werkbonnen.
Zie hier boven, hij probeert dus waarschijnlijk met zijn imperiale set de metrische schroeven aan te draaien....
Msuidgeest schreef:Maar ga vooral eerst kijken of het toestel van je keuze wel goed werkt zoals jij wilt. Maar ga niet iets kopen "omdat een ander dat ook heeft" .
Daar ben ik het op zich natuurlijk helemaal mee eens, maar met een paar minuten (of net wat langer) testen is het moeilijk om voldoende gevoel te krijgen voor het ander systeem.

Verder heb ik een nu aantal Apple producten, ik ben er erg tevreden over. Maar ik heb ook wel wat ervaring met Android gestuurde apparaten. Ze hebben beide hun pro's en con's.
Apple werkt erg intuïtief met relatieve eenvoud, waardoor het soms wat zoeken of lastig is iets te doen of in te stellen wat 'buiten die eenvoud' valt.
Android is wellicht completer, maar daardoor ook complexer en minder logisch, waardoor soms juist weer zoeken of lastig is de juiste functie, toepassing of instelling te vinden...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

kan je na gaan hoe persoonlijk het is. Ik mis die intuïtie om met Apple aan de gang te gaan...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”