Hey,
Na een paar maanden als dagelijkse auto erin gereden te hebben weet ik dat ik nu een betrouwbare auto heb. Binnenkort wordt deze oldtimer (in België) en dan wil ik hem ook hobbymatig gaan rijden. Tot die tijd heb ik hem even van de weg af gezien ik nog andere auto's heb.
De auto komt van de 1e eigenaar, en inmiddels 140.000 km. Dealer onderhouden , en gaat als de brandweer.
Een lijstje van de opties :
- mistlichten voor
- ABS !
- Elektrische ramen
- Elektrische spiegels
- Elektrisch zonnedak
- Boordcomputer
- Turbodruk meter
- Oliedruk meter
- Centrale deurvergrendeling
- Remschijven rondom
Verder veel leuke kleine dingen. Een lampje in de sleutelgaten , leeslampjes in de achterste hemel handvatten. Best een luxe auto, zeker voor het geld.
Met een aantal vrienden zijn we nog naar Frankrijk ermee gegaan , de Nurburgring en duitse autobahn ook al.
Ondanks dat er goed voor gezocht is heeft hij nog wat liefde nodig.
- De koppeling en distributie dient vervangen te worden
- Roestmonstertje heeft toegeslagen , voornamelijk de rechter wielkast/dorpel hoek.
- Achterdemper is slecht
Nu heb ik zelf een fijne werkplaats waar ik dit allemaal ga doen , maar ik wil me eerst verdiepen in aftermarket spul. Zo mag het vliegwiel worden afgedraaid , er een race koppeling in komen en zullen de remmen en demping voor racegebruik ook beter nieuw gezet worden.
Ik las al eens dat je de motoren veilig tot 160 pk kunt opvoeren. Ook daar wil ik me in verdiepen. Hij hoeft niet heel veel km's te draaien of zuinig te zijn , maar het zou fijn zijn als hij een beetje betrouwbaar blijft voor ritjes van en naar de Nurburgring.
Al met al zoek ik dus een compromis tussen investeren en verbeteren.
Jullie mogen mij adviseren in overwegingen
Grtz,
Levi
1990 Volvo 460 1.7 Turbo
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24371
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mooie auto!
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Volvo-sport
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14.12.2014 - 22:39
- Locatie: Espel
Heb nog wel een goede tussenpijp voor een 440 turbo. Is zonder demper. Dus dan mis je een middendemper zeg maar.
Afgedraaid vliegwiel ben ik ook mee bezig.
Afgedraaid vliegwiel ben ik ook mee bezig.
[bcolor=#FFFFFF]Volvo C30 1.6 R-Design Wit MY10[/bcolor]
[bcolor=#BF0000]Volvo 854 T-5 Rood Alter 1,5[/bcolor]
[bcolor=#000000]Volvo C30 1.6 R-Design Zwart MY08[/bcolor]
[bcolor=#0000FF]Volvo 440 1.7 Turbo Blauw voor Autosport.[/bcolor]
[bcolor=#BF0000]Volvo 854 T-5 Rood Alter 1,5[/bcolor]
[bcolor=#000000]Volvo C30 1.6 R-Design Zwart MY08[/bcolor]
[bcolor=#0000FF]Volvo 440 1.7 Turbo Blauw voor Autosport.[/bcolor]
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28.05.2014 - 12:44
Achterdemper moet ik inderdaad iets mee, dus de middendemper moet eraan geloven. Nu denk ik erover de middendemper inderdaad weg te laten , en alleen een nieuwe demper te plaatsen. Is het een nieuwe wat je hebt liggen ? Zo ja, pb graag
- Volvo-sport
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14.12.2014 - 22:39
- Locatie: Espel
Demper is niet nieuw, maar nog geen half jaar gebruikt.
[bcolor=#FFFFFF]Volvo C30 1.6 R-Design Wit MY10[/bcolor]
[bcolor=#BF0000]Volvo 854 T-5 Rood Alter 1,5[/bcolor]
[bcolor=#000000]Volvo C30 1.6 R-Design Zwart MY08[/bcolor]
[bcolor=#0000FF]Volvo 440 1.7 Turbo Blauw voor Autosport.[/bcolor]
[bcolor=#BF0000]Volvo 854 T-5 Rood Alter 1,5[/bcolor]
[bcolor=#000000]Volvo C30 1.6 R-Design Zwart MY08[/bcolor]
[bcolor=#0000FF]Volvo 440 1.7 Turbo Blauw voor Autosport.[/bcolor]
- robinblack
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.11.2013 - 01:56
Erg nette Volvo heeft u.
Robin
Robin
Rijdt nu: Volvo S60 T5 '01
Had: Volvo 460 Turbo '91
Had: Volvo 460 Turbo '91