problemen met laadlocaties in VOC

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
dannyl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22.02.2012 - 09:23

Herkennen jullie dit probleem? Ik ben hierover al enige tijd in contact met Volvo, maar nog steeds geen oplossing.

In VOC app staan je laadlocaties. Hier kan ik niets meer aanwijzigen als bijvoorbeeld de naam, herinnering of uitgesteld laden. Wanneer ik iets wijzig, en ik kom een tel later op de deze plaats, staat de oude informatie er weer. Ook de knop om het uitgestelde laden te annuleren werkt niet. Erg vervelend omdat ik hem een keer op 23.00uur heb ingesteld en dit dus niet meer kan wijzigen.

app verwijderd. Zelfs een nieuwe ID aangemaakt. Alle informatie blijft hetzelfde. Weet iemand waar de informatie wordt opgeslagen? is dit op de server van Volvo? of (wat ik vermoed) in de V60 zelf.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

dannyl schreef: Herkennen jullie dit probleem? Ik ben hierover al enige tijd in contact met Volvo, maar nog steeds geen oplossing.

In VOC app staan je laadlocaties. Hier kan ik niets meer aanwijzigen als bijvoorbeeld de naam, herinnering of uitgesteld laden. Wanneer ik iets wijzig, en ik kom een tel later op de deze plaats, staat de oude informatie er weer. Ook de knop om het uitgestelde laden te annuleren werkt niet. Erg vervelend omdat ik hem een keer op 23.00uur heb ingesteld en dit dus niet meer kan wijzigen.

app verwijderd. Zelfs een nieuwe ID aangemaakt. Alle informatie blijft hetzelfde. Weet iemand waar de informatie wordt opgeslagen? is dit op de server van Volvo? of (wat ik vermoed) in de V60 zelf.
Je moet via de Volvo dealer vragen om dit op de VOC servers van Volvo te wissen. Bij mij is dat uiteindelijk wel gelukt. Herinstallatie van de app en resetten in de werkplaats waren niet voldoende.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
dannyl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22.02.2012 - 09:23

Bedankt voor je reactie.

Je zou toch verwachten dat wanneer je de procedure volgt dat je de auto "verkoopt" dus alles uit de wilt wissen en dan vervolgens met een nieuwe ID weer inlogt, de auto leeg zou moeten zijn. Niet dus.

Alles bij op de server weg volgens mij. Het staat echter nog in de auto denk ik.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

dannyl schreef: Bedankt voor je reactie.

Je zou toch verwachten dat wanneer je de procedure volgt dat je de auto "verkoopt" dus alles uit de wilt wissen en dan vervolgens met een nieuwe ID weer inlogt, de auto leeg zou moeten zijn. Niet dus.

Alles bij op de server weg volgens mij. Het staat echter nog in de auto denk ik.
Het is inderdaad een 3-traps raket. (App, auto en servers)
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
dannyl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22.02.2012 - 09:23

Ik zal jullie nog even op de hoogte houden. Afgelopen donderdag is de auto een hele dag bij de garage geweest. Ken niet alle details, maar als ik het goed begrepen heb, hebben ze met een apparaat vanuit zweden bezig geweest. Zonder succes. Ook daar kregen ze instellingen niet gewijzigd. Ze gaan nu weer verder zoeken naar oplossingen. Volgens mij wordt het gewoon hardware vervangen.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Tip voor de volgende keer: gebruik uitgesteld laden niet. Dit zorgt zo nu en dan voor problemen bij (sommige) gebruikers.
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Na mijn aanvankelijke zeer slechte ervaringen met de 12V accu en nadat bleek dat dit aan het uitgesteld laden lag, heb ik, ook nadat de betreffende software update geïnstalleerd was, het nooit meer aangedurft om uitgesteld laden te gebruiken.
Maar tsjonge, wat een probleem was het om het van mijn huislocatie verwijderd te krijgen.
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
dannyl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22.02.2012 - 09:23

Ze hebben het nog steeds niet voor elkaar. Het ligt nu al enige tijd in Zweden. Vrijdag nog een email van de garage gekregen dat Zweden nog steeds geen oplossing heeft.

Ik ben er nu wel achter dat wanneer ik de kabel in de auto steek en dan nog een keer de motor "start" dan begint hij wel direct met laden. Het is een work around, maar ik heb liever een oplossing
dannyl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22.02.2012 - 09:23

donderdag werd ik door de garage gebeld. Trots werd er verteld dat de leverancier van het systeem die nacht in mijn auto had ingelogd en dat het probleem nu opgelost was en of ik het even wilde controleren......

NOT nog steeds dezelfde situatie. Ben er inmiddels nu wel klaar mee. Volgens mij wordt het hardware vervangen.
marcvanos
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26.07.2013 - 10:23
Locatie: Meppel
Contacteer:

Mogge,

Ook ik heb problemen met uitgesteld laden. En het niet gebruiken is wel een heel simpel antwoord. De optie zit op de VOC app dus dan moet het werken toch? In het begin werkte de app ook maar deels echter toen werkte het uitgesteld laden wel en in de loop van de tijd is er veel verbeterd. Het uitgesteld laden is nu het enige wat bij mij nog niet werkt. Het leuke van deze optie is dat je kunt instellen dat het laden alleen tijdens nachtstroom = laag tarief plaats heeft...en dat kan dus niet. Tevens wil ik thuis niet teveel laden maar wel preconditionen want ik heb geen laadpaal dus kan de kosten niet echt declareren.
Is een timer een oplossing? Mag die wel gebruikt worden???

Marc
Volvo V 60 PIH Flamenco red
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

marcvanos schreef: Mogge,

Ook ik heb problemen met uitgesteld laden. En het niet gebruiken is wel een heel simpel antwoord. De optie zit op de VOC app dus dan moet het werken toch?
Zou je denken, maar zolang die prutsers dit probleem niet opgelost krijgen is dit toch echt het enige antwoord. En van prutsers mogen we inmiddels toch wel spreken. Hoe lang bestaat deze bug nu al, anderhalf jaar? Twee jaar?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
dannyl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22.02.2012 - 09:23

Hoi Marc,

Jij kan het uitgesteld laden blijkbaar niet inschakelen? Ik kan hem juist niet meer uitschakelen of überhaubt verwijderen. Alles wat ik nu bij mijn thuislocatie aanpast, wordt niet aangepast en blijft dus staan zoals het er nu staat.

Volgens mij heeft het 1 of 2 keer overigens wel gewerkt. (helemaal in het begin)

Als deze bug al 2jaar bekend is, waarom hoor ik er in de gebruikersgroepen dan zo weinig over?

De reden dat ik het wil gebruiken is juist om te voorkomen dat wanneer ik thuis kom en de inductiekookplaat in combinatie met wasmachine staat aan...dan zitten we met de auto erbij toch echt boven de 35A. De zekering zal er niet zomaar uitgaan, maar de kans erop neemt per keer toe.
marcvanos
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26.07.2013 - 10:23
Locatie: Meppel
Contacteer:

Hallo allen,

Ja het is inderdaad triest! Je koopt dit systeem en het werkt niet. Ik ga gewoon weer een mail sturen naar Volvo met een klacht wie weet helpt het als meerderen dit doen.

Marc
Volvo V 60 PIH Flamenco red
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

dannyl schreef: De reden dat ik het wil gebruiken is juist om te voorkomen dat wanneer ik thuis kom en de inductiekookplaat in combinatie met wasmachine staat aan...dan zitten we met de auto erbij toch echt boven de 35A. De zekering zal er niet zomaar uitgaan, maar de kans erop neemt per keer toe.
Dit is ook de reden dat ik het zou gebruiken. Mijn laadsnoer zit toevallig op dezelfde zekering als de electische oven. Laden en koken tegelijk gaat helaas net niet. Maar gezien de problemen met VOC en laadlocaties ga ik dit voorlopig niet instellen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
dannyl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22.02.2012 - 09:23

Is het nu een algemeen bekend probleem? Gebruiken de meeste dit niet?

Zijn er mensen waar het wel gewoon werkt?
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Sinds de problemen in 2013 met het leeglopen van de 12V accu heb ik het uitgesteld laden niet meer gebruikt. Ik hang hem als ik thuis kom aan de lader, eigen 16A groep. De hoofdzekering van 40A is er nog nooit uitgeklapt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Het is ook nogal ingewikkeld om het toe te passen. Waarschijnlijk dat velen deze problemen te technisch vinden en daardoor het voor lief nemen.
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat het gewoonweg niet goed werkt.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik vond het vrij simpel toe te passen, maar het gaf (ernstige) problemen. En ik heb nu zonnepanelen waardoor ik juist overdag wil laden. Maar inderdaad, het hoort gewoon te werken.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

En zo is het bij mij ook.
Instellen was indertijd heel simpel.
Verwijderen was, toen eenmaal bekend was dat het aan uitgesteld laden lag, niet mogelijk.
Garagist heeft met volvo corp uiteindelijk via een ingreep op de on call servers het uitgesteld laden weg weten te krijgen.
Duurde lang voordat die oplossing er was.
Sinds vorig voorjaar zonne-installatie, dus nu juist zoveel mogelijk van overdag laden gebruikmaken.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Poni schreef: En zo is het bij mij ook.
Instellen was indertijd heel simpel.
Verwijderen was, toen eenmaal bekend was dat het aan uitgesteld laden lag, niet mogelijk.
Garagist heeft met volvo corp uiteindelijk via een ingreep op de on call servers het uitgesteld laden weg weten te krijgen.
Duurde lang voordat die oplossing er was.
Sinds vorig voorjaar zonne-installatie, dus nu juist zoveel mogelijk van overdag laden gebruikmaken.
Ik heb lange tijd de instellingen gewoon kunnen aanpassen, totdat de servers van VOC het in begin 2014 steeds slechter gingen doen.
De auto wist ook niet meer altijd wat de positie was. Preconditioning faalde omdat de timers niet werden ingesteld door de trage servers.
En als kers op de taart kon ik de laadlocaties niet meer aanpassen, waarna er 2 pogingen nodig waren om uitgesteld laden te verwijderen.
Al met al heb ik het een maand of 9 zonder problemen gebruikt. Nu we zonnepanelen hebben laat ik de optie uitstaan.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”