Inlaat Turbo volvo 440?

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
EelcoS
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17.04.2006 - 10:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

misschien een stomme vraag.........maar de inlaat van de turbo komt die nou aan mijn intercooler of komt deze van mijn lucht filter??

ik heb trouwens een TenzoR luchtfilter gemonteerd .........als ik nu het gas los laat of de koppeling intrap blaast de turbo heel raar af!
het is niet 1 stoot lucht die hij afblaast maar het is net of hij stottert
net als een paard dat briest? waar kan dat aan liggen??

bij mijn vorige auto (ook een 440 turbo) was dat niet!


Groeten Eelco
Volvo 440 Turbo (R)
Gebruikersavatar
F.Wassink
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
Locatie: Helmond

He EelcoS,

Je hebt nu waarschijnlijk een open luchtfilter gemonteerd en dat gebries (paardengeluid haha) is het geluid van je turbo en dat is een normaal geluid.
Normaal hoor je dat niet maar dat komt omdat je dan een gesloten systeem hebt. Dat geluid komt omdat de lucht (overdruk) terug naar je turbo word geduwd (als je het gas loslaat) en je turbo drastisch word afgeremt. Normaal word dit opgevangen door je diverter valve maar die standaard dingen willen nogal eens de geest geven of niet optimaal meer werken.

Zoals je waarschijnlijk weet word de turbo aangedreven door je uitlaatgassen, en die slingerd weer een andere schoepenrat aan die de lucht van buiten, door je luchtfilter naar je intercooler en dan naar je inlaat blaast.
Groeten

Freek
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”