Sensus Connect tijdelijk of blijvend?

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
mpc007
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 05.10.2014 - 16:01

Ha allemaal!

Eerste post hier op 't forum, en gelijk een aantal vragen.
Ik was wat aan het rondlezen omdat ik de naamgeving van de Volvo in car systemen maar vaag vond.
Ben er nu achter dat dat het ook gewoon is :P

Dit snap ik er nu van:
1) oudst: Volvo RTI Nav (navigatie interface met pijltjes, op de XC90 etc.)
2) oud: Volvo Sensus (is volgens mij zowel met als zonder nav te krijgen, standaard 5" scherm? Wordt niet meer geleverd dacht ik)
3) nieuwer: Volvo Sensus Connected Touch, SCT (uitbreidingskit voor Sensus, werkt met touchscreen en soort Android op 7". Volgens Volvo alleen leverbaar als upgrade over de oude Sensus systemen)
4) huidig: Volvo Sensus Connect, SC (enige momenteel leverbare optie in nieuwe af fabriek Volvo's, heeft altijd 7", zowel met als zonder nav, bevat een deel van de SCT interface en apps, maar heeft geen touch).

Corrigeer me svp als ik er naast zit. Ook bestond er nog iets als Sensus Pro, maar geen idee wat dat is.

Probleem waar ik een beetje mee zit is dat het nu net lijkt alsof het SCT veel beter is dan het SC systeem, ook al is dat nieuwer?! :S Je kunt meer apps draaien en rooten zodat je zelf APK's kunt installeren, je hebt iGo nav en kaarten, en een touchscreen. Dat klinkt bijna alsof het niet waar kan zijn. Zit er een update in de pijplijn waardoor SC dezelfde functionaliteit als SCT krijgt? Of krijgen vanaf MY2015 alle SC systemen ook een touchscreen? Ik hoor het graag, het lijkt allemaal heel onlogisch en het voelt alsof ik als potentiële klant genaaid word door Volvo omdat 'oudere klanten' beter spul krijgen dan 'nieuwe'.
Laatst gewijzigd door mpc007 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Voor SCT zou ik even rond neuzen in het SCT deel hier op het forum.

Maar koop je inderdaad een nieuwe Volvo dan krijg je er Sensus Connect bij..

Alleen bij 2e hands Volvo's vanaf een bepaalde productie jaar kan je nog alles accessoire SCT erbij kopen.
En wil je de volledige functionaliteit van SCT moet je gaan rooten zoals omschreven in het SCT forum deel.

Ik heb een MY15 V40 en die heeft geen Touchscreen dus wie weet vanaf MY16?.

Maar Sensus Connect heeft ook Apps en daar komen er steeds meer van heb ik begrepen..
Alleen kan je tot op heden daar zelf geen apps aan toevoegen..
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Je hebt gelijk dat SCT meer mogelijkheden heeft dan Sensus Connect. Die laatste heeft geen vergelijkbaar interface maar inderdaad wel een paar apps. De toekomst is echter het nieuwe touch systeem dat in de XC90 zit. Ik weet niet uit m'n hoofd wat de naam daarvan is. Sensus Connect is inderdaad een rare stap terug als je SCT kent.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Get!em
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30

Het nieuwste is inderdaad cd XC90 met een groter touchscreen. (2015)
Dat nieuwe scherm is ook voorbestemd voor Apple Carplay.


De huidige Sensus Connect is een beetje vreemd tov Sensus Connected Touch, als je de mogelijkheden van SCT volledig benut via rooten en apps installeren. Bekijk je de standaard SCT en de standaard SC naast elkaar dan verschilt het niet zo veel qua apps. Alleen touchscreen is anders en doordat de basis anders is, heb je een andere navigatie.

De toekomst voor SC is echter ook nog niet helemaal stil. Er zijn geruchten dat er updates komen waardoor er meer apps op komen te staan, dat de navigatie ook via internet zijn verkeersinformatie ophaalt en nog een paar onbevestige geruchten.
mpc007
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 05.10.2014 - 16:01

Bedankt voor jullie reacties! Hoe werkt dat dan precies met die modeljaren (misschien simpele vraag), als ik nu een S60 / V60 koop, krijg ik dan MY2015 of 2015.5? En er komt dus elk half jaar een nieuwe MY variant uit? Weten jullie vanaf welk MY er SC geleverd werd ipv Sensus met SCT als aftermarket optie? Is de kans groot dat er ook een Spotify app komt voor SC, want die lijkt me enorm handig (heb al een abonnement)? Hoe slecht / goed is de standaard navigatie vergeleken met iGo van de SCT? En als laatste, hoe werkt het internet via SC, moet je dan je WiFi hotspot op je smartphone aanzetten of is er een aparte internet sim / dongle voor de auto nodig?

Hoop vragen, maar ik vermoed dat jullie de antwoorden wel weten ;)
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”