440 1.8 i 1995 valt uit bij warme motor nadat je hebt getankt of stilgestaan

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Gym
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12.07.2014 - 07:14

Ik heb een volvo 440 1.8i 1995 op g3/benzine met het volgende probleem:
Koude start geeen probleem maaar als de volvo warm is dan wil die niet altijd in 1 keer starten.
slaar af , weer starten slaat af, dit gaat dan een paar keer door en dan wil die wel weer.
Probleem zowel op gas als benzine,
De laatste dagen met het warme weer start die als het warm is gewoon, maar valt uit onder het rijden en doet dan helemaal niks meer.
Door de volvo de storingen uit laten kezen.
Volgens de volvo was de enige storing die voor uit val van de motor kon zorgen de stappenmotor.
De auto rijd op 3 cilinders (compressie laten meten, waarschijnlijk klep verbrand)
Mijn vraag kan de motoruitval door die verbrande klep komen of heef dit er niks mee te maken?
Als die uitvalt met starten gaat het lambdasonde lampje branden , maar als het onder het rijden gebeurt niet.
.bougies, rotor, kabels, bobine vervangen, gasboer geweest.
Als de auto een hal uurtje afgekoeld is doet die het meestal weer.
Gas installatie is 1.5 jaar oud en ongeveer 70000 meegereden.
Heb de onderhouds historie vanaf 2007 tot nu, maar voor ik ga investeren hoo iik er achter te komen waar dit vandaan komt.
Het lijkt er op dat de 440 niet van warmte houd.
Ps stappenmotor vervangen lukte nog niet,heb er al wel 1 liggen.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Zou eerst die verbrande klep laten repareren,lambda sonde kan natuurlijk nooit goed werken als de motor een onregelmatige verbranding heeft.
Ook de rest van de problemen heeft daarmee te maken..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

Ik had dit probleem ook. Ga maar eens zoeken onder mijn naam op dit forum.

Ik loste het pas écht op door een andere nieuwe injector emulator in het lpg systeem/electronica te plaatsen. Omdat het een ander type was moest ik bovendien de bedrading naar de injector emulator aanpassen.

Heel af en toe stottert ie nu nog een enkele keer bij warm weer. Maar hij blijft wel rijden nu en dat is wel fijn (en zo veilig....)

Maar krijg je je auto op 3 cylinders door de apk...? Je hebt wellicht kans dat hij beter blijft lopen als nr 4 ook mee doet.
Als je handig bent: kop vervangen. Ik deed rustig aan, kostte twee dagen werk.

Tot slot: lpg installatie = kleppen stellen elke 15000 km!! (Bij de 4 serie). Dan blijf je lekke kleppen voor....
Laatst gewijzigd door sleutelaar op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Gym
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12.07.2014 - 07:14

440 doet het eindelijk weer.
Van 2 cilinders waren de kleppen verbrand.
2e handsckop geplaatst en 2e hands gasinjectie huis.
loopt weer als een trein.
Probleem met afslaan en niet meer starten lijkt ook verdwenen.
kost een beetje, maar dan heb je ook wat.
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

Proficiat! Lekkee rijden maar!

Maar ik herhaal: elke 15dkm kleppen stellen.
Ik heb met mijn twee 4 series bij elkaar 310.000 km op lpg gedaan, steeds keurig gesteld, en nog geen enkele lekkende klep gehad......
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”