Pagina 1 van 6

PIH Tips Topic

Geplaatst: 06.07.2014 - 18:59
door PIHans
De Volvo PIH heeft veel instellingen en mogelijkheden. Leuk om hier overzicht te maken van weetjes en actuele tips. Daarnaast een soort 'best of' met conclusies van eerdere posts zodat je niet alle reacties meer hoeft door te nemen. De eerste tips staan hieronder.

Ben je een poster van een interessant topic? Deel dan hieronder je conclusies en aanbevelingen. Bedankt namens alle lezers!

Voor de stoplichten in D altijd de rem goed intrappen, anders gaat de auto tegen de rem indrukken, dat kost energie. Dat is te zien in de performance stand van de Dash, terwijl de CC uit staat. Dan zie je nl de power meter.
De PIH gebruikt best wel veel stroom als hij stil staat in D. Ik zet heb daarom voor de verkeerslichten meestal in N
je kunt de pre-conditioning ook kunt gebruiken om je auto vooraf te koelen. Het accupakket wordt dan ook gekoeld en dat is beter voor het rendement
Wegrijden met de stekker er nog in? Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go
Heb je een auto met adaptief cruise control en sta je als eerste stil bij een stoplicht? Rempedaal goed indrukken en je snelheid instellen/op de resume knop drukken. Dan blijft de auto stil staan en kun je het rempedaal loslaten.
Heb je een auto met ACC (adaptief cruise) en sta je langer dan 3 seconden stil? Als je tegenligger vertrekt hoef je zelf geen gas te geven maar kun je op de resume knop drukken. Zo ben je "verlost" van beide pedalen en kun je in principe met 1 druk op de knop ACC hervatten.
Preconditioning is handmatig te starten via de sleutel. 5 seconden lang op het "approach verlichting" knopje drukken.
Druk tijdens achteruitrijden het L of R knopje van de spiegelverstelling in om de betreffende spiegel omlaag naar de stoeprand te richten
Wisten jullie dat als je ACC gebruikt en stil staat achter je tegenligger, je je gordel af doet, ACC geannuleerd wordt en de handrem automatisch wordt ingeschakeld?

27 lezers zonder een tip

Geplaatst: 06.07.2014 - 21:01
door PIHans
27 lezers en nog geen tips? Nog eentje van mij ter inspiratie...

De PIH gebruikt best wel veel stroom als hij stil staat in D. Ik zet heb daarom voor de verkeerslichten meestal in N

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 06.07.2014 - 21:36
door Ben
Volgens mij bestaan er al een aantal topics die bol staan van de tips.
Alles is zo langzamerhand wel aan de orde geweest.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 06.07.2014 - 22:08
door PIHans
Ben schreef: Volgens mij bestaan er al een aantal topics die bol staan van de tips.
Alles is zo langzamerhand wel aan de orde geweest.
Het lijkt mij wel interessant om een informatief overzicht te hebben van actuele tips.

En ook een soort 'best of' waar conclusies staan van eerdere posts zodat je niet alle reacties meer hoeft door te nemen.

Maar als het idee binnen enkele dagen niet wordt opgepakt dan sluiten we het topic

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 07.07.2014 - 08:51
door vaudi
Zie dit topic als samenvatting.

Voor de stoplichten in D altijd de rem goed intrappen, anders gaat de auto tegen de rem indrukken, dat kost energie. Dat is te zien in de performance stand van de Dash, terwijl de CC uit staat. Dan zie je nl de power meter.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 07.07.2014 - 10:14
door PIHans
vaudi schreef: Zie dit topic als samenvatting.

Voor de stoplichten in D altijd de rem goed intrappen, anders gaat de auto tegen de rem indrukken, dat kost energie. Dat is te zien in de performance stand van de Dash, terwijl de CC uit staat. Dan zie je nl de power meter.
Een samenvatting zou inderdaad mooi zijn.

In één ''tip-topic' een overzicht van de conclusies uit afgesloten topics, eventueel aangevuld met nieuwe inzichten.

Moeten we alleen de posters van voorgaande topics een vriendelijk aankijken om die hier te plaatsen : :D

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 07.07.2014 - 11:10
door Ben
Mods break
Dit topic sticky gemaakt

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 07.07.2014 - 12:16
door hans98
Er komt gegarandeerd veel discussie tussendoor waardoor de tips wellicht "verzuipen" tussen de discussies, is het mss handig om de lijst met tips telkens te kopieren?

  • Voor de stoplichten in D altijd de rem goed intrappen, anders gaat de auto tegen de rem indrukken, dat kost energie. Dat is te zien in de performance stand van de Dash, terwijl de CC uit staat. Dan zie je nl de power meter.
  • De PIH gebruikt best wel veel stroom als hij stil staat in D. Ik zet heb daarom voor de verkeerslichten meestal in N
  • je kunt de pre-conditioning ook kunt gebruiken om je auto vooraf te koelen. Het accupakket wordt dan ook gekoeld en dat is beter voor het rendement

Topic eigenaren opgelet!

Geplaatst: 07.07.2014 - 12:31
door PIHans
Goed idee Hans98!

Ben benieuwd of 'topic eigenaren' ook de moeite willen nemen om hun topic(-s) samen te vatten?

Vraagt wel wat tijd maar op deze manier worden kennis en ervaring wel toegankelijker

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 07.07.2014 - 23:03
door HeinvdW
Tip: Wegrijden met de stekker er nog in?
Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go.

Nog een tip:
Tijdens het rijden de Startknop langere tijd ingedrukt houden.
Alles gaat uit, de binnenverlichting gaat aan, maar stuurbekrachtiging en rembekrachtiging blijven nog wel werken.
Als je tot stilstand gekomen bent wel even er om denken de automaat in de parkeerstand te zetten en je kan weer starten.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 07.07.2014 - 23:24
door rsnhakan
- Heb je een auto met adaptief cruise control en sta je als eerste stil bij een stoplicht? Rempedaal goed indrukken en je snelheid instellen/op de resume knop drukken. Dan blijft de auto stil staan en kun je het rempedaal loslaten.

- Heb je een auto met ACC (adaptief cruise) en sta je langer dan 3 seconden stil? Als je tegenligger vertrekt hoef je zelf geen gas te geven maar kun je op de resume knop drukken. Zo ben je "verlost" van beide pedalen en kun je in principe met 1 druk op de knop ACC hervatten.

- Preconditioning is handmatig te starten via de sleutel. 5 seconden lang op het "approach verlichting" knopje drukken.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 08.07.2014 - 01:08
door IkeV70
  • Voor de stoplichten in D altijd de rem goed intrappen, anders gaat de auto tegen de rem indrukken, dat kost energie. Dat is te zien in de performance stand van de Dash, terwijl de CC uit staat. Dan zie je nl de power meter.
  • De PIH gebruikt best wel veel stroom als hij stil staat in D. Ik zet heb daarom voor de verkeerslichten meestal in N
  • je kunt de pre-conditioning ook kunt gebruiken om je auto vooraf te koelen. Het accupakket wordt dan ook gekoeld en dat is beter voor het rendement
  • Wegrijden met de stekker er nog in? Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go
  • Heb je een auto met adaptief cruise control en sta je als eerste stil bij een stoplicht? Rempedaal goed indrukken en je snelheid instellen/op de resume knop drukken. Dan blijft de auto stil staan en kun je het rempedaal loslaten.
  • Heb je een auto met ACC (adaptief cruise) en sta je langer dan 3 seconden stil? Als je tegenligger vertrekt hoef je zelf geen gas te geven maar kun je op de resume knop drukken. Zo ben je "verlost" van beide pedalen en kun je in principe met 1 druk op de knop ACC hervatten.
  • Preconditioning is handmatig te starten via de sleutel. 5 seconden lang op het "approach verlichting" knopje drukken.
  • Druk tijdens achteruitrijden het L of R knopje van de spiegelverstelling in om de betreffende spiegel omlaag naar de stoeprand te richten

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 16.07.2014 - 22:17
door Beware
  • Voor de stoplichten in D altijd de rem goed intrappen, anders gaat de auto tegen de rem indrukken, dat kost energie. Dat is te zien in de performance stand van de Dash, terwijl de CC uit staat. Dan zie je nl de power meter.
  • De PIH gebruikt best wel veel stroom als hij stil staat in D. Ik zet heb daarom voor de verkeerslichten meestal in N.
  • je kunt de pre-conditioning ook kunt gebruiken om je auto vooraf te koelen. Het accupakket wordt dan ook gekoeld en dat is beter voor het rendement.
  • Wegrijden met de stekker er nog in? Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go.
  • Heb je een auto met adaptief cruise control en sta je als eerste stil bij een stoplicht? Rempedaal goed indrukken en je snelheid instellen/op de resume knop drukken. Dan blijft de auto stil staan en kun je het rempedaal loslaten.
  • Heb je een auto met ACC (adaptief cruise) en sta je langer dan 3 seconden stil? Als je tegenligger vertrekt hoef je zelf geen gas te geven maar kun je op de resume knop drukken. Zo ben je "verlost" van beide pedalen en kun je in principe met 1 druk op de knop ACC hervatten.
  • Preconditioning is handmatig te starten via de sleutel. 5 seconden lang op het "approach verlichting" knopje drukken.
  • Druk tijdens achteruitrijden het L of R knopje van de spiegelverstelling in om de betreffende spiegel omlaag naar de stoeprand te richten.
  • Druk tijdens rijden het L en R knopje van de spiegelverstelling in om beide spiegels in te klappen.
Waar dient deze tip voor?
[*]Wegrijden met de stekker er nog in? Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 17.07.2014 - 04:19
door friend
Beware schreef:Waar dient deze tip voor?
[*]Wegrijden met de stekker er nog in? Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go.
Voor deze situatie?:
Trailer range extender

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 17.07.2014 - 09:32
door ferretje
Bestaat toch allang, is gewoon een dieselaggregaat op wielen.... maar dan wat fraaier verpakt.....

http://www.groen7.nl/carnavalsverenigin ... aanhanger/

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 25.07.2014 - 20:55
door rsnhakan
Wisten jullie dat als je ACC gebruikt en stil staat achter je tegenligger, je je gordel af doet, ACC geannuleerd wordt en de handrem automatisch wordt ingeschakeld?

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 02.08.2014 - 12:54
door hans98
Beware schreef: Waar dient deze tip voor?
[*]Wegrijden met de stekker er nog in? Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go.
Voor als je de auto een héél klein stukje naar voren of achteren wilt zetten, al je (bijvoorbeeld) net met je wiel half op een soeprand staat.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 02.08.2014 - 15:09
door IkeV70
hans98 schreef:
Beware schreef: Waar dient deze tip voor?
[*]Wegrijden met de stekker er nog in? Startknop 7 seconden ingedrukt houden en off you go.
Voor als je de auto een héél klein stukje naar voren of achteren wilt zetten, al je (bijvoorbeeld) net met je wiel half op een soeprand staat.
Of als je de verlichting van je aanhanger wil testen terwijl de auto aan de kabel hangt.

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 02.08.2014 - 16:49
door RichieB
hans98 schreef: Voor als je de auto een héél klein stukje naar voren of achteren wilt zetten, al je (bijvoorbeeld) net met je wiel half op een soeprand staat.
Dan moet je hem maximaal 1 bordlengte verplaatsen, anders moet je van de straat eten. ;-)

Re: PIH Tips Topic

Geplaatst: 02.08.2014 - 16:51
door RoaldH
RichieB schreef:
hans98 schreef: Voor als je de auto een héél klein stukje naar voren of achteren wilt zetten, al je (bijvoorbeeld) net met je wiel half op een soeprand staat.
Dan moet je hem maximaal 1 bordlengte verplaatsen, anders moet je van de straat eten. ;-)
:lol: