MY15

In dit board spypics en ander niet-officieel nieuws over Volvo
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Misschien niet goed gezocht op dit forum, maar ik kon nog niet echt duidelijk iets vinden over MY15 specs. Ik was hier zelf benieuwd naar, omdat de XC60 in week 13 geproduceerd wordt en ik wilde weten of ik nog noemenswaardige dingen zou "missen" in vergelijking met MY15 (vanaf week 20).

Anyways, ik vond het volgende op een UK forum. Ik weet dat de uitrusting in met name de pakketten verschillen, maar het zou wel een globaal beeld moeten geven denk ik. Met name de toevoeging van Power Blue voor de XC60 vind ik wel een beetje jammer dat ik die nog niet had kunnen kiezen ;) Dus voor de mensen die het een beetje interesseert:

MY15 SPECIFICATION
• The following specification changes are applicable for MY15;
- R-Design logo deleted from front seats
- Coat hook on headrest deleted
- Walnut Wood Trim replaced by Inscription Dark Walnut
- XC Crossed Aluminium Trim discontinued
- Featherline replaced by Milled Aluminium
- New Piano Black Wood available on S60/V60/XC60
- S80/V70/XC70 is upgraded to Sensus Connect (price protection also applies)
- Rear Seat Entertainment is deleted as a factory option. RSE is still available as an accessory option.
- Load Compensating Suspension is deleted on S80 and V60.
- 16” Oden replaced by 16” Hera on S60, V60 and V70 Business Editions.
- S80 Executive is deleted from MY.
- S60 Vibrant Copper (704) - deleted
- XC60 Power Blue (713) – new colour
- S80 Biarritz Blue (705), Black Sapphire (452) and Twilight Bronze (700) - deleted
- V70 Biarritz Blue (705) - deleted

VOLVO XC60
• No major specification changes. Minor changes detailed below;
- R-Design logo deleted from front seats
- Coat hook on head rest deleted
• Vehicle price changes;
- D4 FWD 181hp +£150
- D4 AWD 181hp no price change
- D5 AWD 215hp no price change
- T6 AWD no price change
- Nav variants keep the current £1,200 premium
• Option changes;
- Sensus Connect with Premium Sound by Harman Kardon £1,000
- New Piano Black Wood deco option £225
- Volvo On Call reduced to £450
- Power Blue introduced as exterior colour

VOLVO S60/V60
• No major specification changes. Minor changes detailed below;
- R-Design logo deleted from front seats
- Coat hook on head rest deleted
- Load compensating suspension deleted as option on V60
- Volvo On Call added as standard to V60 PHEV
- 16” Oden replaced by 16” Hera alloy wheel (image under item 9,
miscellaneous)

• Vehicle price changes;
- All powertrains +£250
- V60 PHEV now £49,370 retail (+£250 general price increase and
+£450 for Volvo On Call)
- Nav variants keep the current £1,200 premium
• Option changes;
- Sensus Connect with Premium Sound by Harman Kardon £1,000
- New Piano Black Wood deco option £225
- Volvo On Call reduced to £450
- S60 Vibrant Copper colour deleted
• New V60 PHEV R-Design Lux Nav variant introduced at £51,070 retail.

Genomen van: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=200426
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Sensus Connect with Premium Sound by Harman Kardon £1,000
- New Piano Black Wood deco option £225
Laat ik nou net bij Svala zijn wezen informeren naar die zwarte pianolak, die had ik ergens op een foto al gezien.... verder ben ik wel benieuwd wat dit doet met Premium sound... en wat daar gaat veranderen. Ik heb jaren naar Premium geluisterd in twee eerdere Volvo's en het blind besteld, ook met sub. Ik ben benieuwd wat Harman Kardon ervan maakt....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Wilde je die dan hebben Lambert? Zo ja, kon dat nog/al dan (voor jouw MY14)?
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

MODS EDIT: even verplaatst naar Volvo Spy.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4097
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Het vestonhangertje op de hoofdsteun van de rechter voorzetel is weggesaneerd. Jammer, was zo'n typisch Volvo-dingetje. Maar goed, als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik m'n veston en/of jas altijd links achter aan het haakje van de handgreep hang.

En Sensus Connect, jammer dat ik daar net achter het net heb gevist.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

de telescopische demper onder de vloer van de V70 was eind 2013 ook al wegbezuinigd
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

VOLVO S60/V60
• No major specification changes. Minor changes detailed below;
- R-Design logo deleted from front seats
- Coat hook on head rest deleted
- Load compensating suspension deleted as option on V60
- Volvo On Call added as standard to V60 PHEV
- 16” Oden replaced by 16” Hera alloy wheel (image under item 9,
miscellaneous)

Als met "Load compensating suspension deleted as option on V60" 021 Automatische niveauregeling" bedoeld wordt klopt het niet, want die heb ik net als optie besteld (productiedatum 14WK16) en geen tegenbericht gehad. Kan het zijn dat dit lijstje voor de UK geldt? Uitvoeringen en opties kunnen immers per markt verschillen.

Hans
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Dat is wat ik ook bedoelde in de startpost idd, genomen van een UK forum en wetende dat opties kunnen verschillen. Uiteraard goed nieuws voor jou natuurlijk dat de optie hier wel beschikbaar is. :)
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

Wel is duidelijk geworden dat vanaf wk20 er een update van Sensus Connect uitgeleverd gaat worden. Volgens diverse berichten kunnen oudere systemen ge-upgrade worden.
Misschien dat mij die niveauregeling nog mogelijk is omdat deze auto ook voor wk20 geproduceerd wordt. Dan is het geluk hebben :-)
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Daar zeg je wat natuurlijk. MY15 is pas WK20> ofzo, dus wellicht dat jouw auto en de optie dus nog gewoon MY14 is :)
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Zo ver ik weet is het Sensus Connect systeem in de MY15 modellen hetzelfde als in de MY14.5 modellen. Alleen is de software anders.
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Klopt, dat is wat onze verkoper ons ook vertelde. Dus gewoon ff de grote (software) update afwachten in mei :)
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Premium Sound is sinds men is afgestapt van Dynaudio al Harman/Kardon..
michel-C30
3rd Gear member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
Locatie: Den Haag

Volvo levert vanaf volgend jaar standaard navigatiesysteem op alle modellen
Autonieuws • 27 maart 2014 • Tekst: Bob Kroese
Open galerijVolvo XC60
Volvo levert alle modellen van modeljaar 2015 standaard met een navigatiesysteem. Ook zijn de kaartupdates voortaan gratis.

Volvo maakt een navigatiesysteem op alle modellen en uitvoeringen standaard vanaf modeljaar 2015. Maar het zogenaamde Sensus-systeem omvat meer, zoals verbinding met de Volvo-cloud waardoor updates van het systeem, de navigatiekaarten en applicaties automatisch en gratis worden binnengehaald.

Sensus biedt vanaf modeljaar 2015 ook de mogelijkheid Parkopedia: zoeken naar vrije parkeerplaatsen en deze direct vanuit de auto betalen. Volvo heeft in ons land nog geen afspraken met parkeerplaatsbeheerders voor het gebruik van Parkopedia, maar in de omringende landen wel.

Sensus is voor een klein bedrag te upgraden met Harman Kardon audiosysteem, een fabriekssysteem wordt standaard geleverd. De Harman Kardon-installatie heeft 5x130 Watt muziekvermogen, twaalf speakers en kost 695 euro in de V40. Voor de overige modellen geldt een meerprijs van 995 euro.

Ook nieuw is het Inscription-pakket voor de XC60, V70 en S80. Volvo bekleedt de stoelen dan met soft leder van het Schotse lederhuis Bridge of Weir. Ook de bovenzijde van het dashboard wordt met leder bekleed en het dashboard en de deurpanelen krijgen speciale Inscripition-lijsten. Inscription-logo’s en luxe vloermatten maken het geheel af. De uitvoeringen worden geleverd in speciale kleuren en met ‘exclusieve’ lichtmetalen wielen. Voor de XC60 kost dit pakket 2.595 euro, bij de V70 en S80 moet je er 2.950 euro voor betalen.

De 2015-modellen worden na de zomer geleverd.

Autokopen.nl
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Grappig dat Volvo eerst een persbericht stuurt waardoor Autokopen.nl dat eerder weet dan de dealers...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Officiële persbericht VCNL:

Design, luxe en connectivity voor Volvo
Zoeken en betalen van parkeerplek als eerste in Volvo

Volvo legt in 2015 meer nadruk op luxe afwerkingen, design details en connectivity. Zo is Volvo de eerste autofabrikant die Parkopedia aanbiedt. Het zoeken en betalen voor een parkeerplek is hiermee vanuit het infotainmentscherm in de Volvo te regelen. Ook worden verschillende interieur- en exterieurupgrades beschikbaar. Zo hebben kopers van de Volvo XC60, V70, XC70 en S80 nu de keuze uit een een Inscription-pakket.

Als eerste fabrikant: Sensus Connect in alle modellen

Als eerste autofabrikant zijn alle Volvo’s vanaf modeljaar 2015 uit te rusten met het vernieuwde Sensus Connect infotainment- en navigatiesysteem. Dit systeem is verbonden met de Volvo Cloud en stelt de bestuurder in staat vanuit zijn auto parkeergeld te betalen, een restaurant te zoeken, zijn favoriete muziek te streamen en nog veel meer. Doordat het systeem vanuit de Volvo Cloud werkt zijn de apps altijd up to date. Zodra er nieuwe apps of updates zijn wordt dit automatisch in de auto geladen.

Parkopedia: zoeken en betalen van parkeerplek als eerste in Volvo

Park & Pay van Parkopedia is de eerste geïntegreerde oplossing voor het vinden én betalen van een parkeerplek. Het is mogelijk te zoeken naar een vrije parkeerplaats rond de auto, om vervolgens “in te checken” en te betalen via een vooraf ingestelde creditcard
Parkopedia heeft een samenwerking met vele parkeergelegenheden in de ons omringende landen. Parkopedia zorgt voor een naadloze oplossing voor Volvo. Als gebruiker maakt men 1 keer een account aan, registreert een creditcard en de app is klaar voor gebruik. Volvo is de eerste autofabriknat die deze mogelijkheid aanbiedt.

Navigatie altijd up to date

Het nieuwe Sensus Connect navigatiesysteem wordt standaard aangeboden met Lifetime Mapcare. Als eerste autofabrikant biedt Volvo kosteloos lifetime kaartupdates voor een af-fabriek navigatiesysteem ter beschikking. Dit houdt in dat de auto altijd voorzien is van het laatste kaartmateriaal waarin de meest actuele wegeninformatie is verwerkt.

Premium Audio by Harman Kardon

Sensus omvat ook een hoogstaand Premium Audio-systeem met maximaal twaalf speakers en een 5x130W class D versterker van Harman Kardon. De nieuwe speakers bieden betere lage tonen (bass) weergave door de nieuwe ‘long throw woofer’, meer zuivere hoge tonen door de nieuwe ‘soft dome tweeters’ en een betere algehele geluidsbeleving door de grotere ‘midrange’ speakers. Het systeem is voorzien van Dirac LiveTM. Deze geavanceerde software laat de luidsprekers optimaal aansluiten op de ruimte waar zij zich in bevinden. Het systeem is eveneens voorzien van Dolby® Pro Logic®II surround sound en Dolby® Digital Cinema surround sound.
Sensus Connect met Premium Audio by Harman Kardon is leverbaar als meerprijs ten opzichte van Sensus Connect met High Performance Audio:
€695 voor V40 en V40 Cross Country
€995 voor de overige modellen

Inscription

“Het Inscription-pakket biedt de klant een luxe upgrade van het interieur. Het past perfect bij ons doel om Volvo meer premium te positioneren,” vertelt Anders H. Gustavsson, Vice President VLM Special Products bij Volvo Car Corporation.
Het Inscription-pakket bestaat uit Soft Leder bekleding in diverse unieke kleuren. Het leder wordt verkregen van het gerenommeerde schotse lederhuis Bridge of Weir. Het leder van Bridge of Weir is een unieke combinatie van traditioneel vakmanschap en geavanceerde productieprocessen, welke samenkomen in de hoogste kwaliteit lederen bekleding. Dit type leder blijft zacht en soepel door de jaren heen. Oppervlakken als de achterkant van de stoelen, de armleuning en hoofdsteun zijn ook bedekt met het zachte leer.
De bovenzijde van het dashboard is eveneens voorzien van lederen afwerking. Volvo borduurde bovendien het Inscription-logo op de hoofdsteunen. Daarnaast is er een speciale inleg in de middenconsole en deurpanelen. Voor de V70, XC70 en S80 bestaat het pakket ook nog uit speciale getufte vloermatten. De XC60 is voorzien van donkere hemelbekleding.

Bovenop het Inscription-pakket, kan men ook kiezen uit drie bijzondere Inscription exterieurkleuren: Crystal White Pearl, Electric Silver en Ember Black. Om de look af te maken biedt Volvo keuze uit Inscription 19-inch (V70 en S80) of 20-inch (XC60) tienspaakwielen. Tenslotte is ook het stuurwiel te voorzien van moderne Walnut Wood afwerking.
Het Inscription pakket is verkrijgbaar voor €2.950 voor de V70, XC70 en S80. Voor de XC60 kost het pakket €2.595.
Laatst gewijzigd door Discovery op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Hmm enige "jammere" is voor mij dan het standaard navigatie gedeelte..dat krijg ik nu door het Business Pack Connect mee te bestellen. Maar goed..zo gaat dat nou eenmaal :) Verder hoop ik dat de beloofde Parkmobile app wel gewoon los staat van dat Parkopedia, zodat we die wel krijgen. Ben nl. al parkmobile gebruiker, ideaal dus.
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Verbeterde Premium Sound? Dat vind ik dan wel erg jammer. (voor ons dan)
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Walter schreef: Grappig dat Volvo eerst een persbericht stuurt waardoor Autokopen.nl dat eerder weet dan de dealers...
Grappig? Dit is toch niks nieuws... dit gebeurt volgens mij al zeker een jaar als het niet langer is...
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

IV39 schreef:
Walter schreef: Grappig dat Volvo eerst een persbericht stuurt waardoor Autokopen.nl dat eerder weet dan de dealers...
Grappig? Dit is toch niks nieuws... dit gebeurt volgens mij al zeker een jaar als het niet langer is...
Het verrast me niet echt dat nog even wennen is voor de heren Volvodealers op dit forum om de klant prioriteit te geven .......
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo SPY”