Hallo,
De stuurbekrachtigingspomp van mijn B20F lijkt een toerentalafhankelijk slepend geluid te maken. (Het geluid komt niet uit de distributie)
Heeft iemand ervaring met hoe lang die pompen mee gaan?
De teller staat op ruim 230k
Ik heb ook een andere 4-serie die 286k heeft gelopen. daarvan maakt de stuurpomp geen bijgeluid.
Beiden zijn nog nooit vervangen.
iemand ervaring met stuurbekrachtigingspomp?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
- Locatie: Tilburg
Wij hadden ook een overleden stuurpomp bij onze vakantie 440. Dat was er wel eentje met een 1.8i, geen 2.0i. Ervaring ermee: eerst even stuurbekrachtigingsolie controleren (en eventueel bijvullen), dan kan het geluid nog wel eens weer weggaan. Helpt dit niks moet ie vervangen worden. Wij hebben toen op de sloop voor volgens mij iets van €50,- eentje gehaald. Deze erin gezet, bleek ook kapot te zijn, en die erna was wel goed. Is niet heel veel werk en kan ik eventueel wel bij helpen. Zondag rij ik het halve land door, dus dan kan ik wel wat tijd eventueel vrij maken. PM er maar over als je wat hulp kan gebruiken.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Volvo 440 1.8i
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
Tipje, om hem langer mee te laten gaan. Wanneer je vol hebt ingestuurd een klein stukje terug sturen (anders blijft de stuurbekrachtigingspomp pompen).
Die van mij had 290k en geen probleem met de stuurbekrachtigingspomp
Die van mij had 290k en geen probleem met de stuurbekrachtigingspomp
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
- Locatie: Tilburg
Dat zorgt inderdaad voor minder belasting op de pomp, alleen was het mij opgevallen dat ie tegen de tijd dattie bij volle uitslag geluid begint te maken, toch echt richting zijn eind aan het gaan is.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Volvo 440 1.8i
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
Dank voor jullie reacties. dat "gekreun" bij maximale stuuruitslag was mij ook al opgevallen.
. Wat kan er gebeuren als de pomp het begeeft? Kan ie vast slaan, met breken van de multiriem?
Of gaat ie juist lekken?
Kan je in zo'n situatie je reis vervolgen, of kan je beter een reserve pomp in de achterbak hebben liggen?
. Wat kan er gebeuren als de pomp het begeeft? Kan ie vast slaan, met breken van de multiriem?
Of gaat ie juist lekken?
Kan je in zo'n situatie je reis vervolgen, of kan je beter een reserve pomp in de achterbak hebben liggen?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
- Locatie: Tilburg
Hij kan gaan lekken, stuurbekrachtiging zal er op den duur mee ophouden, en er zit een kans in dat de multiriem eraf loopt.
Als je hem hoort is het geen kwestie van iets dat METEEN vervangen hoeft te worden, maar bij mij toen begon ie steeds meer te lekken nadat ik er 2 weken mee door was gereden. Ik zou wel de eerste keer dat je tijd hebt even de pomp vervangen.
Als je hem hoort is het geen kwestie van iets dat METEEN vervangen hoeft te worden, maar bij mij toen begon ie steeds meer te lekken nadat ik er 2 weken mee door was gereden. Ik zou wel de eerste keer dat je tijd hebt even de pomp vervangen.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Volvo 440 1.8i
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Hey sleutelaar,sleutelaar schreef: Dank voor jullie reacties. dat "gekreun" bij maximale stuuruitslag was mij ook al opgevallen.
. Wat kan er gebeuren als de pomp het begeeft? Kan ie vast slaan, met breken van de multiriem?
Of gaat ie juist lekken?
Kan je in zo'n situatie je reis vervolgen, of kan je beter een reserve pomp in de achterbak hebben liggen?
Jij omschrijft dat als gekreun, bij mij jankt tie als ik aan het stuur draai (bij stil staan) hebben wij nu hetzelfde probleem!.
Als het daadwerkelijk gekreun is bij jouw, wijst dat dan niet in de richting van een droplink?.
Edit: zoekfunctie wat opgeleverd voor mijn jankende stuurinrichting Janken als je aan het stuur draait ik kan aan de slag.
Schilder
Laatst gewijzigd door Schilder op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993